רבני רמה ד’: בחנו היטב את טיב המבקשים לשכור דירה

'איגוד רבני הקהילות' ברמת בית שמש ד', יוצאים בקול קורא מיוחד, בו מבקשים מבעלי הדירות אשר אינם מעוניינים בשלב זה להתגורר בשכונה, לבחון היטב את טיב המבקשים לשכור מהם את דירותיהם.

‘איגוד רבני הקהילות’ ברמת בית שמש ד’, יוצאים בקול קורא מיוחד, בו מבקשים מבעלי הדירות אשר אינם מעוניינים בשלב זה להתגורר בשכונה, לבחון היטב את טיב המבקשים לשכור מהם את דירותיהם, ולראות להשכיר רק לציבור יראי ה’ שומרי תורה ומצוות.

בפתיחה לקול קורא מציינים הרבנים “הנה זה מכבר הוקמה לשם ולתפארת שכונת רמת בית ד’. ובסייעתא דשמיא, בשבח
והודאה להשי”ת זוכים אנו לראות כיצד השכונה הולכת ומתאכלסת בציבור יראים ושלמים, חרדים לדבר ה’ ומקפידים על קלה כבחמורה”.

הרבנים ממשיכים לציין את האחווה והאחדות המופלאה שכבר שוררת עתה בשכונה “וכפי הנראה, שואפים בני המקום לייסד ולכונן את השכונה, כך שכל קהילות הקודש המגוונות ימצאו בה את מקומם, כך שיוכלו לנהוג לפי מנהגיהם, ועפ”י דיני התורה הק’ ומוסריה, בשלום ורעות ומתוך כבוד הדדי”.

בשל כך פונים הרבנים בקריאה “מבקשים אנו בכל לשון של בקשה, שכל רוכשי ומשכירי הדירות יבדקו ויחקרו היטב למי הם משכירים או מוכרים את דירותיהם, ויראו להשכיר או למכור דירתם רק ליראי ה’, כנפסק בשו”ע חו”מ סימן קע”ה (סעי’ מ’ ומ”א ובכסף הקדשים שם)”.

ובבקשה מיוחדת למתווכי הדירות “במיוחד יש למתווכי הדירות, הן למכירה והן להשכרה, לפעול ולהתנהג על פי הוראה זו, ולהביא לשכונה אך ורק תושבים יראי שמים”.

בסיום הכרוז, מתייחסים הרבנים גם לשטחי המסחר הרבים ההולכים לעמוד לשירות התושבים בשכונה “רוכשים או שוכרים של שטחי מסחר, וכן בעלי עסקים מכל סוג שהוא, המתעתדים לפתוח עסק ברחבי השכונה, ידאגו שהתנהלות העסק תהיה מותאמת לצרכי השכונה, תוך הקפדה על כל כללי ההלכה עפ”י תורתנו הקדושה”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן