פח כתום בבית שמש

עוברים לכתום: עיריית בית שמש החלה בהצבת פחים כתומים

בית שמש ממחזרת ונקייה יותר

עיריית בית שמש מצטרפת למגמה ארצית יחד עם תאגיד המיחזור תמיר ובקרוב יוחלפו הפחים הכתומים בבית שמש לפחים מונפים נייחים. הפחים הכתומים החדשים יפונו על ידי משאית עם מנוף, יש להם נפח אצירה גדול והם מיוצרים מחומר איכותי ועמיד המיועד לעמידה בתנאי חוץ. כל אלה מבטיחים שגם לאחר שימושים רבים ותוך עמידה בעומסים, הפח לא יינזק.

האריזות המושלכות לפחים הכתומים בבית שמש נאספות על ידי משאית שאוספת את פסולת האריזות בנפרד, אל תחנת המיון הממוקמת בראשון לציון. שם, האריזות נפרקות ומועמסות על גבי מסועים ומתמיינות בהתאם לסוג החומר ממנו הן עשויות. האריזות מופרדות ל- 7 חומרים שונים, 4 מהחומרים ממוינים באופן טכנולוגי ללא מגע יד אדם. לאחר שהופרדו לסוגי חומרים שונים, כל חומר נכבש לקוביות גדולות (באלות) העשויות מחומר זהה ומשם הן מופנות אל מפעלי המחזור השונים הקיימים ברובם בישראל, לטובת התעשייה הישראלית.

פעולה זו מצטרפת ליוזמות נוספות בעיר אשר נועדו לשמור על עיר וסביבה נקייה שמתקיימות בעיר בהובלת מינהל התפעול ואגף שפ”ע, ביניהן החלפת תאורה צהובה בתאורת LED, הצבת עמדות הטענה לרכבים חשמליים, קיום ימי ניקיון ועוד.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “בית שמש ממשיכה עם המהפכה הירוקה בעיר. העירייה על כל אגפיה פועלת במרץ וביצירתיות רבה על מנת לוודא את שמירת ניקיון המרחב הציבורי תוך שימת דגש על שיתוף הציבור בפעולות השונות.
קידום המחזור ושיפור נקיון העיר זהו חלק בשותפות של תושבי העיר יחד עם העירייה להפוך את בית שמש למקום טוב יותר. מחזור , ניקיון , מהפכה ירוקה זה מרכיב בתפיסת חינוך לאחריות שאנחנו מובילים בעיר. הפחים הכתומים יקלו על תושבי בית שמש בפינוי פסולת והבאתו ליעד הנכון ואנו מודים לתאגיד תמיר על השותפות”.

רני איידלר, מנכ”ל תאגיד מחזור האריזות תמיר: “אנו מברכים ומודים לראש העיר וצוותה על שיתוף הפעולה בפריסת הפחים הכתומים המונפים לטובת תושבי העיר. ככל שיותר ויותר משפחות יפרידו אריזות לפח הכתום כך המחזור בארץ ילך ויגדל, מפעלי המיון והמחזור ערוכים לקבל כמויות גדולות והכל תלוי בשיתוף הפעולה שלכם התושבים. אני קורא לכל תושבי בית שמש, הצטרפו למהפכת המחזור בישראל והגדילו את כמות האריזות המועברות למחזור. הפרדת פסולת לפח הכתום היא מאמץ קטן שיש לו תרומה עצומה לסביבה”.

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
מחוץ לבית שמש

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן