שערי צדק: מפגש שני בין השדרה הרפואית הבכירה ליועצי הבריאות

פרופ' ניר פלד, מנהל האגף למחלת הסרטן בשערי צדק: "העניין, הסקרנות, השאלות החדות והקשב הרב ששרר בחדר, מצביעים על עצמת השליחות ומבטיחים את חיזוק שיתוף הפעולה להמשך"

“העניין, הסקרנות, השאלות החדות והקשב הרב ששרר בחדר, מצביעים על עצמת השליחות ומבטיחים את חיזוק שיתוף הפעולה להמשך” – אומר פרופ’ ניר פלד, מנהל האגף למחלת הסרטן בשערי צדק, בתום המפגש השני בסדרת מפגשי היכרות מקצועיים בין השדרה הרפואית הבכירה במרכז הרפואי לבין פורום יועצים רפואיים ונציגי קופות החולים במגזר החרדי.

במסגרת העמקת והנגשת שירותי הבריאות לקהילה מקיימים במרכז הרפואי שערי צדק מפגשי היכרות עיוניים בין רופאים ומנהלים בכירים לבין חברי פורום נציגי המגזר החרדי בשערי צדק. במהלך המפגשים מכירים נציגי המגזר את הרופאים ומנהלי המחלקות הבכירים, בהם מנהלי אגפים ומערכות רפואיות בעלי מצוינות רפואית פורצת דרך.

פרופ’ ניר פלד הציג בפני החברים את אגף האונקולוגיה שבניהולו, אגף הנמצא בשלבי התפתחות והתרחבות משמעותיים. בנוסף, נמסרה סקירה מקצועית ע”י ד”ר הדר גולדווסר, מומחית בעלת שם ומנהלת היחידה למחלות ממאירות בנשים.

פרופ’ ניר פלד: “מחלת הסרטן מאיימת, משתקת ומטילה מורא על האדם ומשפחתו האוהבת. האגף למחלות הסרטן יעשה ככל האפשר על מנת להנגיש, לעטוף, להכיל ולהכווין לטיפולים המתקדמים והיעילים ביותר לכל אחד ואחד מהבאים בפתחנו. העניין, הסקרנות, השאלות החדות והקשב הרב ששרר בחדר, מצביעים על עצמת השליחות ומבטיחים את חיזוק שיתוף הפעולה להמשך”.

ד”ר הדר גולדווסר, פירטה לגבי טכניקות רפואיות מתקדמות בהן נעשה שימוש כדי להקל על המטופלות.: “הטיפול לנשים עם מחלות ממאירות צריך להיות מותאם אישית למטופלת, היקף המחלה ומאפייני הגידול. השאיפה שלנו היא תמיד לתת טיפול עם שיעור תופעות הלוואי הנמוך ביותר מבלי לפגוע ביעילות הטיפול”.

כן ציינה את הצורך בהגברת המודעות בקרב נשאות ל- BRCA בזיהוי מוקדם ככל הניתן. “לגילוי מוקדם קיימת חשיבות גבוהה מאד. כיום כל אישה ממוצא אשכנזי, גם ללא היסטוריה משפחתית של מחלות ממאירות, זכאית לבדוק נשאות ל BRCA. מאחר שזיהוי מוקדם עשוי להיות מציל חיים. אני ממליצה להיבדק, ללא קשר לסיפור המשפחתי”, הוסיפה.

מנהל המחלקה הנוירוכירורגית ד”ר נבו מרגלית מסכם: “במפגש הצגנו את המחלקה הנוירוכירורגית ואת תחומי הפעילות שלה כולל חבלות ראש, גידולים, נוירוכירורגית ילדים, עמוד שדרה, פעילות וסקולרית בצנתור ופתוחה ועוד. נשאלו שאלות והתעורר דיון מקצועי. נקבע שיתוף פעולה בהמשך”. . הוא סיפר כי בקרוב יבוצעו פעולות מתקדמות חדשניות בשיתוף פעולה של מערך הלב ומערך המוח בשערי צדק.

פרופ’ אורי חן מנהל היחידה לאולטרסאונד גניקולוגי פירט על שיטות אבחנתיות מוקדמות ומתקדמות הנעשות בעת הצורך לפי בחירה של כל משפחה באופן אישי ובהכוונת מורי הוראה ורבני הקהילה. הוא סיפר על שיטות חדשניות המבוצעות בשערי צדק תחת הכוונה מיוחדת התואמת את הצרכים של המגזר החרדי. הוא ציין כי לאור הצורך בהתאמה למגזרים ובשל הרצון להעמיק את שיתוף הפעולה אף מונתה אחות מיילדת מיוחדת – הגב’ יהודית אקרמן, המשמשת כמתאמת אישית בין המשפחות למרכז הרפואי.

פרופ’ אורי חן: “הקמנו את ‘מרפאת אביטל’ – אבחון טרום לידתי. המדובר במרפאה רב-תחומית לאבחון וטיפול במומים, עם רגישות גבוהה במיוחד לאוכלוסייה”. עוד אמר כי “בקרוב יתאפשר בשערי צדק אבחון גנטי לפני ארבעים יום” והכול כמובן בהתייעצות הלכתית ובהתאמה למגזר.

בתום הדיון המקצועי התקיים דיון פתוח בהשתתפות מנכ”ל המרכז הרפואי פרופ’ עופר מרין. בדיון העלו נציגי הציבור נושאים שונים הרלוונטיים למגזר. המשתתפים שיבחו את המנכ”ל על השינויים המבורכים הניכרים תחת ניהולו בשנתיים האחרונות ועל מינוי נציג קשרי קהילה למגזר. הרב דייטש העלה את הצורך בוויסות עומסים במיון ובביצוע התאמות בערבי שבתות וחגים.

פרופ’ מרין פירט את השינויים העומדים להתבצע בקרוב עם פתיחת מיון חדש ורחב ידיים הנמצא בשלבי בניה מתקדמים. הוא פירט אודות העומסים הגדולים שנרשמו בשבועות האחרונים במיונים ואמר כי “זהו שיא חדש שלא היה מעולם בכל 120 שנות פעילותו של שערי צדק כבית חולים”. כמו כן ציין כי יינתן מענה לשאר הצרכים שהועלו בדיון.

במפגש השתתפו עוד: ר’ דוד מרק – ארגון למענכם בראשות הרב יוסי ערבליך; היועץ הרפואי הרב שמעון רגובי – יו”ר ארגון מזור; הרב אליעזר היימן – סמנכ”ל איחוד הצלה; הרב ישראל ירט – עזר מציון; הרב אלי פריד; הרב מוטי אייכלר – עזרא ומרפא; הרב חנוך פרסטר; הרב מוטי פריד – סעד ומרפא; הרב אשר ולס – עזר וישועה; הרב שמעון טרגר; הרב אהרלה ויינגרטן – דרכי מרים; הרב אברהם קאפ – עזרת אחים; הרב צבי סגל – משב”ק כ”ק אדמו”ר מאמשינוב שליט”א; הרב שלמה הרשלר והרב שמואל גולדשטוף – מזור; הרב פנחס שלום סטאריק – מאוחדת; הרב חנא דייטש – שלובות; הרב שלום אלדד – דגל התורה; הרב מנחם פרוכטר והרב יונתן קליין – לאומית; הרב איציק קליין – מכבי; הר’ דוד צרפתי – עושים שמח; גב’ גיטי אבלס – כללית; גב’ חיה פרוש – מכבי.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן