המועצה תאשר ברביעי הרכב למועה”ד שספק אם יקודם

ביום רביעי הקרוב תתכנס מועצת העיר לאישור הרכב מועצה דתית, אולם נדמה כי המהלך לא יקדם את ההליך שאולי אף הולך להיתקע לפרק זמן ארוך מאוד. כל הפרטים בפרסום ראשון.

מליאת מועצת העיר תתכנס ביום רביעי הקרוב לישיבת מועצה שלא מן המניין, שבה יתבקשו חברי המועצה לאשר את הרכב חברי המועצה הדתית.

רגע לפני הישיבה אנחנו מפרסמים כאן לראשונה כי ככל הנראה לא תיהיה שום משמעות אופרטיבית להחלטת המועצה, אולם יהיה בה כדי להמשיך את האמון הקיים בין שס וראש העיר.

על פי המידע שהגיע לאתר 418 ההסכמות החרדיות שהתקבלו באחרונה ושעליהם דיווחנו כאן, הם שהביאו את ראש העיר להוסיף את סעיף 6 לישיבת המועצה שכותרות: “אישור הרכב חברי המועצה הדתית”.

בפועל, מי שעשו את הצעד המשמעותי לסגירת הקצוות היו ‘שלומי אמונים’ שהביאו אשה כחברה ברשימת החברים בגוף הבוחר מאחר ושר הדתות חייב להביא לפחות שלוש נשים בגוף הבוחר כאשר טרם הוברר במי מדובר. מנגד, דגל התורה לא הסכימו למנות מטעמם חברת מועצה, וזה היה המהלך שהביא את שס בגיזרה הארצית שלא לאפשר את כינוס הישיבה לפני מספר שבועות, ובשל כך מינה שר הדתות מתן כהנא את אתי מאיר כממונה על המועצה הדתית.

על פי כל הערכות ביום רביעי יאושר ההרכב החדש של המועצה הדתית במועצת העיר, כאשר מבחינת ראש העיר תיהיה זו מתנה עבור שס, שלה הובטח כבר בעבר הדבר.

אולם כעת אנו מפרסמים כי המהלך המדובר ברביעי במועצת העיר, צפוי למצוא את שס כמי שקיבלה את מבוקשה במועצת העיר, אך במבחן התוצאה היא צפוייה למצוא את השר כהנא מתמהמה באישור המהלך.

על פי החוק רשאי שר הדתות לאשר זאת עד חצי שנה מרגע אישור מועצת העיר, כך שברור לכל שלשר הדתות לא תיהיה שום סיבה למהר לאשר את המהלך של המפלגות החרדיות, ובפרט כאשר מדובר במהלך שנועד להפקיע את המינוי שלו.

יתירה מכך, הערכות הפוליטיות מדברות על הליכה לבחירות בחודשים הקרובים, כך שברגע ויוכרזו בחירות תתבצע הקפאה של המצב, והמינוי לא יוכל להתקדם עד למינויו של שר חדש. כאן נשאלת השאלה, האם פרק הזמן שבו ייכנס שר חדש לתפקיד לא יתנגש עם פרק הזמן של כניסה לשנת בחירות מוניציפליות, מה שיגרום להמשך ההקפאה לפחות לשנה וחצי, תאריך היעד הוא הראשון בינואר 2023, במונחי פוליטיקה לא מדובר בעוד הרבה זמן.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן