בג”צ הורה ליועמ”ש למצוא פתרון לשלטי הצניעות

בג"צ קבע כי היועץ המשפטי לממשלה בשיתוף פעולה עם המשטרה יגבשו פתרון מוסכם לשלטי הצניעות והגרפיטי על הקירות בעיר.

בית המשפט העליון קבע כי היועץ המשפטי לממשלה בשיתוף פעולה עם המשטרה יגבשו פתרון מוסכם לשלטי הצניעות והגרפיטי על הקירות בעיר.

את ההחלטה קיבל סגן הנשיאה השופט חנן מלצר שפרש מתפקידו לפני מספר חודשים, אך עדיין דן בתיק המדובר, שבעבר הביא להשתת קנסות על העירייה בשעה שישב בה ראש העיר אבוטבול.

באחרונה עתרו הרפורמים וגורמים נוספים נגד העירייה בטענה לביזיון בית המשפט, שכן לטענתם בעיר נתלו שלטים שלא הוסרו, מה שמביא אותם לטעון כי העירייה לא מילאה אחר פסק הדין.

בדיון שנערך קבע השופט מלצר כי הבקשה לבזיון בית משפט מיצתה את עצמה, אולם בכל הקשור לעצם הפעולות בעיר הייתה התייחסות שונה. השופט מלצר קבע כי בטרם תיבחן האפשרות להשית קנסות, מוטל על גורמי אכיפת החוק, בשיתוף פעולה עם היועץ המשפטי לממשלה, לנסות ולגבש פתרון מוסכם לסוגיה.

“הבעייתיות המגולמת בהעדר האכיפה מצד גופי שלטון, כפי שנתקלנו בה במסגרת הערעור שלפנינו, עשויה למצוא לה פתרון אם יידרשו לסוגיה – כלל הגורמים השלטוניים המופקדים על הנושא המוניציפלי וביטחון”.

עוד קבע כי אם לא יחול שינוי במצב בתוך 30 ימים ממועד סיום פרק הזמן הקצוב (90 יום) יהיו רשאים לחדש את בקשת הבזיון בפני בית המשפט המחוזי ואף לדרוש את אכיפת הצווים והקנסות שהוטלו עד לפני שלוש שנים וכן לעשות שימוש באמצעים נוספים, בצד הקנסות.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן