הבטחת הבחירות של גולדקנופף וטסלר התממשה: מה עומד מאחורי הגעתם? ● פרשנות ותמונות

טסלר וגולדקנופף עמדו בהבטחתם וחזרו פחות מחודש אחרי הבחירות ● אנשי אגודת ישראל מתחילים להריח בחירות והם מבינים שבלי להביא גם את הקהילות שאינם מוגדרות כארקדורד חרדיות הם חייבים לעבוד ● פרשנות ותמונות מהמפגש המדובר ביום חמישי

אחת השאלות הנשאלות מאז יום חמישי האחרון, היא שאלת הגעתם של בכירי אגו”י אל העיר בעיצומו של המו”מ הקואליציוני, ובנוסף גם מה הביא את השניים – יו”ר אגודת ישראל, ח”כ יצחק גולדקנופף ולצדו ח”כ יעקב טסלר, דווקא אל קהילת ברדיטשוב ברמה ד’.

בשורות הבאות ננסה לעשות קצת סדר בדברים וגם לענות על השאלות המסקרנות לא מעטים בעיר.

עד כמה שזה יישמע מוזר, מתברר כי הבטחת בחירות של השניים, היא שהובילה אותם אל קהילת ברדיטשוב, פחות מחודש לאחר הבחירות. כזכור, ערב הבחירות הגיעו השנים למספר קהילות בבית שמש. במספר מקרים הם שמעו את אותה התלונה, אותה ההערה: באים לפני הבחירות, ודקה אחרי שוכחים מאיתנו. ראשי אגודת ישראל שבשנים האחרונות רוצים לגעת בקהלים חדשים, רואים בקהילה כאיום סביבתי, כזה שיכול לסחוב אליו עוד קהילות שעלולות בעתיד להצביע למפלגות שאינם חרדיות, או אפילו לש”ס, שגם היא ניסתה להגיע לקהילה.

ובחזרה ל”הבטחת הבחירות” – בתום האירוע טענו חברי אותם קהילות נוספות בבית שמש בפני חברי הכנסת של אגודה, שהם נזכרים להגיע לכאן רק בערב בחירות, וביום שאחרי הבחירות הם “נעלמים”. גולדקנופף וטסלר הבטיחו לנוכחים, לא רק שלא ניעלם, אלא קחו הבטחה; שלושה שבועות לאחר הבחירות, אנחנו נחזור שוב.

בקהילה ראו את הדברים בעין יפה לאור העמידה בהתחייבות להגיע ולשמוע מאברכי הקהילה את המצוקות שקיימות ברחוב החרדי, ולא רק בקרב העסקנים וראשי המוסדות.

בכיר בקהילה אומר לנו את הדברים ואולי מאמת יותר מתמיד את הגעתם, “אנחנו פחות משנה לבחירות ברשויות המקומויות. צריך להגיד את האמת, אין כרגע אפשרות למעט דיל חרדי רחב לנצח את בלוך. בלוך הצליחה לגעת ברוב המוקדים של הקהילות החרדיות המודרניות (כפי שאוהבים להגדיר). ראשי אגודה יודעים שמהקהילות האלו תבוא הישועה במידה ויילכו לפילוג ברחוב החרדי.

עוד אומר לנו אותו בכיר, “בלוך נהנת מאוד מהקהילות האמריקאיות בעיר, ומהקהילות של החרדים הלא מוגדרים, לצד הציונות הדתית וחב”ד. כל פוליטקאי זוטר מבין שאי אפשר לנצח בחירות, וזו ההבנה שבוודאי עזרה ותרמה לשובם של הפוליטיקאים ולעמידה בהבטחתם.

כששאלנו את אותו בכיר על מהותה של הפגישה, היה מעניין לשמוע את ההבטחה הגדולה של טסלר לגבי התחבורה הציבורית ברמה ד’. אפשר לומר שמי שיסדיר אחת ולתמיד את הקסטרופה ברמה ג’ וד’, צפוי לזכות להרבה קרדיט בבחירות הבאות. “מליארד שקל” הבטיח טסלר.

ההבנה שבאגו”י נמצאים כעת במו”מ קואליציוני שבו בין היתר יכולים לעלות דרישה מעין זו של התחבורה הציבורית, היא בהחלט יכולה לתת מענה ולעשות את מה שראש העיר בלוך, טרם הצליחה למרות המלחמה שלה בנושא מול משרד התחבורה.

 

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן