יום הזיכרון העירוני: השר אלקין בטקס המרכזי לזכר הנופלים

יום הזיכרון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נערכה העצרת העירונית ליום הזיכרון באנדרטה לזכר חללי צה”ל בעיר בית שמש. בטקס נשאו דברים שר הבינוי והשיכון והשר לירושלים ומורשת זאב אלקין, חברת הכנסת קטי שטרית, חבר הכנסת משה אבוטבול, ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, מ”מ וסגן ראש העיר משה שטרית, סגן ראש העיר הרב שמעון גולדברג, חבר המועצה הרב אברהם פרנקל, חבר המועצה אלישיב גוטמן, הרב שלמה ברילנט, חבר המועצה הרב יוסי גולדהירש, ראש העיר לשעבר דני וקנין, מנכ”ל העירייה יוחנן מאלי, אלירן דוד כהן נשא את דברי המשפחות השכולות והשתתפו בטקס מאות משתתפים.

“בית שמש היא עיר מיוחדת, מלאת היסטוריה וחיבורים. עיר שמחברת בין כל העדות והרקעים. כאן גרים הסבא וסבתא של ילדיי”, אמר בפתח דבריו שר הבינוי והשיכון ושר ירושלים ומורשת זאב אלקין והוסיף,” החיבור בין יום הזיכרון ליום העצמאות הוא תזכורת לכך שבלי זיכרון העבר אין לעמנו עתיד. בית שמש הוכיחה את היכולת לחבר את השונה ביחד. עצרת הזיכרון היא הדרך הטובה ביותר לזכור ולכבד את נופלי העיר. יהי זכרם ברוך”.

“כאן באנדרטה לזכר חללי עירנו, נקודה המחברת בין בית שמש התנ”כית לזו הצופה פני עתיד, בין בית שמש הוותיקה לבית שמש המתחדשת. לראות את העיר מתפתחת, תעשייה שנבנית, חינוך ותרבות פורצי דרך ותושבים רבים הבוחרים לחיות פה זה אינו מובן מאליו” אמר ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, “הכול תלוי בנו ועל כולנו מוטלת המשימה לבנות מדי יום את התקווה. יש לנו מדינה אחת ועיר אחת והן יראו כמו מה שאנחנו נעשה מהן. יהי זכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה חקוק בליבנו לעד”.

“כדי להגיע למקום בו אנחנו עומדים צריך לעבור את האנדרטה. כדי להתגורר בעיר בית שמש ובמדינת ישראל בכלל, היו צריכים לעבור הרבה אנדרטאות. לא כי רצינו חס וחלילה”, מ”מ וסגן ראש העיר משה שטרית: “אנחנו לא מקדשים את המוות. אנחנו חלק מעם שלא מקדש את המוות אלא מקדש את החיים. להבדיל מאויבנו, אין לנו רשימת המתנה לשאהידים. אבל כן יש לנו גיבורים. ובזכותם אנחנו כאן. הקיום שלנו, החיים שלנו פה, העצמאות שלנו, הם תמורה. תמורה להקרבה של אלפים רבים שוויתרו על חייהם, למעננו. הגיבורים שלנו. יהי זכרם של אחיותינו ואחינו נצור ושמור בליבנו לעד”.

 

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן