בנייה בבית שמש. תמונת אילוסטרציה. צילום: 418

מומחה המשכנתאות: יש קפיצת מחירים בבית שמש

נתוני המשכנתאות לצד נתונים נוספים לא טועים. עלייה מטורפת במחירי הדירות בעיר. מומחה משכנתאות חרדי: מדובר בעלייה של עשרות אחוזים.

מומחה המשכנתאות החרדי, ברוך פיירשטיין החבר בהתאחדות יועצי משכנתאות, אומר לאתר 418 כי ישנה קפיצת מחירים מטורפת בעיר בית שמש, והיא מגיעה לכדי עשרות אחוזים. לדבריו זה משהו שלא רואים בכל הארץ.

פיירשטיין ששוחח עימנו על רקע הצעת שר השיכון אלקין שלא לרכוש כעת דירות, אומר כי סביר שהציבור לא ייענה להצעת השר, וכי השוק רץ קדימה. הוא מספר כי נתוני המשכנתאות שלקחו הישראלים לא משקרים, והם מדברים בעד עצמם.

כשהוא מציג לנו את הנתונים זה נראה באמת לא הגיוני. ישראל שהייתה בשיא נטילת המשכנתאות לפני שנה, שברה מזמן את השיא, וכאשר משווים את התקופה הנוכחית לאשתקד, מתברר שאנחנו נמצאים כמעט במספר כפול מזה של השנה שעברה. “אם לפני שנה זה עמד על שישה מילארד שקלים, הנה כעת אנחנו על 11 מילארד שקל.

בנוגע לעיר בית שמש, הוא אומר כי הדרישה רק הולכת וגוברת. כך למשל דירת 3 חדרים שנמכרה לפני שנה ב-1,300,000, היום כבר נמכרת ב-1,800,000 שקל.

פיירשטיין מביא נתון נוסף, לדבריו דירה ב’נווה שמיר’ בנטרול מחיר למשתכן, בשנה שעברה עמד מחיר של 14,230 בממוצע למט”ר, ואילו כעת המחיר עומד על 18,000, כאשר מדובר בעלייה של כ-25%.

עוד בדיקה שהוא עשה, זה על נתוני הזכיה של היזמים בקרקעות. בשנים האחרונות כל המכרזים היו מחיר למשתכן. השנה היה כמה שיווקים של שוק חופשי, והמחיר שוק של הזכיה היה בין 700 ל800- אלף עלות קרקע לדירה. אם משווים זאת לשנת 2014, לפי מחיר למשתכן, המחיר אז עמד סביב 200-300 אלף ליחידה. בחישוב גס של 500 אלף ש”ח עלות בניה + רווח יזמי של 20% מביא לעלות דירה של 1.5 מ’ לפני מע”מ. זאת אומרת שמחיר דירה כזאת מתחילה ב1.7 מיליון.

נתונים אלו של פיירשטיין, מדברים גם בשטח, ולא בכדי ניכר הביקוש הרב בעיר כולה, כאשר המחירים רק הולכים ועולים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן