פגישה מיוחדת נערכה בשל מצב התחבורה בעיר

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "שירות התחבורה הציבורית בבית שמש כרגע רע מאוד. אין לי ספק שתנופה יכולים להעניק שירות לו ראויים תושבי בית שמש. אם לא- שיאמרו למה הם זקוקים ממשרד התחבורה".

היום (ראשון) התקיימה פגישה ביוזמת ראש העיר בית שמש ד”ר עליזה בלוך וחבר המועצה ממונה תחבורה ציבורית הרב יוסי גולדהירש, מנכ”ל העירייה יוחנן מאלי , מהנדסת העיר ענבר וייס יחד עם גורמי הנדסה ותחבורה נוספים עם משרד התחבורה, תכנית אב לתחבורה ציבורית, תנופה. במהלך הפגישה ראש העיר מחתה ביקורת על צורת כניסתה של תנופה לפעילות בעיר ומתחה ועל ההתנהלות עד כה, בין היתר בשינוע הנוסעים ובשינוי בכניסה לירושלים.

כמו כן, ראש העיר הדגישה שהיא לא תתן להוציא את האוטובוסים של בית שמש מהציר של בנייני האומה עד שיוציאו את כל שאר האוטובוסים מהציר כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה. יצוין כי החל מכניסתה של תנופה לפעילות התקבלו מאות פניות אודות השירות שאינו עומד בקנה אחד עם מטרות השירות העירוניות.

מנכ”ל חברת תנופה מיכה קופילובסקי התייחס לטענות ושיתף כי חלק מהבעיות שהוצגו הינם תוצאה של אירועי הימים הלאומיים והחגים המוסלמים שהשפיעו על עיתוי כניסת המפעיל וכי המצב אמור להתייצב בקרוב.

אסי אברהמי, מנהל אגף תחבורה ציבורית בתוכנית אב לתחבורה בירושלים, הדגיש כי משרדו יעשה הכל על מנת לסייע למפעיל ככל שיידרש כדי לשפר את השירות בבית שמש. כמו כן, הוסיף אברהמי כי יתבצע מעקב על השירות כדי לוודא שאכן תושבי העיר יקבלו את השירות הרצוי. הצדדים קבעו לקיים פגישה נוספת בעוד מספר ימים בו יעקבו אחר השיפורים וישפרו את החתכים לצורך ייצוב המצב הנוכחי.

ראש העיר בית שמש ד”ר עליזה בלוך: “תושבי העיר סובלים ונפגעו במידה לא סבירה. לא נוכל לאפשר זאת. נפגעו אלפי נוסעים, מישהו לקח אחריות על הפגיעה בפרנסת תושבי בית שמש? מדובר בפגיעה אנושה בצרכני התחבורה הציבורית בעיר והתקבלו מאות פניות של תושבים שרק מבקשים להגיע ליעדם.

תושבי בית שמש המתינו שנתיים למפעיל החדש והאכזבה גדולה. אנחנו דורשים רמת שירות שמתאימה לעיר בגודל 150 אלף תושבים ולא נוותר עד אשר מטרותינו יושגו. בשלב זה אני לא מאשרת אף שינוי שאינו תוספת עבור תושבי העיר. אין לי ספק שחברת תנופה יכולים לספק את השירות לשביעות רצון תושבי בית שמש. אם המצב הוא לא כך – שיאמרו למה הם זקוקים ממשרד התחבורה כדי לבצע את המשימה באופן שהולם את צרכי העיר והתושבים”.

חבר המועצה ממונה תחבורה ציבורית הרב יוסי גולדהירש: “טרם כניסת המפעיל הוצגו תכניות שכללו הסברה לתושבים וצורת פעילות ואף אחד מהדברים שסוכמו לא יצאו לפועל. תושבי בית שמש זקוקים לתחבורה ציבורית איכותית ומתפקדת ואנחנו נמשיך לעמוד על כך. לא יתכן שכל כך הרבה יושפעו מהתנהלות זו”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן