דרמה בעירייה: ראש העיר נטלה סמכויות מחברי קואליציה

אחרי הצבעתם נגד התב"רים ביום רביעי האחרון, הבוקר הודיעה ראש העיר לשישה חברי קואליציה ביניהם מאגו"י ודגל התורה, כי היא נוטלת את סמכויותיהם.

דרמה בעירייה. ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, הודיעה הבוקר במכתב לשישה מחברי מועצת העיר שהוגדרו רשמית כחברים בקואליציה, כי היא נוטלת מהם את סמכויותיהם בתפקידים השונים. החלטתה של ראש העיר באה על רקע התנגדותם בהצבעה על התב”רים (תקציב בלתי רשמי) שהובא על ידי ראש העיר ביום רביעי האחרון למועצת העיר להצבעה, ולא עבר בשל התנגדותם.

השישה שקיבלו את מכתבה של ראש העיר הם: אברהם פרנקל משלומי אמונים, ישראל סילברסטין מדגל התורה, משה שטרית מהליכוד, שלום אדרי מהליכוד, צבי ווליצקי מהליכוד ושמעון גולדברג משלומי אמונים.

בסביבת ראש העיר אמרו הבוקר לאתר 418: “כי מעתה יוברר לכל כי אין דבר כזה יותר של סמכות ללא אחריות. מי שהתנהג כאופוזיציה יקבל את עליו את הדין”.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “מתוך אחריות לעתיד העיר ותושביה אני לא יכולה לאפשר המשך פגיעה בעיר על ידי מי שיש להם סמכות ואין להם אחריות. מציאות בה סגני ראש העיר וחברי מועצה פוגעים באלפי תלמידי העיר ומונעים מהם כיתות לימוד, הן בעיר הוותיקה, ברמה ד’ ובנווה שמיר, היא חסרת אחריות. מציאות בה חברי מועצה לא מאפשרים עבודה תקינה לאגפי העירייה לא מקובלת עליי. תפיסת הטוב המשותף תמשיך להוביל אותי אבל עם שותפי אמת ולא לצד חברי קואליציה המתנהלים כאופוזיציה”.

במכתבה לחברי המועצה נכתב: “העיר בית שמש היא עיר של קהילות המבקשות לקיים את הזכות לחיים בכבוד קהילה לצד רעותה. מיום כניסתי לתפקיד ראש עריית בית שמש ביקשתי להניח במרכז השיח של נבחרי העיר את סוגיית הטוב המשותף והאחריות המשותפת לעתידה של העיר. מתוך ראייה משותפת ותפיסת העתיד של העיר בית שמש הפקדתי בידיך סמכויות שונות. תכלית הפקדת הסמכויות הייתה לשם חיזוק ופיתוח העיר בית שמש בתחומים שונים”.

“באחרונה, במספר נסיבות, בחרת לנהוג באופן הפוגע פגיעה אנושה ביעדים אלו , פגיעה שיש בה כדי לפגוע בהתפתחות העיר בית שמש. לאור כל האמור לעיל נפגע אמוני ומתוך אחריות לעתידה של העיר בית שמש, ובהתאם לסעיף 17 לחוק הרשויות המקומיות – אני מבקשת להודיע כי החלטתי, כי בעוד 48 שעות משליחת מכתב זה, יבוטלו כלל הסמכויות שהאצלתי לך”.

“החלטה זו קיבלתי בלב כבד ומתוך אחריות לעתידה של העיר בית שמש. אני ממשיכה לראות בדרך השותפות ורעיון הטוב המשותף כתפיסת עולמי בניהול העיר. דלתי פתוחה ואזני קשובה למבקשים ליטול בה חלק מתוך כוונת אמת”.

עדכונים שוטפים מהזירה הפוליטית (מתעדכן):

9:33  חבר מועצה נוסף – שלמה ברילנט מ’דגל’ מחזיק תיק שפ”ע קיבל מכתב פיטורין מעליזה בלוך.

9:35 העיתונאי ישי כהן בטויטר: ‏בצל המשבר בקואליציית בית שמש ופיטורי הסגנים מ’אגודת ישראל’ ו’דגל התורה’, יו”ר ש”ס, אריה דרעי, צפוי להיפגש היום עם ראש העיר עליזה בלוך.

9:54 בשעות אחה”צ מתוכננת להתקיים מסיבת עיתונאים של הסיעות המפוטרות, בשעות הערב תכנס ראש העיר עליזה בלוך אף היא מסיבת עיתונאים.

10:26 אבי רבינא: המפוטרים מחתימים כעת מכתב לפיו כולם יחד מתפטרים במידה ואחד החברים ייפגע. כל חברי יהדות התורה חתמו מלבד ארנרייך, חברי הליכוד חתמו כולם, ובינתיים חתימה אחת מש”ס.

10:34 ‏עליזה בלוך ראש עיריית בית שמש אומרת לכאן מורשת אחרי פיטורי הסגנים החרדיים ״שמתי גבול, אבל דלתי פתוחה לשיח״ .

מרחבי האתר
דילוג לתוכן