גורמים בחב”ד: המהלך של שלומי אמונים ישפיע על כל הארץ

מהומה פרצה במליאת מועצת העיר בין נציג חב"ד ישראל מנדלסון לבין נציג שלומי אמונים, לאחר שההקצאה לבניית בית כנסת חב"ד ברמה ג' נפלה, בשל חבירת שלומי אמונים לדגל התורה ● כל הפרטים

אם חשבנו שמליאת מועצת העיר שהתכנסה היום (חמישי) תעבור בשקט ובשלום, ללא אירועים חרגים כנראה שהתבדינו.

אישור ההקצאה לבניית בית הכנסת של חב”ד המרכזי ברמה ג’ נפל בהצבעה שנערכה במועצת העיר, לאחר שנציגי ‘שלומי אמונים’ חברו לנציגי ‘דגל התורה’ והפילו את ההצעה לאחר שלא הושג רוב. שבעה חברי מועצה תמכו ושבעה התנגדו, ובשל העדר רוב נפלה ההצעה. להצבעה הערב קדמו ניסיונות של רב הקהילה הרב חיים אליהו גלוכובסקי שליט”א (בנו של סגן מזכיר בית דין רבני חב”ד בישראל הרב מ”מ גלוכבסקי), ביחד עם שליח חב”ד המקומי הרב בנימין מנדלסון, ובשיתוף ראשי אגודת חסידי חב”ד  (הגוף העליון של חסידות חב”ד בישראל) להשיג את תמיכתם של נציג ‘שלומי אמונים’ במועצת העיר בית שמש.

ניסיונות השכנוע נערכו עד דקות לתחילת המליאה ונראה היה שהצליחו להגיע להסדר בין חב”ד ל “שלומי אמונים”, אולם, לבסוף החליטה ‘שלומי אמונים’ ללכת עם “דגל התורה”, ולא להצביע בעד הקצאה לבית כנסת חב”ד בעיר.

בשיחה עם בכירים בקהילת חב”ד ברמה ג’ לחדשות 418 נאמר: “מה שנעשה היום לחב”ד בבית שמש ישפיע על כל חב”ד בישראל, ואני אומר זאת בהתחייבות”.  “ניסינו כל היום להגיע להסכמה גם  עם דגל התורה, במיוחד שהסיבות של אותם מתנגדים זו נטו שנאה לחב”ד. לא לקחנו לאף אחד שטח, ולא פגענו באף אחד. רצינו בית של תורה, תפילה וחסידות, שאפשר לראות כבר היום כי בית הכנסת הקיים משמש את כלל תושבי השכונה ולא רק את חב”ד. מדובר במלחמה אישית של דגל התורה ונציג שלומי אמונים גולדברג בבית של הרבי. וכל חסיד חב”ד בישראל הולך לדעת מזה”.

בכירים בחב”ד הארצית איתם שוחחנו בשעה האחרונה אומרים כי למקרה הערב בבית שמש תיהיה השפעה על ערים נוספות בישראל, “קהילות חב”ד גדולות קיימות בערים שבהם עד היום שלומי אמונים קיבלה את תמיכתם, אך מעתה כל מקרה ידון לגופו, ואף שת”פ עתידיים עומדים בסימן שאלה”.

 

שמעון גולדברג מסר בתגובה: “אני מצר על כך שגורמים מנסים לצייר תמונה מוטעת כי חלילה אנחנו מתנגדים לחב”ד כשההפך הוא הנכון, במחלוקת בין מספר עמותות בנוגע למגרש הצעתי מתווה מפורט לפתרון כך שכל הצדדים יהיו מרוצים ואף הגיונית יותר מהמיקום אשר במחלוקת, אציין כי בישיבת מליאת מועצת העיר הביעו החברים תמיכה גורפת בהצעתי כך שלפי המתווה יאושר הקצאת מגרש ענק בגודל 1000 מ”ר, לבית הכנסת חב”ד ברמת בית שמש ג’, במיקום סמוך לבית כנסת הקיים כיום ברחוב חבקוק הנביא, במגרש גדול שמספרו 62. אציין כי אני מוביל זה זמן רב קידום הקצאות לבתי כנסת חב”ד, מוסדות חינוך חב”ד, ישיבות חב”ד וגני חב”ד בבית שמש הפועלים ומשרתים את כלל תושבי העיר”.

 

ביקשנו ישראל סילברסטיין לקבלת תגובה, עד העלאת הידיעה לא התקבלה תגובתו. לכשתתקבל היא תפורסם במלואה.

 

 

בסגול. ההקצאה שאושר בוועדה עליו המגרש המדובר עליו היה אמור להיבנות בניין 770

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן