המועצה הדתית בית שמש. צילום: 418

הסכמה חרדית: מתקדמים למינוי הרכב והחלפת הממונה במועה”ד

הסיעות החרדיות סיכמו ביניהם על התקדמות ומינוי הרכב למועצה הדתית בעיר. ביום רביעי הבא צפוי דיון במועצת העיר, מיד לאחר מכן יבקשו את כינוס המועצה החדשה והדחת הממונה מטעם השר ומינוי יו"ר חדש.

כשברקע אי יציבות הקואליציה והממשלה, מנסים בכירי המפלגות של יהדות התורה ושס לקצור הישג בעיר, בדמות הדחת הממונה במועצה הדתית שהובאה על ידי שר הדתות – מתן כהנא.

על פי מידע שהגיע לאתר 418, שס ודגל התורה הגיעו להסכמות ביניהם שיובילו למינוי הרכב למועצה הדתית, ובכך יצליחו להדיח את הממונה מטעם השר כהנא, כאשר בסופ”ש שעבר התגבשו הדברים לכדי הסכמות, ולאור כך אף נקבעה ישיבת מועצת עיר שתדון ותצביע בנושא בעוד עשרה ימים – בתאריך י’ באייר.

ההסכמות שבין שס ודגל התורה היו סביב נושא שיבוץ הנשים להרכב המועצה הדתית, דבר שלא הצליחו להגיע להבנות ביניהם עד השבוע שעבר, מה שהביא לפני למעלה מחודש לביטול ישיבת מועצה שתוכננה, שמטרתה הייתה למנות הרכב למועצה הדתית ובכך לחסום את השר כהנא מלמנות את אתי מאיר כממונה על המועצה הדתית.

כאמור, באחרונה חלה התפתחות בנושא, כאשר שליש הנשים שבהרכב המועצה הדתית יהיה לא רק על חשבונה של שס שבעבר היה מי שאמר שם “לא ניהיה ‘גוי של שבת’ של אגו”י ודגל התורה”.

בשל העובדה שהשבוע חל יום העצמאות ועוד קודם לכן יום הזכרון, וכן לאור העובדה שנדרש פרק זמן לפני כינוס המועצה, הוחלט על כינוסה ליום רביעי בשבוע הבא, כאשר לאחר אישור הרכב המועצה הדתית במועצת העיר, יבקשו לכנס באופן מיידי את כינוס המועצה החדשה ולהדיח את אתי מאיר ולהביא למינוי ראש מועצה דתית שמקובל על הסיעות החרדיות.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן