פרוש באירוע נציגי הקהילות החסידיות: “קיבלנו פה 2,000 קולות יותר” • תיעוד

נציגי סיעת 'כח' במועצת העיר אירחו את נציגי 80 הקהילות החסידיות ואנשי ירושלים לסעודת ראש חודש חגיגית לשיח משותף על התוכניות • השר מאיר פרוש: "הדרך של תנועת 'שלומי אמונים ומחזיקי הדת' בשירות לציבור היא שאנחנו מחויבים לציבור במהלך כל הקדנציה, ועל כן אך טבעי שנתכנס לעדכן על העשייה ונשמע מה עוד צריך לעשות עבור הציבור"

בעקבות ההישג של רשימת ‘כח’ בבחירות למועצת העיר, ובהסכם הקואליציוני שבמסגרתו זכו נציגי הסיעה לתפקידים רבי השפעה על התנהלותה של העיר, הזמינו חברי הרשימה המכהנים במועצת העיר את נציגי 80 הקהילות החסידיות ואנשי ירושלים בבית שמש, לסעודת ראש חודש חגיגית, כדי להודות להם על תרומתם הגדולה שהבילה להישג המיוחד, ולעדכן אותם בתוצאות ההשקעה, הצעדים שננקטו עד כה ובעיקר החזון של הרשימה לקראת המשך הקדנציה. במפגש נערך דיון ער על צרכי הקהילות, והנושאים החשובים להן, כשנציגי הרשימה כורים את אוזניהם כדי לשמוע את רחשי הלב של הציבור במטרה לטייב ולמקסם את השירות לציבור במסגרת תפקידם.

חברי הרשימה ונציגי הקהילות קיבלו בשמחה רבה את פניהם של האורחים הנכבדים שהגיעו מירושלים כדי להשתתף באירוע החגיגי: יו”ר ‘שלומי אמונים’ השר הרב מאיר פרוש ויו”ר הועד הפועל של סיעת ‘מחזיקי הדת’ – בעלזא, הרב אליקים שטארק. השר הרב פרוש בירך את הנציגים שנכנסו לתפקידיהם עם הקמת הקואליציה החדשה, והדגיש כי התפקידים להם התמנו הפכו אותם לחלק מרכזי ומשמעותי ביותר בהנהגת בעיר, ברוחניות ובגשמיות. הרב פרוש הסביר את מטרת הכינוס: “היו לנו כינוסים כאלו לפני הבחירות, אבל מי שמכיר את הדרך של סיעת ‘שלומי אמונים ומחזיקי הדת’ בשירות לציבור יודע שאנחנו מחויבים לציבור במהלך כל הקדנציה, ועל כן אך טבעי שנתכנס בפורום הזה מידי תקופה, נעדכן על העשייה ונשמע מה עוד צריך לעשות עבור הציבור”. עוד ביקש לחזק את מדיניות נציגי ‘כח’ בכל הקשור לטיפול בפניות הציבור, והציע לקיים באופן יזום מפגשי קבלת קהל בתוך השכונות, במרכזי הקהילות השונות, כדי לוודא שכלל צרכי הציבור מטופלים. “אני יודע שפה יש נציגים טובים, שנמצאים בתפקיד מתוך רצון לשרת את הציבור, ולאור ההישג שלנו בבחירות יש להם גם את הכח לשרת את כלל תושבי העיר בכלל ובפרט את ציבור קהילות הקודש אותם נבחרנו לייצג”, אמר.

בדבריו הזכיר את מערכת הבחירות המורכבת בעיר, שהסתיימה בסייעתא דשמיא בניצחונו של מועמד היהדות החרדית בראשות העיר ובהוכחת גודלו הבלתי נתון במחלוקת, של הציבור הכלל חסידי בעיר.

“קיבלנו פה 2,000 קולות יותר. כולנו זוכרים מה הייתה החלוקה לאחר שהיה פער של 360 קולות בבחירות הפנימיות באגודת ישראל וכיצד זה משפיע עד היום על ההתנהלות הפנימית. המשמעות כאן בעיר צריכה להיות ברורה והיא אכן כך, הנציגים מובילים בהנהלת העיר ובזכות כך הם ישרתו אתכם נאמנה במהלך כל הקדנציה”. ברקע המערכה הציבורית המשמעותית המתקיימת בימים אלו על זכותם של בני הישיבות ואברכי הכוללים לשבת וללמוד ללא הפרעה, עדכן הרב פרוש את ראשי ונציגי הקהילות שנכחו במפגש על התהליכים המתקיימים ועל החשש מפני ההחלטות שיתקבלו בבית המשפט, וכיצד בכוונת נציגי היהדות הנאמנה לעמוד בכל תוקף על יישום הנחיות חברי מועצת גדולי התורה שליט”א.

יו”ר הועד הפועל של תנועת ‘מחזיקי הדת’ – בעלזא, הרב אליקים שטארק התבקש גם הוא לשאת דברים, ובירך את הנציגים על תפקידיהם החדשים: “יצאנו בתחילת החורף למהלך אחדות משותף. האמת שאף אחד לא האמין באותה עת שזה יהיה כל כך מורכב, אבל בסייעתא דשמיא עברנו את כל האתגרים יחד, ובסיום המערכה חפץ ה’ בידינו הצליח. “כיום הנציגים שלנו יושבים בשלושת הצלעות המרכזיות של העיר בית שמש, וזאת הזדמנות יוצאת דופן עבור הציבור שהם מייצגים ועבור העיר בכללותה. אני פונה מכאן לנציגים שזכו באימון של גדולי ישראל ושל הציבור: חובתכם כנציגים לשמור ולדאוג שלא פוגעים באף אחת מהקהילות, שכל אחת מהן מקבלת את מלוא השירותים והמשאבים. כולנו תפילה, תקווה ואמונה שבעזרת השם בעוד חמש שנים נוכל לראות ולהרגיש בכל מקום את השינוי העצום והמבורך לטובת כל קהילות הקודש”.

חבר מועצת העיר הרב ישעיה ויסמן: “אכן, קיבלנו תפקידים רבי משמעות, הציבור היה נאמן לסיעה שלנו ביום הבוחר וכעת אנחנו במבחן נאמנות לטובת הציבור במהלך כל הקדנציה הקרובה. יש המון פערים בכל התחומים, העיר מאתגרת מאוד, ובקדנציה הקודמת לא ממש יכולנו לעבוד ולהשיג את ההישגים שהיינו צריכים להשיג. כיום המצב שונה ברוך השם, לאחר שניצחנו בבחירות. אנחנו יכולים לעבוד, ובהתאם לכך הכנתי תוכנית עבודה שממפה את הצרכים ואת החסרים, כדי להשלים את החסר ולהוסיף עוד כהנה וכהנה בעז”ה. “אני חייב לומר שבתחומים רבים יש פער גדול בין הקיים לבין מה שהעיר צריכה, גם בנושאי הפרט וגם בנושאי הכלל, אבל בעז”ה אנחנו נעבוד קשה ונדביק את הפער. הסוד שלנו הוא שאנחנו עובדים יחד, כסיעה אחת חזקה ומאוחדת, ובשם השם נעשה ונצליח”.

חבר מועצת העיר הרב אברהם נחמן פרנקל: “אני מצטרף למה שאמרו חברי. אין ספק שכעת חובת ההוכחה היא עלינו והעול מנוח במלוא כובד משקלו על כתפינו. זכיתי להיות זה שתפקידו להביא בשורה לתושבי העיר בין היתר בתחום התחבורה, שהוא תחום שנחשב לתחום הקריטי ביותר עבור רבים מתושבי העיר התלויים בתחבורה הציבורית באופן יומיומי.

“אני רואה את הדרישה של הציבור לשינוי, בשבועות האחרונים קיימתי מפגשים בתוך השכונות, מאות תושבים הגיעו להיפגש והפגינו ציפייה אמיתית לשינוי. הם רוצים לראות את התוצאות של הניצחון בבחירות, ולהרגיש את זה גם במשך זמן ההמתנה שהם צריכים להמתין לאוטובוס, ובכך שהקווים מנותבים בצורה נכונה לפי הצרכים של התושבים, גם אם הם חרדים. “כך צריך לעשות בכל תחום, להגיע לשכונות, לפגוש את התושבים פנים אל פנים. לא להסתתר מאחורי משרדים ולשכות,  אלא לרדת לשטח, לפגוש את ציבור שלנו ואת כל תושבי העיר, לשמוע ולהרגיש את הצרכים שלהם.

“ב”ה אנחנו כאן שלושה חודשים אחרי הבחירות, באים לשמוע את מה שאתם צריכים. תעלו את הדרישות שלכם! ויש לנו כעת בס”ד 5 שנים לטפל ולעבוד עבורכם, ובשם ה’ נעשה ונצליח”.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן