ממחשבה לעשייה: האקתון השני לפיתוח אחריות קהילתית יוצא לדרך

האקתון בית שמש השני לפיתוח אחריות קהילתית עתיד להתקיים בחודש הבא בסיוע מפעל הפיס * צפויים להשתתף עוד מאות יוזמות מגוונות ומיוחדות אשר ידגישו את ערך הטוב המשותף אותו מקדמת ראש העיר ד"ר עליזה בלוך כחלק מתפיסת עולמה

האקתון בית שמש השני לפיתוח אחריות קהילתית עתיד להתקיים ביום רביעי, 9.3.22, ו’ באדר ב’ התשפ”ב בסיוע מפעל הפיס. בשנה שעברה השתתפו באירוע כ-100 יוזמות וכ-1000 משתתפים מכל הגילאים שפעלו יחד להביא לידי ביטוי את רצון תושבי העיר למעורבות בעיצוב הטוב המשותף והשטח הציבורי. בסופו של האירוע נבחרו מספר יוזמות אשר עברו לשלבי הביצוע בשטח, ביניהם הקמת בית מדרש לנוער, פרויקט נדודי שירה שנפרס לאורך פארק הגפן, מיוחד זה אחי שעשה הדים ברמה הארצית ועוד פרויקטים מרגשים נוספים. את ההוצאה לפועל של היוזמות ויישומן עתידים להוביל גורמים מטעם מנהל חינוך, נוער וקהילה יחד עם בעלי תפקידים מאגפים נוספים בעירייה.

בימים אלו פועלים במינהל חינוך, נוער וקהילה במרץ על מנת לרתום את תושבי העיר לאירוע תוך שימת דגש על פיתוח אחריות קהילתית. “אני מאמינה שבכוחנו לייצר את השינוי שאנחנו רוצים לראות בעיר”, מספרת ראש המינהל שרי דרור. “בשנה שעברה נפעמנו מהיכולות של כל המשתתפים מכל הגילאים, ומהרצון שלהם להביא להתפתחות עליה הם חולמים בבית שמש”.

אחד מהפרויקטים שזכו בהאקתון בשנה שעברה היה ‘המשלט המשותף’, מוקד עוצר נשימה אליו נחשפו תלמידי קרית חינוך, הממוקם כ-50 מטרים משער בית ספרם. הם החלו בפעולות לשיקום ושיפוץ אנדרטת המשלט והקמת גן זיכרון במקום, וכך הם פועלים להעלות את המודעות בקרב תושבי האזור ולחבר אותם לסיפור המכונן של המקום. “הופתענו מחוסר המודעות על קיומו, אפילו בקרב תושבי הרחוב”, מספרים היוזמים. “הגענו למסקנה שהאתר, שעליו וממנו נוסדה העיר בית שמש, מי אם לא אנחנו, תלמידי קרית חינוך ותושבי בית שמש, יביא להנצחתו הראויה”. את היוזמה מלווה בת-עמי בלסן מנהלת המחלקה לצמצום פערים בחינוך והפרויקט עצמו הפך מאז למוקד עלייה לרגל עבור המבקרים בעיר.

העיר בית שמש היא עיר של קהילות. “אנחנו תומכים ומחזקים יוזמות קהילתיות”, מדגיש המשנה לראש העיר וממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך. “כולנו בעיר עמלים כדי ב”ה לחדש, לשפר ולקדם את העיר בית שמש. צוותי החינוך שלנו נחלצים ראשונים בחשיבה על העיר, בגיבוש רעיונות ובעיקר בשיתוף פעולה אמיתי ומלא כדי להעשיר את העיר ביוזמות”.

השנה צפויים להשתתף עוד מאות יוזמות מגוונות ומיוחדות אשר ידגישו את ערך הטוב המשותף אותו מקדמת ראש העיר ד”ר עליזה בלוך כחלק מתפיסת עולמה. “כוחם של היוזמות הוא ביכולתם לייצר שינוי מהשטח ובכך לחבר בין קהלים ואנשים מתוך הבנה שהעיר בית שמש תהיה מה שנעשה ממנה”, מסבירה בלוך. “אני מזמינה את כולם לבוא, לחשוב בענק ולהפוך את החלומות למציאות יחד אתנו בהאקתון. עם קצת מחשבה אפשר לייצר המון טוב במרחב הציבורי של כולנו. בואו ותקחו חלק ביצירת בית שמש יפה וחכמה יותר”.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן