צילום: דוברות עיריית בית שמש

230 טון אשפה ליום, 90,000 טון בשנה החולפת

נמשכת ההיערכות לחג הפסח: ראש העיר שמואל גרינברג קיים סיור מקיף עם מחזיק תיק שפ"ע, מנכ"ל העירייה, ראש מינהל תפעול וראשי האגפים במינהל.

עיריית בית שמש ממשיכה בהיערכות לחג הפסח ולעונת האביב. ראש העיר שמואל גרינברג קיים היום סיור מקיף יחד עם סגן רה”ע ומחזיק תיק שפ”ע, חנוך דרנגר, מנכ”ל העירייה אוהד שגב, ראש מינהל תפעול דודו ג’מו, מנהלת אגף שפ”ע ענבר קשת ומנהלי האגפים והמחלקות במינהל. לסיור הצטרף גם המשנה לרה”ע שלמה ברילנט.

בין היתר סיירו במסוף האשפה שם מסר ראש המינהל סקירה נרחבת בפני ראש העיר, מחזיק התיק והמנכ”ל בסוגיית פינוי האשפה בעיר, האתגרים והמשימות הצפויות למחלקת תברואה בעונות הפסח והאביב. בתוך הדברים חשף ראש המינהל כי בשנת 2023 פינו עובדי מינהל תפעול 90,000 טון אשפה ברחבי העיר.

ראש העיר גרינברג הורה לצוות המינהל להציג בפניו תוכנית עבודה לפתרון סוגיית פינוי האשפה במוסדות חינוך, מבנים ניידים ובתי כנסיות. לאחר מכן הוצגה תוכנית “מבצע ביעור חמץ” אליה נערכו בהנחיית ראש העיר בשבועות האחרונים.

בעיר ייפרסו 230 חביות שיחולקו בנקודות בשכונות. בבוקר שריפת חמץ יתגברו בעיר 10 צוותי עבודה מקצועיים ובנוסף 10 צוותי פיקוח עירוני, 5 צוותי כיבוי וביוביות. לצורך ניקיון העיר לאחר שריפת חמץ יתוגברו עובדי הניקיון, פקחים עירוניים, פקחי תברואה וקבלנים חיצוניים שיסייעו לצוותים העירוניים.

הציבור נקרא לשרוף חמץ אך ורק במכולות שהוצבו ברחבי העיר. השנה תוגברו המקומות והוגדלו המכולות על מנת לאפשר לכולם לשרוף את החמץ בתוך המכולות ולא בשריפות עצמאיות שיכולות לצאת מכלל שליטה.

התושבים מתבקשים לדווח למוקד העירוני 106 על כל מפגע או מקום אליו לא הגיעו משאיות האשפה על מנת לכוון את פועלי הניקיון לבצע את עבודתם ביעילות.

ראש העיר, שמואל גרינברג: “רחובות בית שמש לובשים חג לרגל חג הפסח. מינהל תפעול פועל במתכונת מתוגברת על מנת לעמוד בכל המשימות של הניקיון ופינוי הפסולת בהיקפים חריגים טרם החג. השמירה על מרחב ציבורי נקי ומזמין בבית שמש מתרחשת לאורך כל השנה, ולקראת חג הפסח אנחנו מוסיפים עוד כוח אדם וכלים כדי לאפשר לתושבים לחגוג את החג בצורה הנעימה והאופטימלית ביותר. אני מודה לראש מינהל תפעול דודו ג’מו ולעובדי המינהל על עבודתם המאומצת למען תושבי העיר”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק שפ”ע, חנוך דרנגר: “בימים האחרונים השלמנו את ההכנות שלנו לקראת חג הפסח, על מנת שתושבי העיר יחושו את הרגשת ההתחדשות והפריחה בכל רחבי העיר. אנו עושים הכול על מנת להכין את העיר הן בתחום הניקיון והן בתחום הגינון ונראות המרחב הציבורי. אנחנו לא חוסכים בכוח אדם ובמשאבים על מנת לוודא שכך יהיה”.

מנכ”ל העיריה, אוהד שגב: “מיד עם היכנסי לתפקיד בימים האחרונים נכנסתי בהנחיית ראש העיר לעובי הקורה למבצע ניקיון העיר לקראת חג הפסח על מנת לאפשר לתושבים לחגוג את החג בסביבה נקייה ונעימה. במסגרת מבצע הניקיון השנה העמדנו לרשות הציבור חביות ייעודיות לשריפת חמץ, כך נסייע בקיום מצוות שריפת החמץ ונשמור על ניקיון העיר ועל איכות הסביבה. כלל אגפי ומחלקות העירייה נרתמו בכדי לספק מענה מקיף לתושבים ולהבטיח עיר נקייה במהלך החג וגם אחריו”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן