“תמונות קשות”: דוברות העירייה ביקרה בעוטף עזה • תיעוד קשה

צוות דוברות עיריית בית שמש , רועי לחמנוביץ, יוסי ריינר ונדב אליה הצטרפו לסיור מטעם לשכת העיתונות הממשלתית בראשות ניצן חן בו השתתפו דוברי רשויות מקומיות ודוברי משרדי הממשלה. משלחת הדוברים פתחה את הסיור בכפר עזה.

הסיור בכפר עזה נפתח בתדרוך של דוברת המועצה על תחילת האירועים בכפר. לאחר מכאן צעדו רגלית לשכונת הדור הצעיר. מתחם הדור הצעיר הושמד שומם וסימני ההרג עוד ניכרים במקום. בביקור בסמטת הדור הצעיר שהפכה לסמטת המוות פגשו הדוברים את חנן דן תושב המקום שסיפר בהתרגשות מה עבר עליו בשבת השחורה ומג”ד שהוקפץ לכפר בעיצומה של השבת. לאחר מכן על פי בקשתו של שמעון אלקבץ תושב כפר עזה שאיבד את בתו ובן זוגה במתחם הדור הצעיר נכנסו הדוברים לראות את יחידת הדיור ההרוסה שלהם.

לאחר הביקור בכפר עזה פנתה משלחת הדוברים לעיר שדרות. הם ראו את מתחם תחנת המשטרה עליו ניסו המרגלים להשתלט. הסיור הסתיים במפגש בחמ”ל המשותף לעיריית שדרות ולשכת העיתונות הממשלתית ושם שמעו סקירות על ניהול האירוע בעיר שדרות.  לחמנוביץ, ריינר ואליה סיכמו את הביקור: “הגענו לאזור הקרבות בהזמנת ניצן חן ולע”מ. התמונות קשות. החיים שנגדעו ברגע מצמררים. מרגש היה לראות את החוסן והעוצמה של התושבים והכוחות הלוחמים במקום. לנו חשוב היה להדגיש בביקור את חשיבות הקשר בין השלטון המקומי והמרכזי בשגרה ובייחוד בעת חירום. שלטון מקומי ושלטון מרכזי מחוברים זהו חוסן חברתי”

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן