ממשיכים קדימה: הפעימה השנייה של שדרוג התחבורה הציבורית בבית שמש יוצאת לדרך

משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית גאים להציג: המשך פיתוח מערך התחבורה הציבורית בבית שמש ● קווים חדשים והתאמות שירות בקווים קיימים לטובת השכונות המתאכלסות

כחצי שנה לאחר שמהפכת התחבורה הציבורית של בית שמש יצאה לדרך, מודיעים משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית על המשך פיתוח שירותי התח”צ לתושבי בית שמש. החל מיום ראשון הקרוב (כ”ד כסלו, 28.11), תחל חברת ‘בית שמש אקספרס’ להפעיל שני קווי אוטובוס חדשים משכונות דרום העיר ובנוסף יבוצעו התאמות שירות בקווים הקיימים לשכונת נווה שמיר המתאכלסת בימים אלה.

הפעימה השניה בשדרוג מערך התחבורה הציבורית של בית שמש יוצאת לדרך, כאשר מפעיל התח”צ העירוני, חברת ‘בית שמש אקספרס’ מקבלת ציון גבוה ממשרד התחבורה על עמידה ביעדי המשרד ועמידה ביעדי הביצוע הפנימיים של החברה, הכוללים שירות מצטיין, יחס אדיב ואוטובוסים חדישים.

השקת הקווים החדשים, תסייע גם לתושבי השכונות החדשות להצטרף לנהנים ממהפכת התחבורה הציבורית בבית שמש. הקווים החדשים יכללו: קו תחבורה עירונית וקו תחבורה חדש לנסיעות בינעירוניות.

הקו החדש העירוני הינו קו 6, שיוביל את הנוסעים מרמה ד’ ועד שכונת קנה בושם ובדרכו יעבור דרך נהר הדן, הקריה החרדית ובניין העיריה. הקו מיועד לתת מענה לשכונת רמה ד’ ולחבר אותה ואת הציר המסחרי המתפתח בשדרות האמוראים אל שאר חלקי העיר. הקו יעבור במסלול בכל עשרים דקות משעות הבוקר המוקדמות ועד השעה 23:00.

הקו הבינעירוני החדש הוא קו 507 מבית שמש לרחובות. קו שישרת נוסעים רבים הנעים על ציר בית שמש ורחובות לצרכי עבודה, מסחר ופנאי. הקו מושק לאור פניות רבות מתושבי בית שמש ורחובות יחד עם פניות מהנהלת ‘בית שמש אקספרס’. משרד התחבורה אישר בימים האחרונים את הפעלת הקו החדש שיסע שמונה נסיעות יומיות לכל כיוון, בימי ו’ שלוש פעמים בכל כיוון ובמוצאי שבת נסיעה אחת לכל כיוון.

קו 507 יתחיל את מסלולו ברחוב זכריה הנביא, ישעיה הנביא, קישון, נחל צאלים, ויסיים את הנסיעה העירונית ברחוב הרצוג, ולאחר מכן יצא לנסיעה לכיוון העיר רחובות. בדרכו לרחובות הוא יעצור במספר צמתים מרכזיים, כגון צומת שמשון, נחשון, חולדה, בילו, בית החולים קפלן ועוד.

בנוסף יהיו גם שינויים בקווים 23 ו23א, 4 ו4א: קו 23 שנוסע ממסוף ג’ 2 אל מסוף בית החולים יאריך את מסלולו ויעבור ברחוב קליין כדי לתת מענה לשכונת נווה שמיר (רמה ה’) המתאכלסת בימים אלו. קו 4 יוסיף גם הוא תחנה בכניסה לשכונת נווה שמיר לטובת אכלוס השכונה.

במשרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יחד עם ‘בית שמש אקספרס’, שוקדים גם בימים אלה על המשך פיתוח מערך התחבורה הציבורית לתושבי בית שמש, תוך מתן דגש ליצירת מענה הולם לתושבי השכונות החדשות המתאכלסות בתושבים חדשים.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “אנחנו נמשיך להיאבק כדי להיטיב את פריסת התחבורה הציבורית בעיר העירונית והבין עירונית. העיר בית שמש צומחת ומתפתחת והמשימה שלנו היא להתאים את פריסת התחבורה לקצב האיכלוס של העיר. יש כאן בשורות חשובות אך עבודתנו לא קרובה לסיום. אני שמחה להדגיש כי יהיו קווים למקומות מרכזיים ואנחנו נמשיך לדרוש עבור תושבי העיר את רמת השירות הגבוהה ביותר”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן