עיריית בית שמש מצדיעה לכוחות הביטחון: טקס הוקרה השנתי לכוחות הביטחון בעיר

אמש (שני) התקיים טקס חגיגי להוקרה לכוחות הביטחון בעיר בית שמש. הטקס, שמתקיים כחלק ממסורת עירונית, מוקיר את פועלם של הכוחות השונים בעיר הפועלים לשמירה על בריאות וביטחון תושבי העיר. באירוע השתתפו ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, חבר המועצה ממונה חירום וביטחון אלי פרץ ובכירי כל הכוחות המקומיים לצד משפחות המתנדבים ומכובדים נוספים.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “כוחות הביטחון ההצלה והרפואה העירוניים הם עמוד השדרה של הערבות ההדדית בעיר בית שמש כולה והם פועלים באומץ ובשותפות מתוך ערך של ראיית הכלל. זו ההזדמנות שלנו להגיד להם תודה על כל עשייתם. לא ברור מאליו שאנשים בוחרים, כמקצוע או כהתנדבות, בדרך חיים של הצבת טובת הציבור לפני טובתם האישית ועל כך אני מודה להם מקרב לב. בזכותכם בית שמש חזקה”.

חבר המועצה ממונה חירום וביטחון אלי פרץ: “כל שנה אני נרגש באירוע ההוקרה של העירייה. אני מצדיע באופן אישי לכל אחד ואחד מכם”.

מנכ”ל העירייה יוחנן מאלי: “שיתוף הפעולה בין הארגונים השונים בעיר היא איכותי ומקצועי ברמות הגבוהות ביותר. זה הכוח של העיר בית שמש. כל תושבי העיר מכל שכונות העיר מתגייסים למשימה 24/7”.

את הטקס הנחתה בת עמי בלסן ממנהל חינוך, נוער וקהילה.

להלן הזוכים באותות ההוקרה:

משטרת ישראל

רס”ב רומן סילקין
רומן משרת בתחנת בית שמש מזה כ 13 שנים, משרת כראש משרד תנועה, פועל מתוך שליחות בעבודתו, מבצע את תפקידו בצורה מקצועית ונחושה, תוך הקפדה על ערכים ודוגמא אישית. פועל להגברת תחושת הביטחון האישי של תושבי בית שמש.

רס”ב חורחה הספר
חורחה משרת במשטרת ישראל משנת 1996, השוטר משמש כחוקר מש”ל בתחנת בית שמש משנת 2013. מבצע את תפקידו במקצועיות, אכפתיות ומסירות רבה תוך השקעה ולויאליות רבה, מהווה דוגמא אישית מכח אישיותו.

נתנאל גולדמן
נתנאל מתנדב בתחנת בית שמש כ – 4 שנים, מקצועי, ערכי בעל מוטיבציה גבוהה, תורם רבות מזמנו הפרטי לביצוע המשימות ובכך תורם משמעותית להגברת תחושת הביטחון האישי של תושבי העיר.

כבאות והצלה

רשף שמעון אלקלעי
שמעון נשוי + 4, תושב העיר בית שמש, עובד בכיבוי והצלה מזה כ 26 שנים, משמש כמפקד תחנת משנה הרים. שמעון ניחן ברצון לחתור למגע עם האש והסכנות מתוך כוונה להצלת חיי אדם ורכוש ופועל במקצועיות לחילוץ מתאונות דרכים ובכל אתגר העומד בפניו.

רס”ר מרק קוגן
מרק נשוי + 2, תושב העיר בית שמש, עובד בשירותי כיבוי והצלה מזה כ 25 שנים. מפקד צוות. במסגרת עבודתו השתתף ופיקד מרק על אירועים רבים ומגוונים, בין היתר בשריפות וגדולות שהשתוללו ביערות בגזרת שמש, בחילוצים מתאונות דרכים ובחילוצים מיוחדים אליהם הוכשר במסגרת יחידת החילוץ בה הוא נמצא. מרק לוחם אש ותיק מקצוען ומנוסה אשר מוכיח את יכולותיו המקצועיות בכל אירוע
מרק תורם רבות ללוחמים החדשים ומשמש להם כמדריך במשמרות מלווה ומתווה להם דרך ראויה לחיקוי מתוך משמעת, סדר אומץ ונכונות. יכולותיו בזמן אירועים ובשגרה מתבטאים בשקדנות, סדר ומקצועיות למופת.

רס”ל ניר פרץ
ניר נשוי + 3 תושב בית שמש עובד בתחנת הכיבוי בית שמש כ כ-10 שנים ומשמש כסגן מפקד צוות. מתפקד כלוחם וכמפקד צוות בתחנת כיבוי אש בית שמש. מבצע את תפקידו כלוחם אש בנאמנות. במסגרת המשמרת ניר השתתף ופיקד על אירועי חרום רבים ומגוונים, בין היתר בשריפות וגדולות שהשתוללו ביערות בגזרת שמש, בחילוצים מתאונות דרכים ובחילוצים מיוחדים אליהם הוכשר במסגרת יחידת החילוץ התחנתית. נוכחותו ותרומתו בסיוע לפעילות השוטפת מורגשת מאוד גם בשיגרה וגם בחירום. ניר מייצר אנרגיות חיוביות באווירת המשמרת והתחנה.

מד״א

רמ”ב אלי אפריאט
אלי הוא חובש ונהג אמבולנס ותיק שעובד בתחנת מגן דוד אדום בעיר בית שמש זה עשרות שנים. אלי מתגורר בעיר שנים רבות ביחד עם משפחתו. האימרה ‘כל המציל נפש אחת’ משקפת את אלי אפריאט שכן במהלך שנות עבודתו הרבות הציל בוודאי אין ספור נפשות.
יש לציין כי במהלך שנות העבודה הרבות אלי תרם מעבר לנדרש ממנו במסגרת תפקידו.

מת”מ דוד שטרנבוך

תורה ועבודה, שני ערכי חיים חשובים מאוד, בניהם מתמרן דוד ביד רמה. לצד עבודתו, הוא מקפיד להתמיד בפעילות התנדבותית במד”א, כבר מספר שנים. בשבתות וחגים, דוד לוקח אחריות על אמבולנס ועובד על קידוש ה’ וקדושת החיים באהבה. בנוסף לפעילות הצלת חיים בשטח, דוד משמש חבר בוועדת המשמעת המרחבית של מד”א. שם, במקצועיות רבה, הוא לוקח חלק פעיל בהובלת מחלוקת להסדר בריא, רגיש וסבלני.

תפארת גולדפרד
תפארת התגייסה למערך ההתנדבותי של מד”א בתחילת מגפת הקורונה, ומיד, התנדבה כחובשת באמבולנסים של תחנת בית שמש על בסיס קבוע. במהלך התנדבותה, תפארת תורמת מידיעותיה בתחום רפואת החירום, להעשרת המתנדבים האחרים בשטח, דואגת לתת מענה מקצועי, מסור ויחס אדיב למקבלי השירות. בנוסף, תפארת מסייעת בהדרכת המשתלמים החדשים מתוך המשמרות ונותנת מזמנה לקהילת בית שמש על ידי מתן הדרכות בקהילה. נתינתה הלבבית, סחפה אחריה את שני אחיה, לקום ולהתנדב גם כן.

איחוד הצלה
יחיאל רוזנברג
יחיאל בן 34, נשוי לשרית, אב לשלושה וגר בדן לנר. מתנדב מזה 5 שנים במסירות באיחוד הצלה, זמין בכול ימות השבוע, בשבתות וחגים ללא הפוגה. ברכבו הפרטי, וכנהג אמבולנס. בשנה האחרונה ממלא בשמחה ובמסירות בתפקיד אחראי המשמרות על האמבולנס וממלא אותו במקצועיות רבה. בתפקידו כחובש ונהג אמבולנס הוא מטפל במסירות ובמקצועיות, בלי לחסוך מעצמו מאמץ. בשנה האחרונה הגיע כחובש ראשון למספר זירות קשות ופעל במיומנות ובאנושיות, וללא היסוס. ואף ליווה חלק מהמקרים לאחר שהסתיים הצורך הרפואי לשמו הוא נקרא.

יעקב יונגרייס
יעקב בן 34, אב לחמישה, גר באור שמח בקריה החרדית והוא אברך כולל. מתנדב מזה 6 שנים באיחוד הצלה, יעקב מקדיש את מיטב זמנו למען ההתנדבות בשבתות וחגים ימים ולילות. ואף משמש כנהג אמבולנס בסניף . בשנה האחרונה יעקב הקים ביחד עם הנהלת הסניף את צוות נחשון המאפשר לאוכלוסיות נוספות בעיר להתנדב במסגרת שמירה על אורח החיים עליו הם מקפידים ומקדיש לכך את מיטב זמנו ומירצו. במסגרת התנדבותו יעקב הגיע לא פעם למקרים המצריכים חשיבה מחוץ לקופסא ופתרון מהיר ושקט ואכן כך פעל ואף המשיך לעקוב אחרי התוצאות וללוות את המשפחות.

הצלה בית שמש

אלעזר פינגרער
אלעזר הוא בעל, אבא וסבא מאוד מיוחד. הבא לידי ביטוי בהיותו מתנדב מגיב לקריאות מסביב לשעון בפרט בשעות ובזמנים הקשים ביותר כגון אמצע הלילה, שבתות, חגים, ליל הסדר ואפילו בשעה 16:00 (פתיחת יום המסחר בארה”ב) . אלעזר מתנדב במגוון חסדים וביניהם טהרת נפטרים, סיוע לילדים מיוחדים, הכנסת אורחים ועוד. משפחת פינגרער ידועה בתור משפחה של גמילות חסדים ואיך לא, אישתו המסורה שורי שהיא ראש וראשון לכל משימת חסד שיש. מסייעת רבות במגוון רב של תחומים בארגון. מלבד המסירות הגדולה שנותנת לבעלה לצאת לקריאות רבות ובפרט במהלך אירוע משפחתי או סעודת שבת שזה כולל גם את חתנו המתנדב אף הוא בארגון. בשל כישורי אלעזר היוצאי דופן. שמורה לו מסורת הבמה באירועים ובפרט בשבת הגדול שבו הוא מעיר את העייפים וממריץ את הפעילים בצורה יוצאת דופן.

זק״א
בנצי גולדברג
בנצי הוא בן 47 נשוי + 3 ומתנדב בזק”א כ-25 שנה בנצי מראשוני מתנדבי זק”א בבית שמש. הוא מתנדב מסור ונאמן שתמיד זמין ומוכן בכל שעות היממה למען משימות חסד של אמת וכבוד המת. פועל באופן מקצועי ודבק במטרה, כדי לתת כראוי את הכבוד האחרון.

אגף ביטחון

רינת אלמליח
רינת עובדת באגף חירום וביטחון מזה 3 שנים. שימשה כקב”טית מוס”ח ומבני העירייה וכיום משמשת כקב”טית תחום הבטיחות במוסדות לימוד. העובדת רינת אלמליח, מבצעת את תפקידה בצורה טובה ברמה האישית ומגיעה לכל אירועי החירום במהירות. כמו כן, משמשת כמנהלת אירועים עירוניים בתחום הבטיחות ביד רמה.

עיריית בית שמש מברכת את כל הזוכים באות ההוקרה ומודה להם על עשייתם הענפה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן