בד”ה: הרב חיים ליברמנש ז”ל – מלמד הדרדקי האגדי

ברוך דיין אמת. בשבת נפטר המלמד הרה"ח ר' חיים ליברמנש ז"ל, מחסידות ברסלב, לאחר מחלה קשה. הרב ליברמנש חלה לפני מספר חודשים ומצבו התדרדר בתקופה האחרונה, ובמהלך השבת הוא החזיר נשמתו לבורא כשהוא בן 65 בלבד. 

ברוך דיין אמת. בשבת נפטר המלמד הרה”ח ר’ חיים ליברמנש ז”ל, מחסידות ברסלב, לאחר מחלה קשה. הרב ליברמנש חלה לפני מספר חודשים ומצבו התדרדר בתקופה האחרונה, ובמהלך השבת הוא החזיר נשמתו לבורא כשהוא בן 65 בלבד.

במשך כ-45 שנה עבד כמלמד דרדקי, וקנה לעצמו שם של מומחה גדול ללימוד הקריאה לילדים. רבים שבניהם התקשו בקריאה הביאו אותם ללמוד אצל ר’ חיים וראו פלאים.

במשך שנותיו כמלמד עברו אצלו אלפים רבים של תלמידים שזוכרים אותו לטובה. מכריו מספרים על מלמד שהחדיר את אהבת התורה לכל תלמידיו, וכבר בגיל 3 ידעו לברך ברכות על כל מאכל ומאכל. הם מספרים על אדם שתמיד היה מאיר פנים ושמח, דבר שהמשיך עד לחודשים האחרונים, לפני שהתגלתה אצלו המחלה, עת המשיך ללמד בתלמוד התורה של ברסלב בעיר.

אחד הדברים שהיו מזוהים עימו כל כך, היה האהבה לרשב”י. לאורך השנה היה שובת שבתות רבות בציון הרשב”י במירון, ובכל שנה ביום לג’ בעומר, עמד וחילק אוכל לעולים לציון, לאורך יותר מיממה.

בני משפחתו מספרים על איש משפחה, וסבא ייחודי שהיה בוחן את נכדיו הרבים שלמדו משניות, וכל נכד היה מקבל את הפרס הכספי על המשניות, כאשר את הכסף הם מקבלים בסוף שנה כחלק מתשלום לכרטיס לאומן לציונו של רבי נחמן מברסלב.

חתנו אברהם פרנקל, סיפר לאתר 418, על אדם ייחודי שתמיד האיר פנים והיה בעל מידות. הוא לא נהג לדבר רע על אנשים, ולא ניתן היה למצוא דבר כזה אצלו.

הלווייתו נערכה אמש (מוצש”ק) מבית הלוויות שמגר להר המנוחות בירושלים.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן