בית שמש לאן? / ח”כ הרב משה אבוטבול – טור דעה



הממשלה החדשה שבאה עלינו, לא באה להיטיב עם הציבור שלנו, לא עם הציבור החרדי, לא עם הציבור הדתי ולא עם הציבור המסורתי, כולנו תקווה שהממשלה הזו תיפול עוד לפני שהיא תקבע בארץ מפגעים כאלה ואחרים שיהיו בכיה לדורות, אבל אף אחד לא ערב לנו שכך יהיה. החשש אכן מכרסם בנו, בכולנו.

אבל במסגרת האתר המכובד של בית שמש, לא נעסוק בחששות מחילולי שבת, לא בגיור שלא כהלכה, לא במתן גושפנקא לרפורמים, וגם לא בפגיעה בלומדי התורה, שאלו חששות שיזיקו לכלל ישראל אלא נעסוק יותר בפן של עירנו בית שמש ובחששות מניסיון לשנות את תמהיל שירותי הדת בעיר.

אין זה סוד שבית שמש היא עיר מעורבות, אומנם כיום כ-70% מתושביה העיר נמנים על פני הקהילות החרדיות, אבל יש בה גם גוונים אחרים. בבחירות האחרונות לבית שמש ראינו את רצונם של כאלה המעונינים להשפיע מעבר לחלקם בציבור המקומי, אבל החמור מכל זה להשפיע בענייני דת וקהילה, נושאים שהם בציפור הנפש של כולנו.

בבית שמש אין עדיין כיום מועצה דתית, עברו כבר שנתיים וחצי מהבחירות לעירייה, אבל עדיין אין מועצה דתית פעילה כסידרה , אין חברים ואין יו”ר נבחר אלא יש רק ראש מועצה ממונה. שכשלעצמו מתאמץ לפעול בצורה מוצלחת ב”ה , אך למי שלא יודע נעדכן כי הרכב מועצה דתית קובעים בשיתוף פעולה בין משרד הדתות ובין העירייה, כל גוף שולח את חבריו למועצה ומהם בוחרים יו”ר.

עתה כאשר הנציגות החרדית בכנסת נמצאת באופוזיציה, וכאשר ‘ימינה’ שהיא שמאלה, נמצאת על השיברים במשרד הדתות, כואב לחשוב איזה מועצה דתית תורכב כאן בעיר, כואב לחשוב איזו תוצאות יהיו לכך בשירותי הדת, במקוואות, בכשרות, ברבנות.
בשנים האחרונות היו בבית שמש מאבקים רבים על נושאי הליבה של המועצה הדתית, גם על פעילות בית הקברות העירוני שיהיה למהדרין היו צריכים ללחום, ועתה כל הדברים החשובים האלו נמצאים על כף המאזניים, עם אג’נדות חדשות שלא שערום אבותינו.

בית שמש היא עיר תורנית מסורתית וחרדית וזה ברור, אבל כל בנין וכל שכונה לוו כאן במאבקים, לא היו לנו אף פעם חיים קלים בעיר הזאת, אנחנו למודי מלחמה ומשכך עלינו לחשוב יחדיו איך לעצור את הניסיונות לשנות את בית שמש, ניסיונות שכבר ראינו רמזים ברורים על כך שנאמרו גם בפומבי…., אנחנו לא מרימים ידיים, אבל אסור לנו לעצום עיניים.

נתפלל שנצליח בס”ד לשמר על השלום והאחדות בעירנו ושלא יצליחו בממשלה הזו חלילה לעצור את התנופה של עירנו הן הרוחנית והן החומרית והתקציבית.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן