מפגש במליאה ושיעור תורה ב”נצח ישראל”● סיכום ביקור הנשיא הרצוג

הביקור הממלכתי המקיף ביותר שנערך לאחרונה בעיר על ידי המארחים ראש העיר ד"ר עליזה בלוך וחברי מועצת העיר * הנשיא הסתובב במוסדות החינוך, ופגש את תלמידי "נצח ישראל" והשתתפו בשיעור תורה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג ערכו סיור מקיף בעיר כאורחי ראש העיר ד”ר עליזה בלוך וחברי מועצת העיר. את הביקור פתחו הנשיא ורעייתו בביקור בתל בית שמש. שם שמעו סקירה על הפעילות הארכיאולוגית במקום וירדו לתוככי התל לראות מקווה עתיק וגת במקום. עם יציאתם ביקרו בתערוכה במקום של ממצגים ארכיאולוגים שנמצאו בשטח. במהלך הביקור בתל בית שמש חיברה ראש העיר ד”ר בלוך את הנשיא ורעייתו לא רק למול ההיסטוריה של העיר אלא גם למול הפיתוח הכלכלי ופיתוח אזורי התעשייה המתקיים במקום. בביקור בתל בית שמש נכח הממונה על התיירות חבר המועצה צבי ווליצקי.

עם תום הביקור בתל בית שמש יצאו הנשיא ורעייתו לעבר הנחת אבן פינה לקמפוס חדש של אולפנת אמי”ת נגה בשכונת נווה שמיר. בטקס הנחת אבן הפינה נכחו סגנית ראש העיר רינה הולנדר, ממונה החינוך המשנה לראש העיר הרב ישעיהו ארנרייך, מנכ”ל העירייה יוחנן מאלי , גזבר העירייה אריה ברדוגו , מפקח בית הספר קובי עמר , נציגות רשת אמי”ת , מנהלות בית הספר, הנהגת הורים ותלמידות. נשיא המדינה דיבר בשבח רשת אמי”ת וציין את השיגי אולפנת נגה במיוחד. ראש העיר ד”ר בלוך דיברה על החיבור בין התחדשות ובניית שכונה לבין חידוש והתחדשות של מוסד חינוכי בעיר. לאחר שהנהגת העיר והנהגת בית ספר חתמו על מגילת יסוד של בית הספר, הנשיא ורעייתו יחד עם ראש העיר ונציגות תלמידים טמנו את מגילת הקלף בקרקע.

לאחר מכן פנתה המשלחת לתלמוד תורה “נצח ישראל” בנים. את הנשיא ורעייתו קיבלה מקהלת בית הספר. הנשיא עצר ושוחח עם ילדי המקהלה ונאות להצטלם עמם למזכרת. לאחר מכן נכנסו הנשיא ורעייתו יחד עם ראש העיר בלוך וממונה החינוך הרב ארנרייך לשיעור מדעים בכיתה ה’ שעסק בחלל. עוד פגש הנשיא נציגות מנבחרת הרובוטיקה של בית הספר שזכתה בפרסים. לאחר מכאן נכסנו הנוכחים לכיתה נוספת לשיעור שעסק בחג השבועות ומתן תורה. בתום הביקור קיבל הנשיא מתנה מרגשת עם צילום של פתק אותו כתב סבו של מנהל ת”ת נצח ישראל הרב שאול מילר לסבו של נשיא המדינה הרב הראשי הראשון לישראל הרב יצחק הלוי הרצוג זצ”ל.

הביקור הסתיים במפגש בחדר מליאת מועצת העיר בו פגשו הנשיא ורעייתו את חברי מועצת העיר ונציגות של וותיקי העיר. חברי המועצה קיימו שיחה פתוחה עם הנשיא. המפגש בחדר המליאה נפתח עם סיום מסכת אותו קיימו קבוצת תלמידים מתלמוד תורה “תורת שלום” של הרב ישראל קוריץ לעילוי נשמת אם הנשיא אורה הרצוג ז”ל. עם תום הלימוד הנשיא אמר קדיש לעילוי נשמתה. בתום הביקור הנשיא הודה לכל העוסקים במלאכה וראש העירייה ד”ר בלוך כבר הזמינה את הנשיא ורעייתו לביקור הבא בעיר.

 

 

הנשיא הרצוג עם התלמידים החרדים. צילום: באדיבות המצלם

מרחבי האתר
דילוג לתוכן