מגן דוד אדום ועיריית בית שמש חנכו עמדת מַפְעֵם (דפיברילטור) חכמה במרחב הציבורי בעיר

לרגל יום המודעות הארצי למַפְעֵם (דפיברילטור) שחל השבוע (ג’), נחנכה עמדת החייאה חכמה בבית שמש במעמד ראש העיר ד״ר עליזה בלוך, סגן ראש העיר שמעון גולדברג, חבר מועצת העיר והממונה על החברה הכלכלית הרב אברהם פרנקל, מנכ״ל החברה הכלכלית זאב לכוביצקי, יו”ר הוועד הפועל של מד”א הרב אברהם מנלה, מנכ”לית ידידי מד”א בישראל אורלי אריאל, מנהל תחנת מד”א בבית שמש ניסים סלם ובכירים נוספים. העמדה החדשה הוצבה ברחוב הגפן בעיר, בסמוך לכניסה לבניין אגף ההנדסה-החברה הכלכלית ומצטרפת ל-7 עמדות חכמות שמוצבות בעיר על דוכני מפעל הפיס בשדרות יגאל אלון ובכיכר נוימן ועל בבניינים ציבורים ברחובות נחל ניצנים, שדרות הדקל, מורדי הגטאות, חזון אי”ש והאדמו”ר מבעלזא. בתקופה הקרובה צפויות להצטרף עוד 3 עמדות נוספות במקומות ציבורים כחלק משיתוף הפעולה של מגן דוד אדום, אגודת ידידי מד”א בישראל, עיריית בית שמש והחברה הכלכלית של בית שמש.

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד”א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד”א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד”א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי המַפְעֵם (דפיברילטור) של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, המַפְעֵם (דפיברילטור) מחובר למוקד החירום 101 של מד”א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד”א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

ראש העיר בית שמש ד”ר עליזה בלוך: “בבית שמש מחנכים לאחריות גם על הבריאות שלנו. נקווה שלא נזדקק אבל אם חס וחלילה כן חשוב שנדע היכן יש בעיר עמדות. אני רוצה להודות על שיתוף הפעולה עם מד”א ולאחל בריאות לכולם.”

חבר מועצת העיר והממונה על החברה הכלכלית הרב אברהם פרנקל: “אני חש מחויבות לשירות לתושבי בית שמש וכל מיזם שיפעל לרווחתם של התושבים אני אישית והחברה שעליה אני ממונה מחויבים לו. לא פלא כשבא לידינו פרויקט ראשון בחשיבותו במעלה כמו זה של דפיברילטור חכם שכל מהותו הצלת חיים מידית שהרי על המציל נפש מישראל כאילו קיים עולם מלא, ואנחנו שפועלים בחברה הכלכלית לבנות את העולם של בית שמש ודאי שחובתנו וזכותנו לקחת חלק פעיל במיזם זה של קיום העולם. המיקומים שבחרנו למצב את המכשיר הינם מיקומים מרכזיים, כמו זה ליד בנין ההנדסה של העיריה כשלמרגלותיו מוקם ע”י החברה הכלכלית אמפיתאטרון ענק וכן מתקני ומגרשי משחק, בייסבול ופארק משחקים גדול שהמוני תושבים עשויים לפקוד את המקום ולכן זה כ”כ חשוב לדאוג למענה מהיר במקרי חירום חלילה, תפילתי ותקוותי שהמכשיר הזה לא יצטרך לבוא לידי שימוש. בריאות לכולם.”

מנכ”לית ידידי מד”א בישראל אורלי אריאל: “הרתמות של החברה הכלכלית בית שמש להצבת עמדות 4 עמדות החייאה בעיר , מכפילה את כמות עמדות ההחייאה החכמות במרחב הציבורי והיא בבחינת שותפות אמיתית בהצלת חיים.”

מנהל מרחב ירושלים במד”א, אורי שחם: “אנו מודים לעיריית בית שמש ולעומדת בראשה, ד”ר עליזה בלוך, על שהציבו בחשיבות עליונה את ערך הצלת החיים ובעזרתם חנכנו היום את העמדה החכמה ונערכים להצבת העמדות הנוספות. אנו מברכים על היוזמה ועל הצבת המַפְעֵמים אשר יסייע לתושבים ולמבקרים בעיר להפוך טרגדיה לנס בעת מקרה חירום.”

מרחבי האתר
דילוג לתוכן