לקראת החלטת ממשלה: סיעת תקווה חדשה קיימה ישיבת סיעה בעיריית בית שמש

היום (שני) התקיימה ישיבת סיעה של סיעת תקווה חדשה בבית שמש, בה השתתפו שר המשפטים גדעון סער, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שר התקשורת יועז הנדל, סגן שרת החינוך מאיר יצחק הלוי וחברי הכנסת שרן השכל, מיכל שיר, צבי האוזר, בני בגין וגורמים נוספים מטעם הסיעה. מטעם העירייה השתתפו ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, מנכ”ל העירייה איתמר ברטוב, גזבר העירייה אריה ברדוגו, היועץ המשפטי של העירייה מיקי גסטווירט, מהנדסת העירייה ענבר וייס וגורמים נוספים. הישיבה מתקיימת כשברקע מאמצים גדולים להעברת החלטת ממשלה ייעודית עבור העיר בית שמש, מאמץ שמובילה ראש העיר ד”ר עליזה בלוך יחד עם הגורמים המקצועיים בעירייה.

בתחילת הישיבה מסרה ראש העיר ד”ר בלוך את עמדתה בעניין: “כל אחד מ-150 אלף תושבי העיר בית שמש ‘מחזיק בקו’. כל אחד ואחת מהם מחזיקים קו בישראליות המורכבת. אנחנו מסתערים על הפיתוח הכלכלי, אנחנו מסתערים על אתגרי העיר, אבל אסור למדינת ישראל שאנחנו נסתער על העיר לבד. חלק מהשרים של הסיעה, חברי הכנסת והמנכ”לים ביקרו בעיר ועומדים עמי בקשר רציף. אני צריכה שתסתערו יחד אתנו קדימה עם תרמיל מלא לעתיד. הבקשה שלי להובלה משותפת אתכם של החלטת ממשלה ייעודית לעיר בית שמש היא כדי להוביל את העיר לאיתנות. זכרו: בית שמש 2022 היא מדינת ישראל 2042. אני מבקשת להודות לכם על הביקור בעיר. זו אמירה לכלל תושבי העיר ששרי המשפטים, בינוי ושיכון, חינוך, תקשורת וחברי כנסת נוספים עצרו את סדר יומם ומבקשים לומר כן להחלטת ממשלה חזקה ומשמעותית לעיר בית שמש”.

בהמשך פרס מנכ”ל העירייה איתמר ברטוב את עמדתו בנוגע לסוגיית המבנים המסוכנים המעסיקה את העיר. המנכ”ל דרש את סיוע משרד הבינוי והשיכון בקידום פיתרון אמיתי לעניין וחלק בכאב את הקושי שבו מוצאת את עצמה העירייה והמשפחות הכורעות תחת נטל זה.

שר המשפטים גדעון סער שיתף את התובנות שלו, ציין את החשיבות בסיוע לעיר בית שמש ונתן את דעתו בנושא פיתוח המוסדות הממלכתיים-חרדיים: “האינטרס הלאומי הוא לטפח את מוסד הממ”חים, והעניין מתחיל כאן בבית שמש. חשוב שאנשי המפתח במשרד החינוך יגיעו ויראו איך הדגם הזה יכול להצליח. ההצלחה של המהלך תגרום להיעלמות האפשרות לעצור את ההתקדמות בהמשך. הזדמנות אדירה בידינו”

מרחבי האתר
דילוג לתוכן