Bקצרה עם משה אבוטבול

משה אבוטבול, בן 57, אב ל-8, נולד בבאר שבע, ומשמש כיום כח"כ מטעם שס ובעבר כיהן כראש העיר.  למד בישיבת איתרי בנתניה בבית שמש ובירושלים. לאחר החתונה למד בכולל ובהמשך ניהל את מוסד דיסקין בירושלים ואת מוסדותיו של הרב אלבז בבית שמש. הקים את ארגון 'ממזרח שמש' להפצת יהדות, ושימש כנציגו בארץ של הרב רייכמן מקנדה.

המקום שאני אוהב בבית שמש?

כל מקום בעיר. אבל אם יש רגעי נחת זו הישיבה בבית מדרשנו “ממזרח שמש”, שם אני לומד חברותא עם  הגאון הרב שלמה גבאי.

אם לא הייתי גר בבית שמש הייתי גר ב…?

תתפלא לשמוע, אבל בראש העין. אני מבקר הרבה שם בעיקר בגלל משפחתה של רעייתי וגם בגלל חברים טובים שלי. יש שם הרבה תורה, תמימות, ויראת שמיים בפרט אצל הזקנים שיודעים את כל התורה ישר והפוך.

דמות בעיר שאני מעריך מאוד?

מורנו ורבינו רב העיר הגאון הרב שמעון ביטון שליט”א, הידוע כבקי גדול בחדרי התורה, בפיקחות ובדעת רחבה, בהנהגת רבנות העיר על כל גווניה. מאחל לו בריאות ואריכות ימים ושיכתוב עוד ועוד ספרי הלכה ומוסר.

משהו שלא יודעים עליי?

שלמרות כל המאבקים המתוקשרים שאני מנהל בכנסת ובתקשורת, אני יודע באופן אישי – באחד על אחד להסביר בנחת  וכשצריך אני יודע לשכנע את הרחוקים מאוד מדרכנו בעמדות הברורות של היהדות התורנית.

אני גר בבית שמש מאז?

כ-40 שנים. גרתי מיד אחרי החתונה בירושלים למשך שנה, ומאז אני כאן.

למה דווקא בית שמש?

כי התושבים והתמהיל שלהם לא תמצאו בשום מקום בעולם. אהבה, נתינה וכבוד הדדי, ובעיקר המון תורה, תפילה וחסד ובעיקר בזמני מצוקה.

הייתי משנה בבית שמש את

אין מה לשנות. העיר בנויה היטב לתלפיות. כמובן אשמח שיקדמו את כל מה שהתחלתי ובעיקר את חלום חיי, שהוא בית חולים בעיר. אני אפילו הקצתי שטח ענק לבנייתו  – דבר שייתן תנופה לעיר בעז”ה, לצד אלפי מקומות עבודה לרופאים ואחיות וכח עזר, כמו גם לידה קלה ליד הבית לרבבת התינוקות הנולדים כל שנה בעיר. אגב, אני מאמין שבקרוב הנושא יקודם בפרט בממשלה החדשה שתוקם בהשתתפותנו.

לעולם לא הייתי משנה בבית שמש את

חנויות המסחר בתוך השכונות. אני הייתי ממשיך לחזק את השכונות הוותיקות כי המון בזכותם החדשות הוקמו.

חסר לי בעיר

כאמור, בית חולים וגם בית החלמה.

בשבת אני מתפלל בבית כנסת

ממזרח שמש בקריה. מפעם לפעם גם קופץ לדרוש בבתי כנסת אחרים כאשר אני מוזמן אליהם.

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותי

האם אני יחזור להתמודד שוב לראשות העיר בית שמש בעוד כשנה. שואלים אותי גם מתי אני מספיק לישון עם סדר היום שלי.

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש…

שצריך בעיר שלנו המון המון כבוד וסבלנות רבה בתפקיד ראשות העיר. זה נכון מול התושבים, נבחרי הציבור והמנהיגים הרוחניים בעיר. זה גם סוד ההצלחה למרות שזה כלל לא קל, אבל בתפקיד הזה לא באים ללקק דבש.

אם לא הייתי חבר כנסת או איש ציבור הייתי…

חוזר לעולם החינוך. משם באתי וכנראה לשם אשוב בסוף – לאחר כל המסעות והתלאות הפוליטיים. זה עולם של תלמידים זכים וטהורים, הבל שאין בו חטא.

באיזו שעה אתה חוזר הביתה בכל יום?

חוזר הביתה? הלוואי! ישנם ימים ארוכים של דיונים והצבעות עד 2-3 בלילה ואז ישנים בירושלים. באופן כללי אני מגיע לבית בחצות לאחר יום רגיל של אירועים ופגישות בעיר ומחוצה לה.

מה ההישג הגדול שלך?

שזכיתי להרים  עיר ואם בישראל למרות כל המאבקים וההפגנות הקשות שהיו. הצלחתי להביא לבניה ותיכנון של כ-40 אלף יחידות דיור, וזה קרה בתקופה דרמטית של מצוקות דיור קשה במדינה. כיום אני פוגש אנשים רבים שמודים לי שיש להם כיום בס”ד קורת גג בעירנו.

האם אתה נערך לבחירות?

כל הנציגות החרדית בכנסת עסוקה חזק להצלחת המערכה הקשה לבחירות לכנסת ה-25. אנחנו נפעל וניתן את כל כוחנו להחלפת הממשלה הרעה שהייתה מנותקת מהנושאים החברתיים והתורניים. נביא לממשלה טובה שמכבדת את עולם התורה ובולמת את יוקר המחייה הגואה שמכביד על כולנו.

מה אתה אומר לאנשים שקוראים לך לחזור לראשות העיר?

שאני חייל שמקבל הוראות ממועצת חכמי התורה. זה נכון לכל תפקיד ותפקיד ועוד חזון למועד. בינתיים אנו משתדלים לעשות חיל בכנסת ולפעול למען העיר מהתפקיד שבו אני נמצא בוועדות ובמשרדים.

יש סיכוי שתחזור לראשות העיר?

לא נביא , אבל בטוח שישנם בעיר ב”ה עוד מוכשרים וצעירים ממני. אם תיהיה אחדות בנושא וגדולי ישראל מכלל החוגים יציעו, בהחלט תיהיה מקום לחשיבה בנושא. לעולם אל תגיד לעולם לא.

 

אסוציאציות:

 

מלחמת השבת

שמח שבבית שמש הכל סגור ביום המנוחה, כולל בביג אחרי הפגנת ענק שערכתי. בהידברות הבאתי לסגירה.

 

בית שמש

עיר מדהימה , עיר העתיד, אוויר, אור ואווירה.

 

תנועת ש”ס

הבית של כל הספרדים ולא רק.  כיום כתובת לכל נושא יהודי, תורני וחברתי.

 

אריה דרעי

גאון בפוליטיקה, ענק בעשייה ובעל לב רגיש ורחום.

 

מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן

המשך ישיר וברור להנהגת מר”ן הרב עובדיה זצוק”ל. הרים את קרנם של כל בני התורה בתבל כראש ישיבת הדגל של בני עדות המזר  “פורת יוסף”. זכיתי לקבל ממנו בפרט בשנים האחרונות חיזוק ועידוד לשדולה למען שמירת השבת.

בחירות

הזדמנות פז להתרומם במספר המנדטים בציבור החרדי ובכך למחוק את החרפה והביזיונות מהם סבל כלל הציבור ובפרט הציבור החרדי מהממשלה הקשה והמנותקת הזו.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן