גמר האקתון 2 הגיע לסיומו ● כתבה ותמונות מסכמת

למעלה ממאה יוזמות ומעל ל-700 משתתפים התכנסו הערב (רביעי) ברחבי תיכון "ברנקו וייס" ● הרב ישעיהו ארנרייך: "ראינו כאן היום 'יחד שבטי ישראל' תושבים מכל העיר שתפו פעולה כדי לקדם את העיר בית שמש"

למעלה ממאה יוזמות ומעל ל-700 משתתפים התכנסו הערב (רביעי) ברחבי תיכון “ברנקו וייס” כדי לקחת חלק בתחרות העירונית לפיתוח אחריות קהילתית המתקיימת זו השנה השנייה בשיתוף מפעל הפיס. העיר כולה עטופה בשלטי חוצות שהזמינו את כל הציבור ליטול חלק בתחרות שהתוצאה היא שהיוזמות הזוכות מיושמות על ידי העירייה בשיתוף מפעל הפיס.

לאחר תום הרישום קדמו ליום התחרות מפגשים בהובלת מנהל חינוך נוער וקהילה ומפגשים עם כל הקבוצות לדיוק היוזמות והערכות לקראת התחרות. את המפגשים הובילו ראש מנהל חינוך נוער וקהילה שרי דרור, המשנה לראש העיר וממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך וראש העיר ד”ר עליזה בלוך.

יום התחרות התחיל בשעה 11:00 בבוקר והסתיים בשעה 23:00 בלילה. המתח היה באוויר עד לרגע האחרון. יום הפעילות היה מתוכנן ומדויק והגיע לשיא בשיפוט קבוצות הגמר. היום נפתח במפגש עם הקבוצות שזכו בהקאתון בשנה שעברה. הזוכים שתפו בחוויות שלהם ובתהליך יישום היוזמות ברחבי העיר. לאחר מכן התפנו המתמודדים לעבודה בקבוצות. לאחר ארוחת הצהריים הם שמעו הרצאות בזק שעסקו בפתרון בעיות, עבודה בצוות וכיצד בונים מצגת איכותית. לקראת ערב התקיים שיפוט ביניים. הקבוצות השונות זכו למפגש מנטורים מומחים בתחומם שסייעו לקבוצות לדייק את הביצוע שלהם. רבים מהמנטורים היו בכירי העירייה שהתגייסו לסייע לקבוצות המתמודדות.

בערב החל שיפוט הגמר. ראש העיר ד”ר עליזה בלוך הזמינה לגמר צוות שיפוט בכיר שכלל את גיבור ישראל תא”ל (מיל) והשר לשעבר אביגדור קהלני, כלת פרס ישראל הגב’ מרים פרץ, שר החינוך לשעבר ונשיא תנועת “פנימה” הרב שי פירון, השרה לשעבר עומר ינקלביץ’ ואיש התקשורת והפובליציסט ישראל כהן.

 

יש לציין שחמש היוזמות שהגיעו לגמר:
עזרת נשים, תל בית שמש, צומת השכונות, עזרת אחים, עתיד שחר והחממה.

ראש מנהל חינוך נוער וקהילה שרי דרור: “מסע מדהים שהגיע הערב לסיומו הוא בעצם רק ראשיתו של מסע חדש. אני רוצה להודות לראש העיר ד”ר עליזה בלוך ולממונה החינוך הרב ארנרייך על הזכות להוביל את המיזם המדהים הזה ולהודות לכל צוות מנהל חינוך שלא נחו לרגע בשבועות האחרונים עד לסיום המוצלח הערב. נפגש בשנה הבאה”.

“ראינו כאן היום ‘יחד שבטי ישראל’ תושבים מכל העיר שתפו פעולה כדי לקדם את העיר בית שמש” אמר בסיום המשנה לראש העיר וממונה חינוך הרב ישעיהו ארנרייך והוסיף, “מדהים היה לראות כל כך הרבה יוזמות מובלות על ידי מאות אנשים וכל כולם מגיעים ממקום של הכרת הטוב לעיר בית שמש”

“לראות מאות אנשים וכולם תושבי העיר מבקשים להיות שותפים בעיצוב העיר זה מרגש ומדהים” אמרה ראש העיר בית שמש ד”ר עליזה בלוך,” תושבי בית שמש מיישמים את תפיסת האחריות בה הם כולם אומרים אנחנו מבקשים לקחת חלק ולעשות טוב ולא רק להמתין לו. אם אתם מבקשים לשאול אותי מי ניצח בהקאתון ? אז בית שמש נצחה כמובן. היוזמות משנה שעברה נוכחות בשטח ולא ירחק היום שגם היוזמות שכזו ייושמו בעיר. אני מבקשת להודות לידידי בני דרייפוס מנכ”ל מפעל הפיס על השותפות ואנחנו מתחילים לעבוד ממחר על האקתון מס 3. בהצלחה”.

 

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן