בחירות בבית שמש בצל המלחמה: מי בעד ומי נגד? • התשובות בפנים

הבחירות לרשויות המקומיות צפויות להתקיים בסוף החודש הבא. למרות ההצהרה והקביעה החד משמעית של השר משה ארבל בתחילת החודש שהבחירות יתקיימו במועדן, חלק לא קטן מחברי המועצה והמתמודדים נמצאים בימים אלו באי וודאות. גם בית שמש נמצאת בסערה גדולה בעקבות ההחלטה לקיים את הבחירות בחודש הבא. בבית שמש מתגוררים הרבה חיילי מילואים המשרתים בימים אלו בצפון ובדרום, ואף חלקם נמצאים עמוק עמוק בתוך הלוחמה ברצועה. רוב הסקרים הארציים שנעשו מעניקים רוב גדול לציבור בישראל שמתנגד לקיים את הבחירות בתקופה הקרובה.

 

יצאנו לבדוק עם חברי מועצת העיר והמתמודדים: האם הם בעד לקיים את הבחירות במועד שנקבע, ומה דעתם על הנושא:

 

משה שטרית, הליכוד

“אני בעד לדחות את הבחירות. לא אני לא חושב שזה מוצדק לערוך אותם כעת וממספר טעמים. בימים אלה מאות אלפים נמצאים בחזית ובפעילות ביטחון שוטפת ברחבי הארץ. מדי יום אנו מתבשרים על נופלים ופצועים רבים בהיתקלויות השונות מול המחבלים. בזמן שצה״ל מתכונן לעוד חודש וחצי של מלחמה בעצימות גבוהה אין שום היגיון בעריכת בחירות בתקופה זו. בפן המוראלי, עם ישראל חייב להישאר כמה שאפשר מאוחר. עוד לא הכרתי מערכת בחירות בה לא היו סכסוכים, לכלוכים, מאבקים מכוערים ואווירה מתוחה. בזמן שהקשב הלאומי נמצא במקום אחר לגמרי ועם ישראל עסוק בתמיכה ובסיוע, אני חושב שהריבים הפוליטיים יכולים להידחות לתקופה מסוימת על מנת שנתמקד ברמה הלאומית במשימה הרבה יותר חשובה. לגבי הדמוקרטיה. אין ספק שעריכת בחירות בתקופה זו היא פגיעה גדולה בהליך הדמוקרטי. הרי מי הולך למילואים? מי עוזב משפחות ועבודות ויוצא לסכן חייו לתקופה ממושכת? אנשים שאכפת להם, אנשים שמטבעם רוצים לעזור ולתרום. אחוז גבוה מהם הוא אחוז שמעורב, אחוז שלוקח חלק במערכות בחירות. לא מדובר רק במתמודדים שאכן רבים מהם נמצאים שם, אלא גם בפעילים רבים. במטה שלי יש 7 בעלי תפקידים בכירים שנמצאים בשירות מילואים. גם אם יש רצון לפטור אותם מהמשך השירות, למה שיעזבו משימה חשובה כל כך (מילואים) לטובת משימה פחות חשובה (בחירות)? לכן ניתן וצריך לדחות, לתת למלחמה להסתיים בעזרת ה׳ בניצחון צה״ל ובשובם של החטופים ואז לצאת לדרך עם מערכת הבחירות.

 

שלמה ברילנט, חבר מועצת העיר, דגל התורה

“הנושא מטופל בכנסת ע”י חברי הכנסת של דגל התורה. חברי המועצה לא מחליטים בעניין”

 

עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש

“אני מנהלת עיר בחרום, עיר בשגרת חרום או לחילופין עיר בשגרה הכול בהתאם להתפתחויות. אנחנו עוטפים את הלוחמים ובני משפחותיהם. אני אקבל ואכבד כמובן כל החלטה שתקבע במשרד הפנים ועל ידי השר”

 

נתי גבאי, הציונות הדתית

“ברמה האישית אני מתנגד. אנחנו נמצאים בזמן של לחימה, ובזמן שחיילים שלנו נהרגים. מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו זה לשמור על הסכמות רחבות. למנוע פילוגים, למנוע מחלוקות. מטבע הדברים שיש בחירות מחדדים את הקצוות. אני גאה שמפלגת הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מובילים את הדחייה ואת ההתנגדות של הבחירות כרגע. ברמה המפלגות הארציות שלנו 62% מהמקומות הראשונים אצלנו במפלגה מגויסים, ואם אנחנו מכניסים את ראשי המטות מדובר על למעלה מ-75% מהנציגים שלנו שמגויסים. זה לא סביר שאנשים יעזבו את המלחמה ושננהל בזמן הזה את הדברים. ואם זאת, אנחנו מבינים את הצורך של קיום שותף של העיריה ופה בעניין הזה הממשלה צריכה לתת הוראת שעה, כי בזמן הזה העיריה צריכה להמשיך להתנהל, ולא כמו בתקופת בחירות”.

 

אלישיב גוטמן, חבר מועצת העיר (מתמודד 5 רשימת ‘טב’)

“כחייל שכרגע מגוייס במילואים אין מוצדק מדחיית הבחירות ולאפשר לתושבי העיר המגוייסים להיות מרוכזים במשימתם הבלעדית וזה ניצחון המדינה במלחמה ולכן אני בדעה שיש לדחות את הבחירות עד לאחר המלחמה”.

 

רינה הולנדר, חברת מועצת העיר, יו”ר ה’בית שלנו’

“האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?” האחינו ייצאו להגן עלינו ואנחנו ננהל פוליטיקה וסכסוכים? אין ספק שזה לא הזמן המתאים.
המונים בעם ישראל יצאו לסכן את חייהם, לצערינו חיילים נופלים, יש חטופים ונעדרים. זה הזמן להפנות את הכוחות שלנו לסיוע לעם ישראל ולמדינת ישראל במלחמת המצוה ולא לניהול פוליטיקה. עם ישראל צריך עכשיו אחדות, תפילות, מעשים טובים ולא סכסוכים ומריבות שהן תוצר לוואי של בחירות לצערינו.
גם בעירנו בית שמש, יש אלפי מגוייסים, לצערינו איבדנו חיילים ויש משפחות אבלות. זה לא הזמן לניהול בחירות.

 

פנינו לחברי המועצה ומועמדים נוספים וטרם קיבלנו את תשובתם. שנקבל נפרסם בעז”ה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן