קרדיט תיעוד: דוברות 'צוות הצלה'

במעמד רב רושם בהשתתפות רבנים: עשרים מתנדבים חדשים הצטרפו לארגון ‘צוות הצלה’

במסגרת המפגש השבועי המתקיים כל מוצ”ש, בו נפגשים חברי ‘צוות הצלה’ – גזרת בית שמש ללימוד הלכות רפואה בשבת ולליבון נושאים אקטואליים בעולם הרפואה הדחופה, נערך הערב מפגש מכובד בהשתתפותם של: רב הארגון, הגאון רבי מאיר סירוטה שליט”א, רבה של קהילת ‘נצח ישראל’, הגאון רבי יואל דוד שפיגל שליט”א ויו”ר הארגון, ר’ אברהם רייכמן.

האירוע שולב עם שמחת שבע ברכות לבנו של אחד מוותיקי המתנדבים, ר’ אברהם פרידמן, שהיה ממקימי הארגון בבית שמש וידיו רב לו בהצלת חיים בכל עת וממשיך ללא לאות להוות דמות ומודל לחיקוי לדור הצעיר בפעילותו הנמרצת.

התכבד לשאת דברים, הרב שפיגל שליט”א, שהביע את הערכתו לפעילות חברי הארגון, שמתאספים מעת לעת ומקפידים על פעילות להצלת חיים על פי התורה, מתוך הקפדה על צניעות וצנעת הפרט, ולצד זאת נותנים דגש מיוחד על הנושא המקצועי, כך שכל מתנדב יעשה את שליחותו נאמנה.

לאחר מכן, הוזמנו 20 חניכי קורס חובשים-נהגים, שסיימו את הכשרתם בחודשים האחרונים. ולמרות מגבלות הקורונה השקיעו חודשים ארוכים ללימוד החומר העיוני והמעשי. ולאחר שעמדו בכל המטלות והמבחנים וכן ההשתלמויות חניכה, זכו הערב לחתום על תקנון הארגון בפני הרבנים ולהצטרף ל-46 החברים הקיימים בגזרת בית שמש.

חניכי הקורס נדרשים לעמוד במטלות נוספות של השתלמויות רפואיות ומשמרות על גבי אמבולנסים של מד”א, ולאחריהם יוסמכו בחודשים הקרובים לשמש בתפקיד ‘כונן רפואת חירום’.

רב הארגון, נשא דברי ברכה קצרים בהם שיבח את פעילות המתנדבים ואת הציות המוחלט לדעת הרבנים – גם כאשר נדרשת ההנהלה לקבל מעת לעת החלטות מורכבות בהתמודדות עם הפעילות השוטפת.

סיים בדברי ברכה, הרב רייכמן שסקר בקצרה את פעילות הארגון וקידם בברכה את המשמר הנכנס. עוד ציין, כי ארגון ‘צוות הצלה’ מתהדר בכך שאין אף אחד מבין חברי הארגון ובעלי התפקידים שמקבלים שכר עבור שליחותם להצלת נפשות. כולם ללא יוצא מן הכלל מעניקים מרוחב לבם בהתנדבות מלאה ושלא על מנת לקבל פרס.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן