פיצוץ בשיחות בין גוש האופוזיציה וראש העיר – פרשנות

אחרי הפגישה בין ראש העיר ונציגי הליכוד, שבה הוחלט לשמור על דיסקרטיות ולא להדליף את התוכן, הערב הגיע הפיצוץ. גוש האופוזיציה הודיע: את מנסה לפלג - מעתה רק פגישות משותפות.

כשסיימה השבוע את פגישתה עם אנשי הליכוד, התפנתה ראש העיר לפגישה הבאה עם רינה הולנדר. מי שניסה לקבל מידע מהליכודניקים או מסביבת ראש העיר, נתקל בחומה בצורה.

מתברר כי ההחלטה שלא להדליף ולא לשתף על שהיה שם בחדר הסגור, הייתה בגדר מטרה חשובה. אלא שהמהלך הזה לא החזיק יותר מידי זמן, והערב הודיעו חברי גוש האופוזיציה, כי לא יתנו עוד את ידם להפרד ומשול, ובאם ראש העיר רוצה, מעתה הפגישות יהיו משותפות לכל סיעות הגוש.

גורמים בגוש ששוחחו עם אתר 418, אמרו כי כבר מתחילה עלה בהם החשש שמטרתה של ראש העיר לגרום להחלשת הגוש באמצעות הענקת תפקידים לסיעה אחת, ודחיקתה של האחרת.

במהלך שבוצע הערב (חמישי) הוכיח שכוחם עדיין באחדותם האופוזיציונית, ולראש העיר לא יהיה קל בקרב המוחות ובמשחק הפוליטי.

במכתב ששלחו לראש העיר, נכתב: “בימים האחרונים בפגישתך עם סיעת הליכוד ועם סגן ראש העיר הגב’ רינה הולנדר, אמרת כי מבחינתך מה שהיה הוא לא שיהיה, תוך שאת מבהירה שהכל פתוח ולא כל הסיעות יצורפו לקואליציה, וכל זאת בניגוד למה שסוכם בתחילת השיחות כי כל הסיעות ייכנסו יחד אך השיחות יתנהלו בנפרד, לאור זאת שלדעת חברי הסיעות את שוב מנצלת את ההזדמנות שניתנה לך למרות החששות כי זה מה שיקרה, את ממשיכה לנסות להפריד ולפלג אותנו, ולכן על דעת כל החברים הפגישות עם הסיעות יתקיימו רק יחד עם כל הסיעות”.

כעת ראש העיר תצטרך לקבל החלטה, האם היא מקבלת את תכתיב חברי האופוזיציה ונפגשת עימם בדיוק כשם שנפגשה עימם בשבוע שעבר לישיבה בת 5 דקות, אך הפעם היא תצטרך להיות ארוכה יותר, או שמא היא ממשיכה לדבוק בדרכה שלה.

זה לא עניין של כבוד האם תיהיה פגישה אחת עם כולם או שייערכו מספר פגישות. המאבק פה הוא על הדרך. אם ראש העיר תנצח והפגישות יימשכו בעתיד בנפרד, המשמעות תיהיה שהקואליציה תיהיה בהרכב מועט מהעבר, אך אולי יציבה יותר. הסיבה לכך: תפקידים נוספים שיקבלו מי מהשותפים שיחזרו לקואליציה. במקרה שכזה, ראש העיר תוכל להחליט את מי היא רוצה לצידה ואת מי לא, ועל הדרך גם להותיר בידיה אופציה לצרף בעתיד מחדש את אלו שלא נכנסו, אולי אפילו במקומם של אלו שכן ייכנסו. בקיצור, המשחק הפוליטי ייפתח מחדש.

אולם, אם הגוש יעמוד על שלו וכלל הפגישות יהיו של כל נציגי הסיעות, המשמעות היא חזרה אל העבר, לאותה הקואליציה, ובמובן מסויים נעילת ראש העיר מכל משחק פוליטי.

כתבנו כאן בשבוע שיש מי שאומרים שהשבוע הקרוב יהיה מכריע, הנה רגע לפני שהוא מסתיים, מוכיחים חברי האופוזיציה שהוא אכן הכריע.

בשבוע הבא תצטרך ראש העיר לקבל את ההחלטה שתקבע, האם נמשיך בייבוש, או שמא יש כאן חריש עמוק. בהתחשב בעובדה שאנחנו בשנת שמיטה, נדמה כי העיר הולכת ל’ושבתה בית שמש’.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן