סיום מסכת יומא בביהמ”ד ‘ממזרח שמש’ בהשתתפות ח”כ הרב משה אבוטבול

הסיום נערך במסגרת הלימוד ב'דף היומי' הנערך כמדי יום בבית הכנסת.

השבוע התקיים בביהמ”ד “ממזרח שמש” סיום מסכת יומא שנלמדה ע”י מגיד השיעור הגאון הרב פנחס בלויא שליט”א ראש כולל “קניין יוסף” בעיר שערך את סיום המסכת. הקהל קיבל בשמחה ובהתרגשות את פניו של הגאון רבי חיים רובינשטיין שליט”א רב בשכונת ד 2 שכונת רמת עזרא שהוכתר לאחרונה.

 

בדבריו עמד הרב על דברי חז”ל “כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו”, נשאלת השאלה האם אדם שלקח אגרטל יקר ושברה וכל החדר מלא ברסיסים ושיירי האגרטל והגיע אדם לשם ולא אסף את השברים והרסיסים האם חומרתם שווה? אלא בספרים הקדושים כתוב שבית המקדש השלישי יבנה מהמעשים הטובים של כל יהודי, כל מצווה ומצווה שכל יהודי עושה נבנית לבנה אחת לבית המקדש, ודרגת וחשיבות האבנים והלבנים נקבעים לפי גודל המאמץ וההשתדלות לקיים את  המצווה, מי שמתאמץ יותר הלבנה שלו יותר חזקה ויותר איתנה ובכל מצווה ומצווה שעושה כעת בונה את בית המקדש. כתוב בפסוק:”אבן מקיר תזעק” ומסבירים המפרשים שהכוונה היא שכל אבן תזעק פלוני בנה אותי, אלמוני בנה אותי כך  שכולם ידעו ויכירו בכל אבן  את אותו אדם שקיים את המצווה שמחמתו נבנה הקיר הזה, הכותל הזו. ובוודאי שכל הלומדים תורה אע”פ שזה בא מחמת קושי ומאמץ בסוף יום עבודה ועמל הפרנסה ובכל זאת מגיעים לשיעור כמה קירות וכתלים נבנים מחמת זה לבית המקדש במהרה בימינו . כמו”כ בירך את מגיד השיעור הגר”פ בלויא שליט”א שיזכה בהמשך הרבצת התורה מתוך סייעתא דשמיא.

 

ח”כ הרב משה אבוטבול ראש הקהל ומייסד בית המדרש עמד על דברי הפרשה בתחילתה “וידבר משה אל ראשי המטות וכו.. ככל היוצא מפיו יעשה”, הקב”ה אמר למשה רבינו ע”ה שידבר דווקא לראשי הקהל וראשי הציבור שרגילים להבטיח הבטחות רבות והרבה דיבורים ובפועל לא מקיימים את מוצא פיהם ומשקרים ומכזבים כדי שמשה רבינו יוכיח אותם על זהירות ואחריות מוצא הפה ואמירת האמת ואיסור החמור של שקר, ומאידך משה רבינו איש האמת שנצטווה מהקב”ה ללחום את מלחמת מדיין ואח”כ יאסף אל עמיו, לא השתהה ולא התעכב למרות שהיו לו כל מיני דרכים ואפשרויות למשוך את הזמן ולמרוח את הזמן בעניין מלחמת מדיין לא עשה כן אלא הזדרז לקיים את רצון הבורא ואמר “החלצו מאתכם אנשים לצבא וגו” בתום דבריו הודה למגיד השיעור הגר”פ בלויא שליט”א על מסירותו הרבה למסירת השיעור ולחברי בשיעור על התמדתם הגדולה בהגעה לשיעור. כמו”כ ציין הרב אבוטבול את הסיפוק הגדול שבס”ד בשבוע שעבר נערכו עשרה סיומי מסכתות ע”י האברכים בכולל ערב השוקדים בבית המדרש “ממזרח שמש” וכי השיעור של הרב בלויא “הוליד” שיעור נוסף לדף היומי שנאמר כל ערב ע”י הרב שמואל רז שליטא ומחזק את הציבור.

 

מגיד השיעור שליט”א עמד בדבריו על גודל החשיבות שלא יעבור יום אחד בלא לימוד תורה על שום אדם מישראל ואפילו מי שלא הספיק יום אחד להגיע לשיעור יבוא למחרת ואפילו שלא הגיע כל השבוע יבוא יום אחד בשבוע וזאת ועל זאת רומזת המסכת הזו יומא מלשון יום, כיום הכיפורים שהוא יום אחד בשנה ויום כ”כ גורלי וכ”כ בסיסי ויסודי לעם ישראל כן כל יום ויום בבחינת עצמו הוא יום גורלי לעם ישראל. הקהל התפזר מתוך התרוממות הרוח והגשם כיאה לכבודה של תורה והחלו את השיעור הראשון במסכת סוכה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן