“שקיעת השמש” / אליעזר שולמן בכתבת עומק על השבוע הסוער בעיר

אחרי פחות משנתיים שבהן משלה בבית שמש קואליציה רחבה מקיר אל קיר, הגיע אישור תקציב אחד והפיל את הכל • חדשות 418 מביא בלעדית את הכתבה המלאה של אליעזר שולמן בשבועון משפחה. מי נגד מי? ובעיקר, מי ידאג לילדי הציבור החרדי של תשפ"ב

אליעזר שולמן, משפחה

 

שוב סוערות הרוחות בעיר בית שמש. הכל התחיל כשראש העיר עליזה בלוך שיגרה שורת מכתבי פיטורים לסגניה מ’דגל התורה’ ו’אגודת ישראל’ ולנציגי ‘הליכוד’ בקואליציה.

במכתב שמזכיר את תפקידה הקודם כמנהלת בית ספר, כתבה בלוך: “מתוך ראייה משותפת ותפיסת העתיד של העיר בית שמש, הפקדתי בידיך סמכויות שונות. תכלית הפקדת הסמכויות הייתה לשם חיזוק ופיתוח העיר בית שמש בתחומים שונים. באחרונה, במספר נסיבות, בחרת לנהוג באופן הפוגע פגיעה אנושה ביעדים אלו.

”לאור כל האמור, נפגע אמוני ומתוך אחריות לעתידה של העיר בית שמש, ובהתאם לסעיף 17 לחוק הרשויות המקומיות – אני מבקשת להודיע כי החלטתי, כי בעוד 48 שעות משליחת מכתב זה, יבוטלו כלל הסמכויות שהאצלתי לך”.

במפוטרים:  ישראל סילברסטין, שלמה ברילנט וחיים זמורה מ’דגל התורה’, שמעון גולדברג ואברהם מנחם פרנקל מ’אגודת ישראל’, שלום אדרי, צבי ווליצקי ומשה אדרי מ’הליכוד’.

קשה להבין מה בדיוק חשבה המפטרת, כאשר למעשה המשמעות של מעשיה היא פיטורין של 12 מתוך 21 חברי מועצת העיר שהיו בקואליציה. מה שמותיר אותה בעמדת מיעוט. ואכן, עוד לפני שיבש הדיו מהמכתב, חברי מועצת העיר המפוטרים כבר רוקמים מהלך לקראת חזרתם לעבודה עם סמכויות מלאות. בלוך מצידה הורתה ביום שלישי בערב למנהל בניין העירייה, לפנות את חברי המועצה המפוטרים מחדריהם, והיועץ המשפטי של העירייה שיגר הודעה שבה נאמר כי נאסר על עובדי העירייה לשתף פעולה עם חברי אופוזיציה. 

ניסיון להבין על מה הסערה, לא ממש העלה דברים ברורים. בצד המפוטרים קובלים על התנהלותה של הגב’ בלוך מולם ועל התחייבויות שלא קוימו. לדבריהם זה מה שגרם למשבר שהגיע לשיאו בשבוע שעבר, כאשר חברים בקואליציה העירונית הביעו התנגדות לאישור רשימה ארוכה של תב”רים (תקציבים בלתי רגילים) שיועדו לרכישת מנ”דים (-מבנים ניידים) למוסדות החינוך בעיר.

כל הצדדים מסכימים שמדובר בהחלטה חשובה. נכללו בה בין היתר תקציבים עבור בניית כיתות בבית שמש הישנה (למגזר הכללי), ברמה ד’ ובנווה שמיר וגם לחלקים במגזר החרדי. אלא שלטענת המפוטרים הם התנגדו למהלך מאחר שבלוך לא עמדה בסיכום על בניית כיתות במוסדות של הציבור החרדי בעיר. הם לא שיערו שההחלטה שלהם תביא לתגובה כה נוקשה.

מצידה של ראש העיר אומרים שמדובר במשבר חמור אך כזה שניתן להתגבר עליו בקרוב. הם מזכירים כי לא כל החרדים רואים בעין אחת את ה’משבר’. כך למשל בציר של בלוך ניתן לפגוש את אנשי הסיעה המרכזית (גור) שבראשות ישיעהו ארנרייך, אנשי ‘שס’ כמו גם נציג ‘עץ’ ונציגי חב”ד, שכולם נותרו בקואליציה.

עכשיו כשיש בידי בלוך עוד שלל תיקים בכירים שחזרו לידה, יהיה לה קל לפורר את גוש ההתנגדות ולהקים מחדש את הקואליציה עם חלק מהפורשים תוך מתן התחייבויות נמוכות משמעותית מאלה שהיו לה עד ליום ראשון השבוע.

מנהיגות או ריכוזיות?

לפני שצוללים אל תוך האירועים, צריך להבין את הרקע למשבר. ראש העיר הגב’ עליזה בלוך נבחרה לפני שנתיים וחצי לתפקידה על חודם של 300 קולות יותר מראש העיר הקודם משה אבוטבול מ’שס’. התברר שהיו תושבים רבים, חלק מהם גם מהציבור החרדי, שהעדיפו לתמוך בראש עיר מהציבור הדתי לאומי. בלוך נכנסה לתפקיד עם תקוות רבות לשינוי.

קל זה לא היה. לבלוך ארך זמן עד שהקימה קואליציה מקיר לקיר. בתחילת הדרך נעשה ניסיון של חלק מהנציגים החרדים לגבש גוש חוסם שימנע ממנה הקמת קואליציה. אלא שבלוך הצליחה בהרבה מאמץ לגבש קואליציה מלאה למרות ניגודי האינטרסים המהותיים בין הקבוצות השונות. לכל אלה נוספה גם העובדה שבשנתיים האחרונות לא היה תקציב מדינה, מה שלא הקל על ניהולה של העיר שקצב גידול האוכלוסייה שלה נעשה מהיר בשל האכלוס התכוף. נראה היה שבית שמש תהיה אחת מהערים שבהן שיתוף הפעולה בין המפלגות השונות יהיה דוגמה. ואז הגיעו אירועי השבוע. בלוך, מאשימים אנשי האופוזיציה, איננה פוליטיקאית, היא ריכוזית מאוד.

ההשוואה המתבקשת היא לימיו של ראש העיר הקודם, כיום ח”כ משה אבוטבול. האחרון אפשר בימיו לכל מחזיק תיק להתנהל באופן עצמאי. בלוך לעומת זאת מעורבת ברמה פרטנית בכל דבר. לטענתם היא מתערבת בתקציבי המחלקות השונות, והחליפה או הביאה להתפטרותם בתוך תקופה קצרה של פקידים בכירים בעירייה, כולל מנהלי מחלקות, מהנדס עיר, מנכ”לים, וזה רק חלק מהרשימה.

אנשים המזוהים עם בלוך שעימם שוחחנו השבוע, סירבו להגיב באופן פרטני לנושא, רק ציינו באופן כללי שלא כל העובדים התאימו לעבודה, ולאחר בחינה מעמיקה החליטה ראש העיר, שמעוניינת לתת את השירות הטוב ביותר, להחליפם במתאימים. אבל מי שלא הוחלפו וגם לא ניתנים להחלפה, הם חברי מועצת העיר שלהם דרישות עבור ציבור בוחריהם.

אחד הנושאים המרכזיים שבהן עסקה בלוך לאחרונה, היה תקציב העירייה שאושר באיחור רב. תמורת אישורו התחייבה בלוך לחברי המועצה להסדיר נושאים שונים. לטענתם, כשהגיע הזמן לפרוע, גילו שהיא איננה מתכוונת לקיים את התחייבויותיה. לדבריהם היא לא ניסתה לקיים איתם כלל הידברות ולתת הסברים.  

חברי המועצה המאוכזבים המתינו להזדמנות הראשונה, וזו הגיעה כשביקשה בלוך לאשר תב”רים לקראוונים (מנ”דים) עבור מוסדות חינוך בעיר. מי שגיבש איתה הרשימה הוא הממונה על מחלקת החינוך בעיר ישעיהו ארנרייך, איש הסיעה המרכזית ונציג ‘אגודת ישראל’. כאן מצאו חברי מועצת העיר המאוכזבים הזדמנות לתבוע את כבודם, תוך שהם מבהירים כי אם לא תיענה לדרישתם לא יאושרו התב”רים. בלוך לא נענתה לדרישה והתב”רים לא אושרו.

המנ”דים אינם נושא חביב לשיחה על חברי מועצת העיר החרדיים. הם מודעים היטב שזה פתרון גרוע למצוקה הקשה של מוסדות החינוך בעיר. להגנתם הם טוענים שבכל שנה נולדים בבית שמש 5,000 ילדים, העיר מתפתחת בקצב מהיר ואין אפשרות לבנות מוסדות חינוך רבים כל כך בשכונות העיר שחלק מהן נמצאות בתהליך בנייה.

כדוגמה הם מביאים את רמת בית שמש ד’ שהיא כמו עיר ענקית המכילה ארבע שכונות רחבות ממדים. באופן טבעי עוד לא נבנו בה מוסדות החינוך, מה שיוצר את הצורך בקראוונים רבים לאוכלוסיות ולמגזרים השונים. הפורשים מסכימים שהבעיה שאיתה מתמודדת ראש העיר היא שמחד גיסא אין מספיק תקציב ומאידך גיסא היא נאלצה לפזר הבטחות לנציגים השונים בעיר, שהיא לא יכולה לעמוד בהן.

נושא התב”רים נמצא זה שבועיים על שולחן מועצת העיר. לאחר שבישיבת המועצה שהתקיימה לפני שבועיים בקשה להקצות לכך 5 מיליון שקלים לא אושרה, קיימה בלוך ישיבה נוספת שבה ניסתה להגיע להסכמות. לטענת אנשי ארנרייך, בישיבות שקיימו עם הנציגים החרדיים מכל הסיעות – “כולם הביעו שביעות רצון מהרשימה שגובשה. אלא שאז ברגע האחרון, פתאום התהפכו”.

אנשי גוש ההתנגדות טוענים כמובן שהסיכומים לא היו מקובלים. היו מהם מי שטענו לחוסר איזון במספר המוסדות שיקבלו מנ”דים. אחרים טענו שראש העיר לא הביאה לאישור תקציב שחשוב לאחת מחברות מועצת העיר שחברה לגוש ההתנגדות.

תהיה הסיבה אשר תהיה, שוב לא אושרו התב”רים. בלוך הגיבה כאמור בפיטורין, ו-12 מתוך 21 חברי המועצה חתמו על מסמך התחייבות רשמי להישאר יחד ולמרוד בשלטון ראש העיר. סיורים משותפים שתוכננו בוטלו.

מנגד אנשי בלוך טוענים שמדובר בהתנהלות שנמשכת כבר למעלה משנה. “הם חברים בקואליציה, אבל מתנהגים כמו אופוזיציה לכל דבר. לא מגיעים לישיבות, או שמצביעים נגד. מדובר בעיר מורכבת מאוד מבחינת האוכלוסייה. עיר שמנתה לא מזמן 20,000 תושבים, צריכה כיום לתת שירות ל-145,000 תושבים. הסטנדרטים והנהלים שונים לחלוטין.

“במשך זמן רב בחרה בלוך להרגיע את האווירה הקשה שהייתה בעיר בעבר. היא יכולה הייתה להמשיך ולהתנהל כפי שעשתה בשנה האחרונה. היא גם יכלה להסכים לחרוג מהתקציב של המנ”דים ולאשר עוד כמה מהם ואז הכל היה עובר. אלא שדיוני התקציב המתישים שאושר לפני חודש, הביאו אותה להחלטה להפסיק את ההתנהלות הקיימת, גם במחיר של הצורך לפטר אנשים. היא החליטה להראות משילות ולהוביל מהלכים. נושא התב”רים נבחר כמקרה סמלי שלא יאפשר לחברים לעשות ככל העולה על רוחם”.

התלמידים רק ירוויחו

נכון לסוף השבוע הנוכחי, המשבר במועצת העיר בית שמש בעיצומו. מי שמככב בו באופן די מפתיע, הוא חבר המועצה של ‘שלומי אמונים’ שמעון גולדברג – האיש שמראש הוביל את כניסת החרדים לקואליציית בלוך, ועכשיו משום מה מוביל חזית מאוחדת נגדה. בתגובה, בסיעה המרכזית טוענים ש”גולדברג החליט לפתוח קמפיין לראשות העיר בבחירות הבאות. זה לגיטימי, אבל לא על חשבון ילדי העיר”.

מי שמתייצבים ממול, לצד בלוך, הם גוש ההסכמה – המונים את שס, הסיעה המרכזית, חב”ד ו’עץ’. בהודעה שפרסם השבוע ארנרייך, נאמר בין השאר: “תושבי העיר דורשים מאיתנו, נציגי הציבור, לייצגם ולשרתם בנאמנות נוכח צרכיהם, ופחות לעסוק ולהשקיע במאבקי כוח ומשחקי כבוד.

“חבריי היקרים במועצת העיר וכלל תושבי העיר בית שמש, בתפקידי כממונה אגף חינוך הוא לדאוג לפתיחה תקינה של שנה”ל הקרובה בעז”ה. סוגיית התב”ר עליה נסב הוויכוח הנוכחי, טומנת בחובה אחריות כבדה ומשמעותית. לראשונה בתולדות העיר, הצלחנו להשיג תקציב מיוחד להבאת מעל 90 מנ”דים (ופתיחת עוד 70 כיתות תקניות במבנים ראויים שיאוכלסו בימים אלה) בהתאם לצרכי החינוך של כלל ילדי העיר מכל המגזרים, האוכלוסיות והשבטים בעיר.

“מדובר בחלוקה הוגנת ונרחבת שנעשתה בעמל רב בידי אגף החינוך, יחד עם ראש העיר ובשיתוף מלא של כל נציגי מועצת העיר. זאת המחויבות שלי כממונה האגף, כדי ששנת הלימודים תיפתח כסדרה, ללא תקלות בעז”ה. לצערי מאבקים מסוג זה פוגעים במשימה חשובה זו ולפיכך איני חלק ממנה.

“בהזדמנות זו”, ממשיך ארנרייך, “נוכל יחד לפתור מוקשים נוספים, ביניהם קריטיים לעתיד העיר וצביונה, כמו מציאת פתרון נאות למאות ילדי שכונות בר אילן והרצל, פתרון לעתיד שכונת נווה שמיר ועוד”.

אבל ייתכן שהדברים לא ממש פשוטים. מי שמסביר לנו פן נוסף במאבק, הוא חבר מועצת העיר מטעם ‘שלומי אמונים’ אברהם מנחם פרנקל. לדבריו זה הרבה יותר עמוק. “המנ”דים הם רק נקודת השבר. אבל עוד קודם לכן היה לנו מאבק בנושא תקצוב התרבות החרדית, והיה מאבק בנושא התקציב העירוני וההקצאות, ויש עוד נושאים רבים שעליהם היו ישיבות עד השעות המאוחרות של הלילה. הנציגים ישבו טרוטי עיניים עד שהגיעו להסכמות. בשעת מעשה ראש העיר לא עמדה בדבריה.  המנ”דים היו הטריגר.

“דרשנו לקבל רשימה מדויקת לאן מיועדים המנ”דים, אבל ראש העיר סירבה. אמרנו לה: ‘גם ככה, הסכום אין בו די לכל הצרכים של מערכת החינוך, ולכן אנחנו רוצים הגדלת תקציב ובמקביל שנדע מה הוסכם’. היא סירבה. זה התחבר לחוסר האמון הבסיסי שיש לנו, ולכן כולם הצביעו נגד.

“לעומת דברים שמובאים לאישור מועצת העיר, שכחברי קואליציה חובה עלינו לתמוך בהם, בישיבת הנהלת העיר איננו חייבים לאשר כל נושא. כיוון שבסופו של דבר כל אחד מאיתנו מייצג קבוצה מסוימת ועליו לדאוג לה, ביקשנו לוודא שאכן הדבר כך ולא ראינו. במקום זה הודחנו מתפקידנו. זאת דיקטטורה. נכון היה שהיא תעשה חשבון נפש איך הגיעה למצב הזה שרוב חברי מועצת העיר לא מאמינים שהחלוקה תהיה הוגנת”.

אם המשבר יימשך, מה יהיה עם מוסדות החינוך?

“הגשנו בקשה לקיים מליאת מועצת עיר שלא מן המניין ובה נאשר את כל 90 המנ”דים ואף יותר, כדי לספק את כל צורכי העיר. בישיבה הזאת יהיה רוב לאשר הכל, כי כל מי שהצביעו נגד ראש העיר, יתמוך באישור המנ”דים כמו גם בהגדלת התקציב למוסדות החינוך ואישור הרשימה. אנחנו לא מתכוונים חלילה לשתק את העיר, אדרבה מעוניינים לקדם את העיר הלאה ולהמשיך בעשיה”.

אתם לא סומכים על מנהל מחלקת החינוך?

“אנחנו סומכים, אבל רוצים לראות את הדברים כתובים. מנהל מחלקת החינוך עצמו, בדיון באותה ישיבה בנושא חוק עזר עירוני בעניין פסולת, הצביע נגד. זאת גם הבעת אי אמון בראש העיר? למה הצביע נגד? כנראה כי זה לא בתחומו והוא לא מכיר את הנתונים. זאת ההשערה שלי. בכל מקרה שבירת  הכלים היא בגלל ההתנהלות של ראש העיר לאורך זמן בשורה של נושאים מול כלל סיעות הקואליציה. זה  ייפתר בסופו של דבר כי יש עוד שנתיים וחצי עד הבחירות, ויש לנו עיר לנהל וראש העיר תבין שיש בעיה בהתנהלות שלה והיא בסופו של דבר רוצה בטובת התושבים”.

לא עלה תאנה

דברים דומים אומר לנו גם שמעון גולדברג מ’שלומי אמונים’. בתחילת דבריו הוא מאשר שאכן היה הראשון שהלך לקואליציה בראשות בלוך. “מייד לאחר הבחירות פנו אלי ראשי ‘דגל התורה’ והציעו להקים גוש חוסם בראשות ראש העיר הקודם משה אבוטבול, בתמורה לצילום מצב. השבתי שאין בזה כל היגיון. למה שאסכים ש’דגל התורה’ תקבל את תפקיד סגן ראש העיר, ניהול מחלקת החינוך וראשות הוועדה לתכנון ובנייה ואני אישאר בשיפור פני העיר? והרי יש לנו יותר קולות מהם. ואכן שברתי את הגוש החוסם בתמורה לתפקידים בכירים שקיבלנו. באנו לעבוד ולקדם, וכך עשינו.

“היו לנו ויכוחים קשים עם ראש העיר הגב’ בלוך, אך ידענו להגיע להבנות. הופתעתי לפני שבועיים לקבל הודעה שאסור לי לבטא את עצמי בישיבות פנימיות. פוטרתי כי התבטאתי בישיבת הנהלה. באתי לייצג ציבור. אני לא עלה תאנה”.

התבטאת ופוטרת?

“ממש ככה. זה התחיל מאישור התקציב. לראש העיר היו נושאים חשובים. לי היה את מה שחשוב לנו, ול’דגל התורה’ היה מה שחשוב להם. ראש העיר רצתה לאשר תקציב מסוים שלא היה מקובל על כל הקואליציה. נשלחתי לתווך עם כל המפלגות. הגעתי להסכמות עם כולן והתקציב עבר פה אחד. כמי שתיווך, הייתי מחויב לוודא שכל ההסכמות יקוימו. יכולתי להגיד שאני סיכמתי וראש העיר לא עומדת בדבריה. אך עמדתי על כך שהכל יקוים. מילה של נבחר ציבור, חשובה ביותר. ברגע שראיתי שמה שהובטח לא מקוים, שברנו את הכלים”.

איך היחסים שלך עם הרב ארנרייך?

“יש מערכת יחסים יחסית בסדר. האם היא סוגה בשושנים? שאלה טובה”.

לאחרונה החלפתם תפקידים?

“היה לנו הסכם רוטציה ברור שעמדתי על קיומו ככתבו וכלשונו. נוצר מצב שאי אפשר לקיים אותו, ולכן יזמתי כמה ישיבות ממושכות איתו עם טיוטות של הסכמים איך לצאת מהפלונטר לחלוקת תפקידים מחדש. הייתי מאוד גמיש כדי להגיע להבנות. הרבה אנשים שהיו מעורבים בכל התהליך. אינני איש מלחמות, לפחות לא בשנים האחרונות. הייתי מוכן לכל פשרה והבנה. בסופו של דבר הגענו להבנות. ויתרתי על סמכויות.

“אני מצפה מהרב ארנרייך שבעקבות האירוע השבוע, יגונן עלי כחבר למפלגת ‘אגודת ישראל’ שבה אנחנו חברים ולא ייתן יד לפיצול בתוך המפלגה כמו שראש העיר רוצה לעשות. אני מקווה שלא יפקירו אותי, שאנשים יעמדו במילה שלהם. אני לא אפר את המילה שלי. ולא אעשה שום צעד שיפגע בהסכמות שיש לנו. אני מקווה שבסופו של דבר ראש העיר תשתף פעולה איתנו ותסיים את הנושא”.

כשמדברים עם אנשי ארנרייך התשובות הרבה יותר פשוטות. “אין כאן שום עילה לפיצול חלילה. להפך, כל מה שאנו מבקשים זה לעזור לאלפי תלמידים מכל רחבי העיר. ראש העיר הביאה כאן הישג כביר – שלא ידענו דוגמתו גם לא בשנים של קודמה הרב אבוטבול. מדובר בתקציב נדיב שמציל אלפי ילדים שיוכלו להתחיל ללמוד בעוד חודשיים. כל עיכוב באישור הזה, הוא פגיעה ישירה והפקרה של התלמידים הללו. אנחנו קוראים בקריאה של חיבה לכל הצדדים – בעיקר לאלו שרוממות ‘אגודת ישראל’ בגרונם, לקבל אחריות, לוותר על ענייני כבוד, ולהביא את הדברים לאישור”.

ובעוד ב’אגודת ישראל’ שוקלים מילים ונזהרים, ב’דגל התורה’ הרוחות לוהטות. שלמה ברילנט, ששימש אחראי על אגף שפ”ע, מאשים: “ראש העיר לצערי לא יודעת לעמוד בהסכמים, לא יודעת לעמוד במילתה שלה. במילים פשוטות מילה זאת לא מילה, ובמבחן התוצאה איננה מוכנה לקבל הצבעה שנותנת ביטוי אמיתי לטוב המאחד בין חלקי העיר.

“ראש העיר בחרה לפטר אותנו כי היא לא מסכימה לאפשר דיאלוג בסיסי ומנסה להכתיב מציאות במילים יפות ובדרכים עקלקלות, ההפך הגמור מהידברות, הבנה והכלה בחלק הטוב והמשותף של תושבי העיר. ככה לא בונים אמון ככה לא דואגים לכיתות חינוך בעיר. הבעיה היותר קשה שהיא אפילו לא מנסה להסתדר, אלא לכפות את דעתה בבחינת כזה ראה וקדש, וכן חשוב להדגיש כי ניתנו לה מספר הזדמנויות, אבל היא פשוט לא מכירה בנו”.

עם זאת, ברילנט מבהיר כי הדלת אינה סגורה בפני בלוך: “ראש העיר התגאתה בקואליציה מקיר לקיר, אכן, ובקואליציה מקיר לקיר יש מקום להשמעת דעה של כל גוני העיר ולנהל את העיר בשקיפות, ביושרה ובהוגנות. רק לאחרונה ניסיתי להעביר אישור תקציב של 4 מיליון ש”ח למחלקת שפ”ע – זה תקציב של כל העיר, לא קשור לאף מפלגה… תקציב לשיפור פני העיר, והיא התנגדה. כשראש העיר תחליט ותשכיל לפעול באמון מלא מול רוב חברי המועצה, אנחנו נהיה שם בשביל טובת העיר”.

ראש העיר בית שמש אמרה ל’משפחה’ כי הדבר החשוב בעיניה הוא לאן בית שמש הולכת וההזדמנויות שלה. “יש לנו הזדמנות אמיתית להוביל עיר גדולה. יש לי ההערכה גדולה לתושבי העיר. יש מי שאיבדו את הגבול. הציבור מצפה לראות שיתוף פעולה ועבודה למען התושב ולא ניהול קרבות. העיר עשתה קפיצה מאוד משמעותית וכולם רואים את זה.

“בית שמש היא אחת הערים המאתגרות בישראל. קיבלנו הזדמנות מאוד גדולה ואני בטוחה שנצליח בה. יש לפנינו המון משימות, מבחוץ ומבפנים, ואנחנו עושים אותן צעד אחר צעד. קל להיות פופוליסט ולהגיד ניתן עוד כיתות, קל להצביע באותה ישיבה נגד חוק עזר כי אולי זה יביא לכך שעוד כמה תושבים חילוניים יעזבו את העיר, קל להגיד נגדיל הנחות בארנונה. אני חושבת שצריך לקחת אחריות. ברור לי שמהמשבר הזה העירייה תצא מחוזקת יותר. אני בטוחה שחלק מחברי המועצה אחרי ההתבשלות של הימים האחרונים יבינו שלצד הסמכות צריך גם לקבל אחריות, כי התושבים רוצים לראות מנהיגות שאכפת לה מהם. לשם אנחנו הולכים ואני מאוד רגועה. אני מאמינה בכל ליבי שכדאי ונכון לייצר קואליציה רחבה ככל האפשר”.  

 

הכתבה מתפרסמת בלעדית באדיבות חדשות סופ”ש של שבועון משפחה בתאריך (9.7.21)

 

 

 

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן