צילום: באדיבות המצלם

התושבים תיעדו: סדק גדול בבניין ברחוב הרצל

תושבים בעיר תיעדו עבור אתר 418 את התמונות הבאות בהן נראים מבנים ישנים ברחוב הרצל, כשסדק עמוק נגלה לעין כל.

תופעת הסדקים בבניינים בעיר הולכת ומתרחבת, ומתיעוד שהעביר לאתר 418 תושב העיר, נראה בניין עם סדק עמוק ומשמעותי לכאורה.

ע, שצילם את המבנה סיפר לאתר 418: “מדברים על סדקים בבניינים, ואתמול סגרו כמה מבנים, אז הנה תראו את התמונות שצילמתי ותבינו עד כמה מפחיד זה יכול להיות. כפי שניתן לראות בתמונה, יש פה סדק גדול, ובבניין בתוכו ניתן לראות סדקים נוספים”.

בתוך כך, ראש העיר עליזה בלוך,  שלחה בצהרים (שלישי) מכתב בהול  לשרת הפנים איילת שקד ולשר הבינוי והשיכון זאב אלקין ובו מספר פעולות מיידיות שהיא קוראת לבצע במטרה למנוע אסון במקרה של קריסת מבנים.

ראש העיר קוראת במכתב להקמת צוות בין-משרדי לטיפול בעיר הוותיקה בבית שמש לצד קביעת האחריות העירונית והצעדים הנדרשים עם זיהוי בניין הנתון בסכנה. כמו כן, ראש העיר קוראת לגיבוש מספר הקלות ותמריצים ליזמים המפנים את הדיירים מבנינים מסוכנים עוד בטרם אישור התכנית או קבלת ההיתרים ויצירת קרן חיזוק ארצית/מחוזית מסייעת לרשויות להתמודד עם מימדי התופעה בשיתוף מרכז השלטון המקומי.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “מתוך הניסיון שלנו כאן בעיר בית שמש, אני מוצאת כי ישנו עולם מלא של פתרונות יצירתיים הממתינים לגילוי בבואנו לפתור סוגייה מורכבת זו, בית שמש מגוייסת לסייע ואף להתנדב לפעולות “פיילוט” לכל פתרון אפשרי וראוי ככל שימצא כזה. לאור העובדה כי חלק מהנושאים דרושים חקיקה ובוודאי קיימת שאלה תקציבית לקידומם, מוטב שנקדים לפעול יחד ונמנע את הקמת ועדת החקירה הבאה במקרה של חלילה אסון”.

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן