כינוס הקהילות המרכזיות באגודת ישראל ● כתבה מורחבת

ביום רביעי השבוע, התכנסו לסעודת ראש חודש נציגי הקהילות החסידיות המרכזיות בעיר המאוגדות ומיוצגות במועצת העיר ע"י הרב ישעיהו ארנרייך ● "לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום" אמר הרב ארנרייך בכנס המיוחד

אירוע רב רושם לכבודה של אגודת ישראל נערך בראש חודש אדר ב’, חודש שמרבים בו בשמחה, עת התכנסו לסעודת ראש חודש נציגי הקהילות החסידיות המרכזיות בבית שמש המאוגדות ומיוצגות במועצת העיר ע”י הרב ישעיהו ארנרייך. הכינוס החשוב התקיים לבקשת המשתתפים אשר ביקשו לשמוע ולהשמיע את עמדת הקהילות בנושאים העומדים על הפרק.

פתח את הכינוס בדברים הרב מנחם מנדל גרינבוים מנכ”ל מוסדות בנות ויזניץ בבית שמש ובירושלים אשר עמד בדבריו על כח הרבים ועל הצורך החשוב להשתמש בזה בשביל לבנות ולסייע ולעשות את הטוב, וציין כי הכינוס מייצג כאן את הרבים-הקהילות החשובות והמרכזיות בעיר והודה לרב ארנרייך על היותו נציג נאמן לצרכי הקהילות מתוך מטרה ברורה לסייע ולעמוד לימין הכלל והפרט. לאחר מכן דיבר מארח הכינוס, המשנה לראש העיר הרב ישעיהו ארנרייך. בראשית דבריו הודה לכל המשתתפים וציין כי למרות הפניות שהיו לקיום הכינוס בתקופה האחרונה הוא לא רצה לעשות זאת בימים בהם המערכת הפוליטית הייתה סוערת בעיר על מנת שלא יהיה בבחינת ‘למה תתראו’ ועל כן המתין עד לימים אלו.

הרב ארנרייך הסביר באריכות על המאורעות הפוליטיות שהתרחשו בעיר בשנה האחרונה והדגיש כי הינו פועל למען כל הקהילות, המגזרים והעדות על מנת לסייע לכל מוסד ולכל פנייה ללא קשר לזהות הפוליטית אליהם הם משתייכים והוא מקווה כי כל הנציגים במועצת העיר יפעלו לשם כך. הרב ארנרייך ציין כי חלק מחברי מועצת העיר פוטרו ע”י ראש העיר עקב משבר אמון, הוא לא פוטר ולא התפטר מעצמו על מנת להמשיך ולפעול למען טובת הכלל והפרט כפי שאמר בעבר מרן האדמו”ר מוז’ניץ שליט”א כי תפקיד חבר המועצה לפעול ולהשפיע מבפנים ולעשות ככל שביכולתו להשיג ככל הניתן. הדברים אף הובהרו בישיבת סיעה של אגודת ישראל שהתקיימה בימים ההם ועמדתו התקבלה ללא מחלוקת.

בדבריו הדגיש כי עוצמתם וכוחם של הקהילות שנמצאות כאן אינם מוטלות בספק ובס”ד הצליח להביא להישגים מרשימים עבור כל קהילות הקודש את אשר ישנו כאן היום ואת אשר אינם כאן היום שגם עבורם התגייס ומתגייס לסייע בכל עת ובכל שעה ואף עבור מגזרים אחרים וכלל תושבי העיר. הרב ארנרייך הדגיש כי זו אינה בושה לדאוג לקהילות שלנו. להיפך, זה חובתנו וזה תפקידנו ולשם כך נשלחנו למועצת העיר. ישנם כאלו שמתמקדים בבחינת סור מרע ואומרים שאם לא יהיה לכולם, לא יהיה לאף אחד, אנחנו פועלים ומתאמצים בבחינת עשה טוב – שיהיה לנו ושיהיה לכולם וכל אחד צריך לשמוח ולפרגן בהצלחה של כל קהילות הקודש בפרט וכלל הציבור החרדי בכלל.

הרב ארנרייך סיים בדברי הגמרא “לא מצא הקב”ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום” שנזכה בעז”ה להמשיך לפעול למען כלל הציבור מתוך שלום ושנזכה לראות סייעתא דשמייא בכל מעשי ידינו. הנחה את המעמד הרב בנימין רוזנבלט, ממייסדי הקהילה החרדית בעיר בית שמש ומחשובי קהילת באיאן בעיר שאף נשא דברים וציין כי הוא זוכר את הימים בהם הכניסו את הנציג הראשון של אגודת ישראל למועצת העיר, ברוך השם היום העיר התפתחה למימדים גדולים ואשרינו שאנו זוכים לנציג כהרב ארנרייך אשר פועל לילות כימים למען כל קהילות הקודש והציבור החרדי בעיר.

איש החינוך הרב ישראל קוריץ המפקח במספר תלמודי תורה בעיר בו לומדים תלמידים המשתייכים לכלל המגזרים ציין את התגייסותו של הרב ארנרייך במסגרת תפקידו כממונה מינהל החינוך בעיר עבור כלל מוסדות החינוך בעיר ללא כל שיקולים פוליטי אלא מתוך רצון טוב להיטיב עם תלמידי החינוך החרדי בכל מקום שהם. עוד נשאו דברים הנציגים שהשתתפו בכינוס מקהילות באיאן, גור, דז’יקוב ויזניץ, ויז’ניץ, ויז’ניץ מרכז, מודז’יץ, מחנובקא בעלזא, ספינקא, סקווירא, קוסוב ויזניץ ונציג קהילת “חיי תורה” הכלל חסידית מרמה ד’, אשר הדגישו בדבריהם כי הם מרגישים כי השייכות והקשר עם נציג אגודת ישראל הרב ישעיהו ארנרייך כבר הובילה אותם בסייעתא דשמייא להישגים גדולים בעיר ועוד היד נטויה הלאה בעז”ה.

נעל את הכינוס הרה”צ אהרן יהודה משה טאוב שליט”א בן כ”ק מרן האדמו”ר ממודז’יץ שליט”א חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. המשתתפים כולם הודו על הכינוס החשוב והדברים הברורים שנאמרו וביקשו לשוב ולהתכנס מדי מספר חודשים אשר זה דבר נחוץ ומועיל מלבד הקשר התמידי הקיים באופן קבוע ורצוף כל ימות השנה של נציגי הקהילות עם לשכת הרב ארנרייך.

 

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן