אלי ארמון אדריכלים

דיון ראשון במחוזי: 3,200 יחידות דיור בוותיקה, שטחי מסחר ועוד

תכנית המע"ר הצפוני כוללת הקמת מרכז תחבורה משולב מסחר, בניינים למשרדים, תעסוקה ומלונאות * ראש העיר: "אנחנו בדרך לעשות היסטוריה עבור העיר בית שמש"

הוועדה המחוזית קיימה היום דיון ראשון בתכנית מע”ר צפון של העיר בית שמש – 3200 יחידות דיור לעיר הוותיקה ומאות אלפי מטרים עבור מסחר, תעסוקה, תיירות ותרבות. תכנית המע”ר הצפוני כוללת הקמת מרכז תחבורה משולב מסחר, בניינים למשרדים, תעסוקה ומלונאות. עוד יוקם פארק מטרופוליני, ישוקם נחל שורק והוא יחובר אל העיר באמצעות גשר הולכי רגל וכביש גישה היקפי מצפון למסילת הרכבת.

 

תכנית המע”ר הצפוני מציגה עוד הקמת פארק ארכיאולוגי משולב עם בית מלון וכל זה מצפון למחסיה. במסגרת התכנית המובאת לדיון מוצגים שטחי תעסוקה מסחר ותיירות וכ-3200 יחידות דיור ועל שטחי הציבור צפויים להיבנות 135 כיתות כיתות המיועדות למעונות, כיתות גן וכיתות בית ספר. התכנית נקבעה תוך שמירה על מספר עקרונות: שיקום ושמירה על הסביבה, נגישות למגוון מוקדי פנאי לקהל הרחב, שילוב ושמירה על ערכי מורשת וטבע שמירה על בית שמש כמקשרת בין ישובים סמוכים. כמו כן, במסגרת התקדמות התכנון יעשה שיתוף ציבור עם בעלי הקרקע בשטח התכנית.

 

“אנחנו בדרך לעשות היסטוריה עבור העיר בית שמש. תכנית המשלבת בין אלפי יחידות דיור, מתחמים למסחר ותעסוקה ואזור פנאי מעמיד את העיר בית שמש כעיר מתפתחת המאחדת בין עולם פתרונות הדיור לעולם הפיתוח הכלכלי” אמרה ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, “התכנית מהווה מכפיל כוח ותוביל זוגות צעירים רבים לקבוע את מקום מגוריהם בעיר בית שמש. אני רואה בעיר בית שמש כעיר הצעירים של ישראל ותכנית מע”ר צפון היא עוגן מרכזי בעיצוב העיר ככזאת”.

 

“תוכנית מע”ר צפון היא תכנית חשובה לעיר בית שמש הצפויה לגדול לכדי כחצי מיליון נפש עד שנת 2040” אומר סגן ראש העיר ויו”ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה הרב שמעון גולדברג והוסיף, “הוועדה המקומית בראשותי המליצה לוועדה המחוזית להפקיד ולקדם את התכנית, התכנית כוללת כמיליון וחצי מ”ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים, דבר שיביא להמשך תנופת הבניה בעיר בית שמש, חיזוק השכונות הוותיקות ומתן פתרונות כלכליים לעיר. התכנית כוללת ‘מרכז תחבורה’ גדול הכולל תחנת רכבת ומסופי אוטובוסים, טרמינל ענק המתאים לגודלה ולהמשך פיתוחה של העיר בית שמש ובמבט קדימה לבית שמש הגדולה”.

 

“מעבר לחשיבות התכנונית, מדובר במהלך חשוב מאוד לקידום העיר בית שמש ברמה האסטרטגית ולקידום האזור הספציפי בפרט”, אומרת מהנדסת העירייה ענבר וייס, “התכנית בראש ובראשונה מכוונת לשנים רבות קדימה של פיתוח כלכלי עסקי של העיר, ותשמש אותנו במהלך השנים האלו כמדיניות מנחה לתכנון באזור. התכנית שמה דגש על צפון העיר שהיה עד היום סוג של חצר אחורית במקום להיות חזית עירונית תוססת וחיה. אני רוצה להודות למשרד השיכון ולצוות התכנית על ההובלה של המהלך המשמעותי הזה שהוא חלק מהמהלך הגדול של תכנית המתאר המתוכננת לעיר”.

 

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן