שערי צדק: מפגשי היכרות בין השדרה הרפואית הבכירה ליועצי הבריאות ונציגי קופות החולים במגזר החרדי

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין קיים דיון מיוחד עם המשתתפים, שיבח את פועלם והבטיח לפעול בשיתוף פעולה מעמיק לטובת המטופלים

במסגרת הנגשת שירותי הבריאות לקהילה מקיימים במרכז הרפואי שערי צדק מפגשי היכרות מעמיקים בין השדרה הרפואית הבכירה במרכז הרפואי לבין פורום יועצים רפואיים ונציגי קופות החולים במגזר החרדי. במהלך המפגשים מכירים נציגי המגזר את הרופאים ומנהלי המחלקות הבכירים בשערי צדק בהם מנהלי אגפים ומערכות רפואיות רבי היקף.

במפגש הראשון בסדרה הנוכחית הופיעו ראשי מחלקות עיניים ונוירולוגיה, בהרצאות מקצועיות בהן גם הציגו את מנהלי תתי המחלקות השונים, פעילות היחידות, טכנולוגיה מתקדמת והצלחות יוצאי דופן.

מנהל מחלקת העיניים פרופ’ דוד צדוק הציג את מערך העיניים המתקדם של שערי צדק המפעיל גם את המרפאה הגדולה ביותר במרכז הרפואי ואת פעילות המחלקה הכוללת כ-20 רופאים מומחים בתתי התמחויות שונות.

המחלקה כוללת שירותים ומרפאות ייעודיות: מרפאת קטרקט, מרפאת קרנית, רשתית, גידולי עיניים, נוירואופתלמולוגיה, פלסטיקה, פזילה, גלאוקומה ומכון לייזר מתקדם להסרת משקפיים. לאחר הצגת הרופאים ומבנה המחלקה התקיים דיון בין הצדדים וכן הוצגו מצגות וחומרים מקצועיים.

פרופ’ דוד צדוק: “לרשותנו הציוד המתקדם בעולם לניתוחי קטרקט והתאמת עדשות המושתלות בניתוחי קטרקט. המנותחים לקטרקט בשערי צדק מקבלים את העדשות הטובות בעולם, כולל עדשות לתיקון צילינדר ועדשות מולטיפוקליות. כמו”כ המרפאה מצוידת בציוד הדמיה מהמתקדמים בעולם בתחום קרנית, רשתית וגלאוקומה.

“במכון הלייזר אנו מטפלים באמצעות הלייזר הטוב מסוגו בעולם, המשמש לחיתוך ושיוף הקרנית. זמינות התורים לניתוחי קטרקט היא קצרה מאוד ואף יותר מהתורים במערכת הפרטית”.

כן הציג פרופ’ צדוק את שדרת הרופאים הבכירה ובהם את ד”ר אודי רייך מנהל המרפאה לגידולי עיניים שהוא בהתמחותו גם פלסטיקאי כך שהמטופלים מעטפת מושלמת מרופא בעל שם עולמי בהתמחותו.

ד”ר רוני אייכל מנהל המחלקה הנוירולוגית ויחידת השבץ והד”ר סטפן מאוסבך מנהל טיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי, הציגו את מערך הנוירולוגיה המתקדם הכולל את כל תחום רפואת המוח, נוירולוגיה, נוירוכירורגיה, טיפול נמרץ ומרפאות שונות בהם מרפאת כאבי ראש מפותחת ומתקדמת במיוחד בראשותו של ד”ר אבי אשכנזי.

ד”ר רוני אייכל ציין כי “שערי צדק ממשיך לפתח ולקדם את הטיפול לחולים עם בעיות ומחלות נוירולוגיות קשות ופתח באחרונה יחידה חדשה וייחודית בארץ של טיפול נמרץ נוירולוגי נוירוכירורגי. היחידה מטפלת בחולים הקשים והמורכבים ביותר עם מחלות נוירולוגיות כמו שבץ מוחי, אפילפסיה ופגיעות נוירוכירורגיות כמו אחרי חבלות ראש קשות.

“מנהל היחידה החדשה ד”ר סטפן מאוסבך בעל מומחיות-על בתחום טיפול נמרץ זה. מטרתה של היחידה לשמור על המוח של המטופלים עם מחלות מורכבות וד”ר מאוסבך הוא נוירולוג שלמד את התחום החדש הספציפי הזה באחת היחידות הגדולות ביותר באירופה”.

עוד ציין ד”ר אייכל כי “לצד ההשקעה המתמשכת של שערי צדק במטופלים עם בעיות נוירולוגיות ונוירוכירורגיות, מתכוונת שערי צדק להוביל את הטיפול בחולים אלה באזור ירושלים”. עוד אמר כי המחלקה הנוירולוגית והנוירוכירורגית מתפתחת לכל תתי ההתמחויות המוכרות בתחומים אלה.

במהלך המפגש נערכה היכרות אישית בין מנכ”ל המרכז הרפואי פרופ’ עופר מרין לבין נציגי המגזר וכן הוצגו בפניו נושאים רפואיים שונים והתקיים דיון בין הצדדים בכמה מהן לטובת מציאת פתרונות ייעודיים למטופלים שומרי תורה ומצוות. הוא שיבח את פועלם של היועצים להנגשת הרפואה בקהילה והבטיח לפעול בשיתוף פעולה מעמיק לטובת המטופלים.

הרב משה שלזינגר, מנהל השיווק החרדי במכבי ציטט את פרופ’ נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות החדש שאמר כי “השוויון האמיתי ביותר זה להתאים ולהנגיש את השירותים הרפואיים לכל המגזרים”. “במילים אחרות: אם מדברים על שוויון, שכל מגזר ומגזר יקבל את צרכיו – זה השוויוניות וכך אנו עושים גם במכבי המפעילה כ-60 מתאמי שירות למגזר החרדי ברחבי הארץ”.

חברי הפורום שהשתתפו במפגש שיבחו את שערי צדק על קידום תחום קשרי הקהילה בבית החולים ועל השינויים המבורכים הנוספים שבדרך. במהלך השבועות הקרובים יתקיימו מפגשים נוספים בהם יופיעו מנהלי מחלקות בכירים נוספים לצורך היכרות והרחבת שיתוף הפעולה.

במפגש השתתפו עוד: הרב יהודה פולק – שערי צדק; הרב משה שלזינגר – מכבי; הרב דוד שוורץ – מאוחדת; הרב שמעון רגובי – ארגון מזור; הרב אלי פריד מוותיקי היועצים; הרב יוני כהן – קופ”ח כללית; הרב דוד מרק – ארגון למענכם; הרב יצחק מלבר – תורת המשפחה; הרב ישראל ירט – ארגון עזר מציון; הרב שמעון ליכטשיין – גור; הרב ישראל מינקה – מאוחדת; הרב מוטי אייכלר – עזרה ומרפא; הרב אשר וולס; הרב פנחס שלום סטאריק; הרב שלמה הרשלר – מזור; הרב דוד צרפתי – עושים שמח; הרב רחמים חיון – סעד ומרפא.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן