שקופית פנתה למבקר המדינה בעקבות ראיון של ראש העיר

תנועת שקופית פנתה הבוקר למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בעקבות מה שהם מגדירים 'אפליית הציבור החרדי בשכונות שונות בעיר, זאת בעקבות ראיון שנתנה ראש העיר אמש לכאן 11.

תנועת שקופית פנתה הבוקר למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בעקבות מה שהם מגדירים ‘אפליית הציבור החרדי בשכונות שונות בעיר’, זאת בעקבות ראיון שנתנה ראש העיר אמש לכאן 11.

בראיון אמרה ראש העיר כי “חרדי שרוצה להשפיע יש לו שכונות רלוונטיות”. “יש לא מעט חרדים שבחרו לגור בנווה שמיר” כי רצו שכונה חילונית ולא רוצים לגור בשכונה חרדית. יכולתי כראש עיר לצאת בהתנגחויות הדילמה הזו קיימת בעוד כמה שכונות, אבל אנחנו מצליחים בעדינות גדולה להגיד שמוסדות חינוך מותאמים לחרדים יהיו בשכונות חרדיות, ובשכונות המעורבות הכלליות אנחנו מקפידים על מוסדות לחינוך הכללי. חרדי אמנם יכול לגור שם אבל יקבל מוסד חינוך חרדי בשכונה אחרת”.

לטענת ישעיה בורמברג העומד בראש תנועת ‘שקופית’, הדבר מנוגד לדין הישראלי ולדין הבינלאומי, וכי התנועה רואה בחומרה רבה את האמירה של ראש העיד שדה-פקטו מיושמת בשטח. “אנחנו נפעל למיגור התופעה הזו וכי לא ייתכן שבשנת 2023 אנשים יופלו על רקע גזעני, יהא הטעון אשר יהא”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן