ערב יום השואה: מתנדבי ‘האיחוד’ פגשו את השורד חיים מרגוליס

מתנדבי איחוד הצלה פגשו את שורד השואה חיים מרגוליס בן 86 בביתו ושמעו את גבורתו. מרגלויס גדל בגרמניה ועבד בעבודות כפייה ע"י הנאצים האכזרים * המתנדבים שהשתתפו במפגש התרגשו מאוד

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיחול הערב (רביעי) ומחר נפגשו מתנדבי איחוד הצלה מהסניף המקומי עם שורד השואה חיים מרגוליס בן ה86 בביתו, ושמעו ממנו את סיפור גבורתו והצלתו. חיימקה גדל ברומניה, מגיל 7 עד גיל 9 עבד בעבודות כפיה ע”י הנאצים האכזריים.

קטע מדבריו שנחרטו עמוק הינו התיאור המצמרר שלו: “חייל נאצי מכוון עלי נשק ונותן לי מעדר לחפור בורות … המעדר היה יותר גדול ממני, הפחד ליווה אותי כל הזמן, ראיתי אנשים שמתעייפים נחלשים ונרצחים. עד היום אני זוכר את התחושה ואת המיקום של הקנה בגב.” לאחר השואה חיימקה נשאר ברומניה, התחתן, הקים משפחה ועלה לישראל. עד היום לא נודע גורלם של משפחתו- הוריו ואחיו של חיימקה. חיימקה איש מדהים מלא בשמחת חיים ואופטימיות, אוהב מוזיקה וריקודים ומתנדב בעצמו כל יום עם קשישים. הוא מספר על בדידות עמוקה ולדבריו מרגיש שזוכרים את הניצולים רק ביום השואה. מה קורה בכל שאר הימים?חיים מוסיף שהוא חזר לחיים מאז שנכנס לפרויקט תן כבוד של איחוד הצלה. המתנדבת חן רוטנברג מגיעה אליו על בסיס קבוע דורשת בשלומו ולוקחת מדדים חיוניים. בהזדמנות זו נגיד תודה רבה לחן ולכלל מתנדבי תן כבוד של איחוד הצלה בראשותה של המתנדבת אתי פרץ על פעילותם המסורה עם הקשישים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן