ממונה המחוז הודיע: ישיבת המועצה תתקיים כמתוכנן

חברי המועצה מהאופוזיציה פנו לממונה על המחוז על מה שהגדירו כסחבת ופגיעה. במכתבם דרשו את כינוס המועצה, והממונה השיב כי הישיבה תיערך היום כמתוכנן.

התפתחות במאבק האופוזיציה בראש העיר. הבוקר שיגר חבר מועצת העיר משה שטרית מכתב לממונה על המחוז מטעם משרד הפנים כשעליו חתומים חברי מועצת העיר מהאופוזיציה, בעקבות מה שהוא הגדיר “המשך הסחבת והפגיעה בזכויות חברי מועצת העיר בית שמש להתכנס”

במכתבו כותב שטרית: “מתוך אחריות ודאגה לציבור תושבי העיר המוחזק עתה כבני ערובה במאבק כח אשר יזמה ראש העיר נגד מועצת העיר, אנו, רוב חברי מועצת העיר, ביקשנו לכנס את מליאת מועצת העיר כדי לאשר לדון תקציבים בלתי רגילים הנחוצים לתושבי העיר. חרף רצוננו הטוב אנו נתקלים בסחבת ופגיעה”

עוד כותב כי נעשתה פנייה לפני כשבועיים על ידי 12 חברי המועצה לכינוס מליאה שלא מן המניין, ויומיים לאחר מכן נענתה תשובה מהיועץ המשפטי של העירייה בזו הלשון: “הגיעה לאוזניי טענה כי ייתכן וחלק מהחתימות המתנוססות על הדף לא נוספו ע”י חברי המועצה עצמם ו/או על דעתם”

שטרית ממשיך במכתבו וכותב: “חברי המועצה החלו לפנות ישירות ליועמ”ש ולאשר את חתימתם ובמקביל הוצאנו
לך מכתב ב- 7 ביולי המבקש להורות על כינוס המליאה ב- 8 ביולי ואחרי שכל החותמים פנו ליועמ”ש ואישרו את חתימתם אאושרה חוקיות הזימון.

לאחר כל הסחבת, פנה אליך (הממונה על המחוז)חבר המועצה יוסי גולדהירש בבקשה שנייה להורות על כינוס המליאה, ב- 12 ביולי חזרת אלינו ואמרת שהנושא בבדיקה. יום למחרת פנה אליך עו”ד אלי בוטבול  מטעמנו והתרה בפניך שאם המליאה לא
תתכנס מיד הוא יעתור לבית המשפט. ב- 14 ביולי פנה חבר המועצה שלמה ברילנט מטעמנו עם הצעות החלטה מפורטות
עבור המליאה שטרם התכנסה. ב- 15 ביולי חזר אלינו היועמ”ש וכתב שהצעות ההחלטה מוכרות כפניה חדשה, וכמו
כן דרש שוב את אישור החתימות של כל החברים.

עוד כותב: “לאחר שפנינו שוב ליועמ”ש וביקשנו להפסיק את הזלזול והסחבת בבקשה אלמנטרית זו קיבלנו סוף סוף מענה בדמות החלטה על ישיבת מליאה ב- 20 ביולי, אמנם מקוצצת מאוד לאור העובדה שסירב היועמ”ש להכיר בהצעות המפורטות כחלק מהזימון הראשוני, אך כוללת בתוכה שלושה סעיפים שכן עברו את עיניו הבוחנות.  ב- 19 ביולי קיבלנו חוות דעת של היועמ”ש שמסבירה מדוע שלושת הסעיפים שאושרו על ידו רק לפני ארבעה ימים, אינם חוקיים למעשה, כאשר כל זה 24 שעות לפני המליאה המתוכננת”.

את מכתבו מסיים שטרית בסעיף הבא: “אדוני היקר, מה שמתרחש בימים אלו בעיריית בית שמש זה בפירוש ביזיון הדמוקרטיה, ביזיון מליאת מועצת העיר וביזיון דיני הרשויות. הסחבת והפגיעה בזכויות חברי המועצה לכנס מליאה נמשכים כבר 15 ימים. ראש העיר באמצעות היועץ המשפטי ממציאה תקדימים על תקדימים על מנת למנוע מאיתנו לכנס את המליאה.הרי לא צריך להיות מומחה גדול במשפטים כדי לדעת שהיועמ”ש פשוט מנסה לפגוע בכינוס המליאה: פעמיים ביקש הוכחות על זהות החותמים, פעם אחת הצעות ההחלטה שלנו הוכרו כפניה חדשה ובפעם אחרת בכלל נזכר היועמ”ש שהזימון לא חוקי.

עוד נכתב: “במהלך השבועיים האחרונים פנינו אליך מספר פעמים כגורם אשר ביכולתו להוביל לקיומו של המנהל התקין בעירנו, ואנו מבקשים שוב את התערבותך, אל מול ראש העיר והמנגנון העירוני שסר למרותה תוך צפצוף על החוק והנוהג בכל עיר. זו הפעם הרביעית שאנחנו מבקשים זאת ממך בשבועיים האחרונים: אפשר לנו לכנס את מליאת מועצת העיר כדת וכדין ללא סייגים ותקדימים שאין בינם לבין החוק שום דבר”.

בעקבות מכתב זה השיב הממונה על המחוז את התשובה הבאה: “למען הסר ספק ומבלי לקבוע עמדה בשלב זה באשר להחלטות לגופן ככל ויתקבלו, ישיבה המועצה שנקבעה להיום בשעה שש בערב תתקיים כמתוכנן בהתאם לזימון וסדר היום שנשלח אליכם ביום 15.06.202”.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן