שומרים על העבר, בונים את העתיד: חורשת האקליפטוס מתחדשת

היום (ב’) התקיים טקס מיוחד להנחת אבן פינה לקראת חידוש חורשת האקליפטוס, אחד מהגנים הוותיקים והנוסטלגיים בעיר בית שמש. הפארק המחודש בימים אלו בסיוע קק”ל ורשות הניקוז עתיד לכלול אטרקציות משחק מגוונות באיכות גבוהה תוך שמירה על הנוף הטבעי שקיים בו. כמו כן, בעקבות התהליך ייווצרו אזורים לפעילויות שונות, התכנסויות על גב מדשאות ענק ואזורי פיקניק מעוצבים. הפארק יעוצב ביצירת שבילים נרחבים אשר יקשרו בין השכונות לפארק, כמו כן שבילי טיול, מדרגות מפלסיות וגשרים אשר יובילו גם לנחלים הקיימים באזור.

באירוע השתתפו ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, יו”ר קק”ל אברהם דובדבני, מנכ”ל רשות הניקוז שורק לכיש שלום יפרח, חבר מועצת העיר וממונה הגנת הסביבה והתיירות צבי ווליצקי ומכובדים נוספים.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “מגיע לנו חג שמח. מאוד מיוחד להיות כאן. כאמא לארבעה ילדים שביקרנו כאן יחד תמיד הרגשתי משהו מפוספס כאן. יחד עם קק”ל הגענו לשותפות אמיתית ואיכותית שתביא לפארק מדהים בחיק הטבע. ילדים מכל רחבי העיר, הוותיקה והחדשה, וכמובן תושבי שכונת נופי אביב, יוכלו להנות מפארק מיוחד ומרשים. אני רוצה להודות ליו”ר קק”ל אברהם דובדבני על שהצליח להביא לרגע זה ולהודות לך על כל מה שעשית עבור בית שמש ומדינת ישראל. תודה גדולה למנכ”ל רשות הניקוז שורק לכיש שלום יפרח על החתירה המתמדת להצלחת העיר, לחבר המועצה צבי ווליצקי ולתושב העיר ועובד קק”ל שי כהן על עשייתם הרבה. יחד נצליח לייצר חיבורים עם הטבע, העבר והעתיד. תודה לכולכם”.

יו״ר קק״ל אברהם דובדבני: “אי אפשר לבצע פרויקטים בלי שותפים שמסוגלים להוציא מהרעיון לפועל ואני מודה לכל אחת ואחד מהם מקרב לב. היער המופלא הזה זוכה היום לשדרוג רציני מתוך רצון להוות מוקד בילוי אטרקטיבי עבור תושבי בית שמש, האזור כולו ומטיילים מרחבי הארץ שפוקדים את יערות קק”ל. כמו ב-120 השנים האחרונות, קק”ל שואפת תמיד לפתח ולטפח הן אזורים חדשים והן אזורים קיימים על מנת שאלו יתאימו לאוכלוסייה המתמתפחת ולמציאות המשתנה. אנו גאים ומתרגשים מהתחלת הפרויקט, ומודים לעיריית בית שמש ולראש העיר ד”ר עליזה בלוך על שיתוף הפעולה הפורה”.

מנכ”ל רשות הניקוז שורק לכיש שלום יפרח: “החשיבה של רשות הניקוז שורק לכיש היא אחת לפיה הנחלים מונגשים לכל הערים בהן אנחנו פועלים. מרענן לראות דווקא בימים אלו לקדם פרויקט ירוק שנעשה בזכות חיבורים בין נחל ירמות, ישעי, קק”ל ועיריית בית שמש. ראש העיר ד”ר עליזה בלוך הובילה ויזמה את התהליך ואנו מקווים שתמשיך בעשייתה שנים רבות. תודה ליו”ר קק”ל דובדבני ולצוות המתכננים של המיזם. בהצלחה לכולנו”.

חבר מועצת העיר וממונה הגנת הסביבה והתיירות צבי ווליצקי: “אני מודה לכל השותפים על העשייה. נפלה בחלקי הזכות להכיר את הנפשות הפועלות ברשות הניקוז. אני מודה לכם על הנאמנות וההשקעה. הפרויקט הוא פרי של שיחות רבות עם כל הגורמים. מספק לבנות פרויקט ירוק, של טבע, שישמש את הסביבה כולה”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן