לרגל יום ההילולא ח”כ אבוטבול הגיע לציון הרב יצחק גברא זצ״ל

ביום חמישי יחול יום ההילולא של הצדיק הרב יצחק גברא זצ״ל הטמון במושב עגו׳ר במטה יהודה הסמוך לבית שמש, וכבר היום החלו לעלות אל הציון, כשבין העולים גם ח״כ משה אבוטבול, תושב העיר. 

ביום חמישי יחול יום ההילולא של הצדיק הרב יצחק גברא זצ״ל הטמון במושב עגו׳ר במטה יהודה הסמוך לבית שמש, וכבר היום החלו לעלות אל הציון, כשבין העולים גם ח״כ משה אבוטבול, תושב העיר.

אבוטבול שהמשיך לאחר מכן לכנסת נשא דברים במליאת הכנסת לרגל הילולת הצדיק: ״בין שלל הנאומים של חברי הכנסת ראוי לציין גם דבר קודש שיחול השבוע ביום חמישי הקרוב כא׳ תמוז יום ההילולא של הצדיק הרב יצחק גברא זצ״ל הטמון במושב עגו׳ר במטה יהודה הסמוך לבית שמש.

הצדיק כידוע נולד בעיר סווד הסמוכה צפונית מערבית לעיר צנעא בשנת תרכ״ה, ואת עיקר לימודו והסמכתו הוא קיבל מאביו וסבו. הרב התגלה גם כבעל חסד ומקובל גדול, ועם עלייתו לארץ הוא התישב במעברה בעגו׳ר הסמוכה לעיר בית שמש שראשוני תושביה היו מתימן, ושם הוא דאג להם גם לרוחניות וגם לגשמיות, ובשנת תש״י בכא׳ תמוז הוא נפטר, ובהוראה שהשאיר לבני ביתו הוא ביקש להיטמן בחצר ביתו ושם מנוחתו כבוד.

מאז במשך שנים רבות מגיעים יהודים רבים ופוקדים את ציונו ומתפללים שם לישועות ואכן רבים וטובים נושעו מישועותיו בסיעתא דשמייא, ועל כך כבר חוברו ספרים ממעשי הניסים הפילאיים שחוו המתפללים במקום.

אני חייב לציין שאף אני זכיתי באופן אישי להשתטח ולהתפלל בקברו ולבקש ישועות וזכיתי ונעניתי בסיעתא דשמייא, ואף ערכתי שם סעודות לאחר ההצלחות לכבוד זכות הצדיק.

לצערנו בשנה הקודמת נמנעו רבים להגיע בגלל נגיף הקורונה אבל בשנה זו בוודאי ביום ה׳ הקרוב יגיעו לציונו רבים לתפילה וישועה אנו שמחים וגאים כיהודים המאמינים לפקוד ולהשתטח על קברות הצדיקים בארץ ובעולם מכל החוגים גדולי ספרד מכל הדורות אדמורי וגדולי ישראל עליהם השלום.

צר לי שישנם עוד כאלה בשמאל הישראלי המנותקים מתורה ומהמצוות שלועגים לאלה המאמינים בגדולי הצדיקים שמגיעים ומשתטחים על קברי אבות ואימהות, כמו כאלה המאמינים בסגולות וקמיעות אמת, המיוסדים מצדיקי אמת. הם בזים לנו וזה בא מבורות שנאה ובעיקר ריקנות, ופעמים רבות גם מהתנשאות ופטרונות של אלו שחשבו ורצו לעצב את העם קצת אחרת לחנך על מחיקת העבר והתנתקות מהמורשת היפה והנפלאה שלנו של העם היהודי ולדחוף תחליפים רקניים בורות ריקים אשר לא יכילו המים.

לצערנו מרבית מרכיבי הקואליציה הנוכחית לא חשים ערך למורשת ולדת היהודית התורנית, ולא פלא שהם שואפים להקים ועדה לשינוי הסטטוס קוו. צר להם שהעם בציון אוהב מורשת ומסורת, לא לזה הם שאפו בהקמת המדינה.. התוכניות היו שונות.. התפלק להם בדרך עם שונה! עם שאוהב את התורה ולומדיה את המורשת את הצדיקים וגדולי ישראל, ורואים זאת בעיקר בהילולות של הצדיקים ובכמות הנפלאה של השבים בתשובה למקורות ליהדות ע״י ארגוני הקירוב אל המעיין , ערכים, חב״ד, הידברות, ועוד עשרות ארגונים העושים עבודת קודש בהשבת העם לאלוקיו.

אני קורא לכם לכבד את רצון העם ולזרום עם האהבה שלו לדת היהודית ולמורשת כי ככל שתתאמצו לא תצליחו לשנות את העם הזה״.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן