צילום: שאטרסטוק

מפחיד: התגלו יתושים בוגרים שבדמם נגיף קדחת הנילוס ברמת בית שמש

המשרד מצא ברחוב הרב חנן ברמה יתושים בוגרים שבדמם יש את נגיף הקדחת המסוכנת ● בעייריה מבקשים לנקוט זהירות רבה וממליצים על מספר צעדים למניעת התרבות היתושים מזן זה

לכידת יתושים בוגרים שביצע לאחרונה המשרד להגנת הסביבה ברחוב הרב חנן ברמה נמצאו יתושים בוגרים שבדמם נגיף קדחת הנילוס. מחלת קדחת הנילוס המערבי נגרמת על ידי וירוס שקיים במיוחד בציפורים והוא מועבר לבני אדם על ידי עקיצות יתושים. המחלה במקרים פשוטים באה לידי ביטוי בחום גבוה, כאבי ראש ושרירי הגוף וכמה מן הנחשפים לנגיף כתוצאה מעקיצת יתוש עלולים לסבול ממצב מורכב של המחלה.

לדברי העירייה היא  עושה ככל הנדרש לטיפול ביתושים בעיר, באמצעות מדביר מקצועי אשר מבצע הדברות קבועות בכל עונת היתושים בכל מקורות המים כמו כן מבוצעות הדברות צמחיה במקורות המים לאפשר גישה למדביר לבצע את עבודתו. היחידה לאיכות הסביבה מבצעת ניטור קבוע במקורות מים ובודקת את איכות ההדברה מיד לאחר ההדברה. בעירייה מבקשים, שמכיוון שהיתושים בכלל ויתוש הנמר האסיאתי בפרט נשאי המחלה יכולים להגיע גם ממקורות מים עומדים בקרבת הבתים ישנה חשיבות רבה שתושבי העיר ינקטו מספר צעדים שימנעו את התרבות היתושים ומניעת עקיצות:

1. התקנת רשתות בחלונות ובדלתות.
2. שימוש בתכשירי הגנה ודחיית יתושים.
3. להימנע מהשקיית יתר בגינות.
4. להקפיד על ריקון מים מתחתיות של עציצים דליים וחביות.
5. לנקז מים עומדים.

וכן מומלץ, שבמידה וישנם פריצות ביוב ליד ביתכם יש להודיע ל”מי שמש” לטיפול מידי ובמידה ויש מקורות מים עומדים יש להודיע למוקד העירה 106 לטיפול .

 

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן