המועצה הדתית בית שמש. צילום: 418

קריסת הדיל החרדי מביאה למינוי אישה ליו”ר מועה”ד

בימים הקרובים תמונה רו"ח אתי מור ליו"ר המועצה הדתית בעיר. כל זה קורה לאחר קריסת דיל חרדי שכמעט והובא לאישור המועצה, אך רבע שעה לפני אמר מי שאמר: "לא ניהיה גוי של שבת".

במרחק של מאה מטרים מבניין העירייה הקודם, שוכן לו מבנה המועצה הדתית של העיר. בשבועיים האחרונים הפכה המועצה הדתית למוקד האירועים הפוליטי בעיר, לאחר רגיעה שבאה עם חזרתה של האופוזיציה לקואליציה.

לא מעט טענות ותלונות ניתן לשמוע באחרונה כלפי שס הארצית, מצד גורמים שונים החברים במועצת העיר, וגם כאלו שאינם חברים אך נמצאים שנים בעסקונה הציבורית.

הטענה המרכזית שמופנית כלפי שס היא על כך שלא הזיזו דבר בכל הקשור למועצה הדתית. “היה להם שר במשרד לשירותי דת, והם לא עשו כלום, או ליתר דיוק לא עשו את מה שצריך”, אומר אחד המעורים בכל המהלך האחרון בהקשר המועצה הדתית. “הם רבו ביניהם מי יהיה, וכשנזכרו לעשות, הם גילו לפתע שיש שר אחר במשרד, ועכשיו אנחנו תקועים עם מתן כהנא”, הוא מוסיף.

עיקר הבעיה שצצה לנבחרי הציבור החרדי והעסקנים העסוקים סביב נושא זה, הייתה בעקבות החוק שדורש שוויון לנשים בהרכב המועצה הדתית, כאשר לפחות שליש מהם צריכים להיות נשים.

אחד מחברי המועצה אומר לאתר 418: “ציפינו שהדתיים לאומיים והלא דתיים ישימו נשים, וכך נוכל להכניס את יתר החברים אלו שרצינו, אלא שהם הבינו שאפשר לתקוע את ההרכב בצורה שכזו כשאין שוויון נשים, ובחרו מלכתחילה לא לשים נשים”.

המהלך השחמטאי הזה, גרם לחשיבה מחודשת בקרב המפלגות החרדיות בעיר. ראשית סוכם עם ראש העיר כי המינוי מטעמה יהיה של אישה, אולם עדיין נותרו שני מקומות לנשים. הרצון והצורך למנות מועצה היו כה גבוהים שגובש פתרון כלשהו לפיו שס תציב שתי נשים, במקביל תיהיה הצרחה של נציג אגו”י, כך שהוא יהיה מינוי של שס.

כשהכל נראה טוב ומוצלח ואחדות חרדית ששזורה ב’בני תורה’, ‘טוב’, ‘דגל התורה’, אגו”י ושס, בא לו הפיצוץ. רבע שעה לפני קיומה של הישיבה לפני כשבועיים, הודיע מי שהודיע בשס שהוא לא מוכן להיות ‘גוי של שבת’. אם דגל התורה לא תיתן את ידה למהלך גם, לא יהיה דיל.

למעשה, מה שרצו בשס, שדגל התורה שיש לה נציג וחצי יחד עם אגו”י, שגם היא תתן את ידה למינוי אישה מטעמה. ברגע שבדגל אמרו שהרבנים שלהם לא מסכימים, גם בשס יצאו בהודעה זהה, וכך רבע שעה לפני ישיבת המועצה של העירייה שהייתה אמורה לסגור את ההרכב, הכל נפל וקרס. מטעם שס אגב, רצו להביא את הרב פדידה – רבה של הקהילה הספרדית ברמה ג-2 לנציג.

המהלך ההוא שלא הצליח לרקום עור וגידים, הופך כעת לכדור שלג מתגלגל, שעליו נערמים כעסים כלפי שס, לא המקומית, אלא בעיקר בזירה הארצית.

הסיבה לכך היא החלטתו של השר לשירותי דת מתן כהנא למנות כבר בימים הקרובים את רו”ח אתי מור, שהגישה מועמדות, נבחנה והוחלט על מינויה.

בסביבת השר כהנא אמרו הערב ל-418: “אין יותר מידי דרמה אצלנו. הדרמה זה סביב מה שקורה בציבור החרדי, ביניהם. הם לא הצליחו להגיע להסכמות על הרכב מועצה, אז השר מינה את מי שהגישה מועמדות והייתה נראית מתאימה.

הערכה היא כי המהלך הנוכחי של השר כהנא, יביא לתקיעת טריז נוסף בתוככי העסקונה הפוליטית בעיר בית שמש, מהלך שלבטח לא יצטער עליו הפוליטיקאי מימינה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן