שערי צדק: היערכות מיוחדת לחג הפורים וקיום מצוות החג

נקלעתם בחג הפורים לבית חולים? בשערי צדק דואגים לכם. תנופת שירות עניפה ומחודשת במחלקה לשירותי דת במרכז הרפואי שערי צדק. במסגרת ההיערכות לחג הפורים נערכה המחלקה לשירות דת בראשות רב המרכז הרפואי הרב משה ח. פלג

במסגרת ההיערכות נרכשו מאות מגילות אסתר מודפסות ומגילות קלף מהודרות לקריאת ושמיעת מגילת אסתר בכלל המחלקות. כמו כן נרכשו אלפי מארזי משלוחי מנות שיחולקו במחלקות יולדות יחד עם סעודות החג ברוב פאר והדר.

בשיחה עם אחראי שירותי הדת הרב אברהם גולדשמידט, נמסר כי “ביום הפורים יקראו עשרות מתנדבים במשך מאות פעמים את המגילה בעשרות מחלקות בית החולים. בנוסף, יתקיים בכל שעה עגולה קריאת מגילה בבית הכנסת במשך כל שעות הערב והיום וזאת כדי להקל על מטופלים ובני משפחותיהם. בנוסף, יתקיים מנין מיוחד לקריאת מגילה בנוסח עדות המזרח באולם המשפחות הגדול והמרווח שבמחלקת כירורגיה קומה 6. כמו כן אנו נערכים להשמיע גם לבני י”ד את קריאת המגילה בבית החולים”.

לדבריו, ההיערכות החלה כבר לקראת ‘שבת זכור’ עם עשרות קריאות לחולים, בני משפחותיהם ועובדים של המרכז הרפואי. “היה מרגש מאוד לראות עשרות חולים שהובאו עם המיטות לשערי בית הכנסת כדי לזכות לשמוע את הקריאה מדאורייתא, מי כעמך ישראל”.

זמני ומיקומי קריאת המגילה בסמוך לבית הכנסת בליל וביום פורים יפורסמו במודעות, כמו גם כלל זמני התפילה ניתן לשמוע בקו שירותי הדת של המרכז הרפואי שמספרו: 02-6666624. כמו כן ניתן להאזין לקו עדכון מיוחד לעניין טומאת כוהנים במספר כוכבית 4503. בנוסף, גם השנה בסיום קריאת המגילה בליל פורים, כמידי כל סיום תענית ציבור, מעמידים בבית הכנסת של בית החולים שתיה וכיבוד קל לרגל סיום התענית.

מנהל המטבח של בית החולים השף מוטי בוחבוט סיפר על היערכות מיוחדת: “מערך המזון במרכז הרפואי שערי צדק נערך לחג פורים החל מיום רביעי בערב עם חלוקה של מאות ק”ג אוזני המן בשלושה טעמים – פרג, שוקולד ותמרים לכלל המטופלים. נוסף על אוזני המן עם כמות סוכר מופחתת למטופלים עם סוכרת.

“במחלקת היולדות תתבצע חלוקה של ערכת משלוח מנות אישית לכל יולדת שתכלול: אזני המן, בקבוק מיץ ענבים, מגילת אסתר, מאפה, מטבעות שוקולד, רעשן, זרעונים וטונה אישית. בחג עצמו בצהריים תוגש סעודת פורים מהודרת אישית לכל מטופל ויולדת ברוב פאר והדר. צוות המטבח מאחל חג שמח לכל המטופלים הבאים בשערי המרכז הרפואי”.

בימים אלו לובש המרכז הרפואי חג באמצעות תחפושות של אנשי הצוות יחד עם מתנדבים מארגונים שונים עם כלי נגינה המכניסים את אווירת החג לתוך המחלקות עד למיטות בהם מרותקים חולים מורכבים וקשים, כדי לשמחם ולעודדם ולהביא אליהם את שמחת הפורים עד למיטה.

המחלקה לשירותי דת בהיערכות מיוחדת לקריאת מגילה למרותקים בכל המחלקות | בבית הכנסת קריאת מגילה בכל שעה עגולה | קווי טלפון ייחודיים לזמני תפילה 02-6666624 ולאזהרת כוהנים כוכבית * 4503

מרחבי האתר
דילוג לתוכן