מאבקי השליטה וההצבעה שהפסידה ראש העיר – פרשנות

ההפסד אתמול של ראש העיר בהצבעה על העברת התקציב הבלתי רשמי, הציף מחדש את מאבקי השליטה. אם זה נשמע לא מעניין, כנסו ותגלו כמה זה נוגע גם לכם.

חודש בלבד מאז עבר תקציב העירייה, שוב לא שקט בקואליציה, ואולם נדמה כי הפעם ראש העיר לא תוכל להכיל עוד את כיפופי הידיים, וקיומה של אופוזיציה בתוך הקואליציה.

מה שקרה אתמול בוועדת הכספים, בהנהלת העירייה ולאחר מכן בישיבת המועצה, סביר להניח שלא ממש מעניין כל תושב בעיר, אולם נפתיע אתכם ונאמר כי המשמעות לתבוסתה אתמול של ראש העיר, הולך לגעת ברבים מהתושבים החרדים, והראשונים להיפגע יהיו אלו שהצביעו נגד.

ישיבת המועצה שהתכנסה אתמול, נועדה לאשר תב”רים. אם אתם לא בקיאים בראשי התיבות, אתם בחברה טובה. המדובר בתקציב בלתי רשמי, כזה שהתבקשו אתמול (רביעי) חברי המועצה לאשר על פי בקשתה של ראש העיר, כשהמטרה בהעברתו לאפשר הנחתם של מנ”דים (מבנים ניידים, או בלע”ז קרוואנים) בכדי שניתן יהיה לפתוח בצורה מיטבית את שנת הלימודים הבאה.

על פי בקשת התקציב שהגישה ראש העיר, כ-90 מבנים ניידים היו מונחים עד לר”ח אלול ברחבי העיר, מה שהיה נותן מענה לכל האוכלוסייה בעיר. אלא שהאופוזיציה שבתוך הקואליציה החליטה להתנגד, התקציב לא אושר, וכך יוצא שבעוד כחודש ניתן יהיה להציב בין 15-20 מבנים ניידים בלבד. אלו מוסדות יקבלו אותם? על פי גורם בכיר בקואליציה ששוחח עם אתר 418, המבנים יילכו אל המוסדות המזוהים עם הנציגים שהלכו עם ראש העיר. במילים פשוטות: גור, שס והפלג הירושלמי.

אחת השאלות המתבקשות בשלב זה, היא השאלה מדוע בעצם לא לאשר תקציב שמטרתו לעזור למוסדות? התשובה במקרה הזה שונה לכל כיוון. כששואלים את סביבת ראש העיר, התשובה היא שמדובר בהמשך ישיר למהלכים שהיו לפני חודש וחצי. “זה התחיל מהליכוד אז, ומתחיל גם היום מאנשי הליכוד”. הטענה היא שאותם גורמים מתכתשים עם ראש העיר, במטרה להראות לה מי בעל הבית, כשעל הדרך הצליחו לגייס הפעם את אנשי שלומי אמונים שחברו אליהם והצביעו כעמדתם, ולצידם גם אנשי דגל התורה, והבית היהודי.

לאותה שאלה מקבלים תשובה שונה מצד אלו שאינם עם בלוך. “ישנו משבר אמון ארוך ומתמשך, וחוסר האמון הוא שמביא אותנו לדרוש התחייבויות של ממש לגבי פתיחת שנת הלימודים, ולא שנעביר תקציב ונמצא את עצמנו אח”כ בפני שוקת שבורה”.

כך יצא ש-13 חברי מועצה מתוך 21 הצביעו אתמול נגד עמדת ראש העיר, והתוצאה היא שבפעם השניה לא הצליחה הגב’ בלוך להעביר את התב”רים.

בשיחות שניהלנו עם מספר חברי מועצה במהלך היום, ישנה תמימות דעים גם מצד אלו התומכים בבלוך, וגם באלו שהצביעו אתמול נגדה: החבל השזור הולך ונפרם והפך לדק מאוד. “מתיחה קלה נוספת והוא ייקרע” אומר אחד מחברי המועצה.

המצב הנוכחי אינו יכול להמשיך, ואת זה מבינים כל הצדדים. מה יהא הצעד הבא? יש מי שסבורים שבלוך קרובה לביצוע מהלך שביקשה שלא להגיע אליו, וזה הוצאת הליכוד מהקואליציה. מהלך שכזה יגרום לה לעשות הפרד ומשול בין החלקים שהצביעו אתמול נגד, ובמקביל להבהיר כי דברים השתנו מעתה בהתנהלות מולה. באם שלומי אמונים יחליטו להמשיך ולתת יד לליכוד, הם יהיו הבאים שישלמו את המחיר.

בניגוד לפעם הקודמת במשבר התקציב, בלוך מבינה שהיא אינה יכולה עוד לפתור בדרכי שלום את המשבר, שכן אם תעשה כך, היא תיהיה נסחטת גם בשנתיים וחצי הבאות בכל דבר שידרשו ממנה ולא יקבלו.

במובן מסויים אנשי הליכוד הביאו את בלוך אל הקצה. הם ביקשו להראות לה מי שולט בעיר, וכעת היא תציג מי השולטת בעיר.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן