מחקר ‘אור ירוק’: בית שמש הבטוחה עבור ילדים בקיץ

מחקר שערכה עמותת 'אור ירוק' בכל הקשור לתאונות בחודשי הקיץ, מעלה כי העיר בית שמש היא הבטוחה ביותר לילדים בחופשת הקיץ. לצידה גם העיר ביתר עילית והוד השרון.

חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופה שבה הסיכון של ילדים להיפגע בתאונות דרכים הולך וגדל בעיקר בשל היעדר מסגרת אשר תגן עליהם במהלך היום, ובעקבות כך  בעמותת אור ירוק בדקו אילו ערים מסוכנות לילדים בחודשי הקיץ, ערים שבהן מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה.

באור ירוק בדקו את נתוני היפגעות הילדים (0-14) בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2016-2020) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.

מניתוח הנתונים עולה כי העיר בית שמש יכולה להתגאות בנתונים חיוביים, כאשר היא מוגדרת העיר הבטוחה ביותר עבור ילדים בחופשת הקיץ.

על פי הנתונים נהריה במקום הראשון עם 29 לדים שנפגעו בחמש השנים האחרונות, קריית אתא, עם 26 ילדים שנפגעו, עפולה עם מספר זהה, חדרה עם 43 ילדים שנפגעו וחיפה עם 102 ילדים שנפגעו. תל אביב נמצאת במקום השמיני, ירושלים שהינה העיר עם הכי הרבה ילדים נמצאת במקום ה-19, ואילו בית שמש, ביתר עילית והוד השרון הן הערים הבטוחות ביותר עבור הילדים, כאשר בית שמש ם 0.05, ביתר עם 0.04 והודר השרון עם 0.01.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן