בלוך בראיון ‘למעריב’: “קיבלתי עירייה גירעונית” ● הצצה לראיון

ראיון מרתק שפורסם הבוקר בעיתון עסקים של 'מעריב' סופ"ש על ראש העיר ד"ר עליזה בלוך שופך אור על מגוון עניניים מהותיים הקשורים להמשך התפתחותה של העיר וביסוסה ● "קיבלתי עירייה גירעונית. תקציב 2018 לא היה קיים"

ראיון אישי מרתק נערך הבוקר (שישי) בעיתון עסקים סופ”ש של עיתון ‘מעריב’ (23.12), בו מדברת ראש העיר ד”ר עליזה בלוך וחושפת מספר תובנו מרתקות ומעניינות הקשורות לעיר בית שמש. “קיבלתי עירייה גירעונית. תקציב 2018 לא היה קיים” מספרת  בלוך בתחילת הראיון האישי ומספרת על השלבים הראשונים לפני כהונתה, “היה הסכם גג שבו הוחלט לבנות כמות אדירה של יחידות דיור בלי מסחר, תעשייה ומוסדות חינוך. הבנייה התחילה והיה צורך בהרבה כסף כדי להתחיל לבנות את המעטפת. הייתי צריכה להתאים את העירייה לגודל האוכלוסייה -מ־20 אלף תושבים ל־160 אלף – ובמקביל לטפל בפינוי אשפה, בחינוך, בתרבות ובקליטת דיירים חדשים לכל זה צריך להוסיף תחלופה של חמש ממשלות, ולא היה מבוגר אחראי שעזר. רק במשך שנה הייתה ממשלה יציבה. הקמתי יחידה לפיתוח כלכלי, אף שהעיר הייתה בהישרדות וזה נשמע תלוש. ואז הובלתי מהפכה ירוקה באמצעות גגות סולאריים והחלפת תאורת הרחוב ללד כדי לחסוך בחשמל. שיפרתי את מוקד 106 ,את הניקיון ואת הגינון, וראיינתי ועודדתי חברות עסקיות לבוא לעיר, כי התחרות עם ירושלים, גוש עציון וקריית גת קשה, שהרי שם מקבלים הטבות.

התייחסות מעניינת למגזר החרדי בעיר באה גם מכיוון בלוך שנשאלה על החרדים בעיר, “אני אוהבת את הגיוון בעיר: %55 חרדים ו־%45 חילונים. יש חסידים, ליטאים וחרדים, אבל ציבור החרדים המודרניים רוצה מסעדה טובה ומגרש ספורט, שהילדים ילמדו אנגלית, חשבון ומחשבים ושגם ינהלו אורח חיים חרדי גדול. חמישית מהתושבים דוברי אנגלית,וצריך לתת”. שנשאלת על הדרת נשים תקפה,”לא שאלת את השאלה הזאת את ראש עיריית תל אביב או גבעתיים, ששם נשים בכלל לא התמודדו. היית שואלת את ראש עיריית הרצליה אם עדיין רוצחים אצלו נהגי מוניות או את רון חולדאי אם כולם אצלו הומלסים? יש אצלנו תופעות בקצוות ואני מטפלת בהן. בית שמש קיבלה תדמית שלא מגיעה לה בגלל קומץ קטן של אנשים”.

דגש מיוחד בראיון ניתן לעניין העסקי בו עונה בלוך לגבי עתידה של העיר, “מה שיעזור לבית שמש לצאת מהמקום שבו היא הייתה במשך כל כך הרבה שנים הוא להקים בה מפעלים,  בתי מלון והייטק. אנחנו מקדמים שלושה
אזורי תעשייה ותוכנית מרגשת בצפון העיר, שיהיו בהם גם משרדים ותעסוקה.  קיבלנו מהמדינה הטבות של אזור עדיפות  הארץ, על הכביש הראשי בין ירושלים לתל אביב. חוץ מהמיקום הנפלא והעירייה הנהדרת, יש לנו כוח אדם איכותי. אמזון,  דלויט, אירוקה ופוקס כבר באים”. גם בקשר לבחירות הבאות קבעה בלוך שתתמודות, “בחלק מהדברים שהתחלתי לעשות נראה את הפירות רק בעוד כמה שנים, ואני רוצה להיות שם”.

יש לציין שנשאלו עוד שאלות בראיון ואנו הבאנו את מיטב השאלות שהתייחסו בכללי לעיר, ולמגזר החרדי כולו.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן