בחירות תשפ”ג: האם יהדות התורה בדרך להגדיל את מאגר הקולות שלה בעיר?

בכנס שנערך אמש (שלישי) הוכרז כי נציגי אגו"י בכנסת והעירייה יפעלו יחדיו לפתור תוך שלשה חודשים את מצוקת התחבורה הציבורית ברמב"ש ד'

בתחושת איחוד הכוחות התכנסו אמש בבית שמש כמאה ראשי קהילות חסידיות מכל שכונות בית שמש, יחד עם ראשי אגו”י וחברי מועצת העיר, בכדי לציין יחדיו את פתיחת מטה אגודת ישראל בעיר, מתוך מטרה להגדיל את כוחה של יהדות התורה והשבת, ולהגביר את הכוח החרדי בעיר.

את הכנס פתח והנחה המשנה לראש העיר הרב ישעיהו ארנרייך, שאמר כי במערכת בחירות זו כולם יודעים על מה נטושה המערכה, כולם יודעים איזה שנה וחצי עברנו כאן בארץ עם ממשלה מנותקת, אך למרות שכולנו יודעים וכולנו מרגישים, התפקיד של כולנו הוא לעורר את הציבור, ולהגיע למיקסום הקולות של החרדים לדבר ה’. בבחירות שעברו היו בבית שמש כ-15 אלף קולות של ג’, והפעם לפי הרשימות שבידינו, ועם אכלוס השכונות החדשות ניתן להגיע עם עבודה נכונה ליותר מ-18 אלף קולות, הווי אומר שבית שמש החרדית יכולה להביא כ-3/4 מנדט לג’, וזה היעד של כולנו.

אחר נשא דברים יו”ר רשימת יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף, שהעלה את קול הזעקה העולה מן השטח על הממשלה היוצאת והפגיעה שלה בציבור החרדי ובערכי הקודש. אחר הוסיף ואמר כי בימים האחרונים השתתף בכנס של ראשי המועצות האזורית, למעלה מ-50 ראשי מועצות ודיברו שם דברו על הפגיעה של הממשלה היוצאת בהם, שלדבריהם החזירה אותם כ-15 שנה אחורה. הפגיעה אם כן של ממשלה זו הייתה בכולם, ולכן זו הזדמנות שלנו גם לפנות לקהלים אחרים ולעורר אותם להצטרף למצביעי ג’, ולהביא ביחד את התקווה לציבור בארץ. “יושבים כאן ראשי קהילות, אנשי מעש, יש בידינו את האפשרות להגדיל את הכוח החרדי. עם עבודה נכונה אנחנו יכולים להגיע גם ל-8 וגם ל-9, אבל בשביל כך עלינו להקדיש את הימים שנותרו עד הבחירות, ולדאוג לכך שכל חרדי יבוא להצביע, וכל אחד מאתנו אף יביא עמו שומר שבת נוסף להצביע ג’, ובכך נוכל לקדש שם שמים”.

חה”כ הרב מאיר פרוש עמד בפתח דבריו על המרכזיות של בית שמש החרדית ועל היכולת שלה להוביל גם בכלל הציבור, כמו גם התייחס למאבקים שהיו על נפש האומה כמו הטלפונים הכשרים, ועל הרצון של הממשלה היוצאת לפגוע באורחות הקודש של כולנו, ואת זה עלינו לעצור עם התגייסות של הציבור החרדי בבחירות אלו. “אני שומע כאן בבית שמש כאב גדול של תושבים בשכונה החדשה רמב”ש ד’ בתחום התחבורה הציבורית, זו מצוקה אמיתית שאסור לנו להתעלם ממנה. עכשיו היינו באופוזיציה ולא הייתה לנו יכולת, אבל אני קורא לכל חברי אגו”י במועצת העיר, ויחד אתנו חברי הכנסת לכתוב מכתב התחייבות לתושבי רמב”ש ד’, כי מיד עם כינון הממשלה נפעל בראש ובראשונה למען פתרון התחבורה ברמב”ש ד’, ותוך שלשה חודשים נשדרג את התחבורה בשכונה, זה מגיע להם בזכות ולא בחסד, ועל כולנו לפעול למענם”.

חה”כ הרב יעקב טסלר עמד על הצורך לשנס מותניים ולפעול כהוראת גדולי ישראל שליט”א לחזק את יהדות התורה ולהגביר חיילים למען עם מקדשי שביעי. בהמשך דבריו סיפר כי ביקר היום בבית שמש ושמע מקרוב את המצוקה שיש ברמב”ש ד’ בתחום התחבורה, מכל הגילאים פנו אלי, כולם דיברו על התחבורה, וזו אומר שמדובר במצוקה אמיתית. בית שמש גדלה ומתפתחת, והממשלה היוצאת לא השקיע בה מספיק בתחבורה ציבורית, לא עניין אותם החרדים של בית שמש, והתוצאה היא כואבת ביותר. לכן חשוב שנפעל יחדיו הנציגים בכנסת יחד עם הנציגות המקומית, להביא פתרון מהיר לשכונה זו ואולי אף לשכונות נוספות בבית שמש, אך זה ברור שבשביל להוביל מהפכות צריך כוח חרדי חזק בכנסת, ולכן עלינו לנצל את הימים שנותרו עד הבחירות, ולהגדיל את מאגר המצביעים.

יו”ר אגו”י הרה”ג רבי יוסף קופרברג שליט”א עמד על חשיבות הנושא של “ועשית ככל אשר יורך”. אגו”י הוקמה ע”י גדולי ישראל מתוך מטרה לרומם כבוד שמים, ולהביא לכך שהיהדות החרדית תוכל להתנהל בדרכי התורה והיראה. נציגי הציבור שלנו עוסקים במגוון תחומים הכל מתוך שליחות של לעשות את מצוות ה’, להגביר את החסד ואת העזרה לעם ישראל. עתה יש בידינו שוב את המצווה לשמוע בקול דברי חכמים, והמצווה הזו צריכה לחזק אותנו במערכה לדעת שעם כל הקשיים, יש לנו מטרת קודש, ובס”ד עם איחוד הכוחות נוכל לקיים בהידור את מצוות חכמים, וגם לצרף אחרים לכך, בבחינת מרובים העושים את המצווה.

סגן ראש העיר הרב שמעון גולדברג אמר בדבריו כי מעבר לבחירות הארציות, בחירות אלו יש להן השפעה לתוך בית שמש, כולם ירצו לראות מה קורה עם הכוח החרדי בעיר, וככל שיראו בחיזוק של אגו”י, כך תגדל ההשפעה של הנציגים בתוך העיר לעשות ולפעול למען הקהילות. בית שמש הייתה ועודנה פתרון למצוקת הדיור לזוגות צעירים, לצערנו הממשלה היוצאת עצרה את הכל, אבל אם נצליח להיות חלק מהממשלה החדשה, בוודאי נוכל להפשיר עתודות דיור נוספות בעיר, כך שהמאבק הוא מאבק ארצי, אך יש לו השלכות מעשיות ביותר על בית שמש, וחשוב שנציגי הקהילות יעבירו את המסר הזה לכלל תושבי העיר.

חבר מועצת העיר הרב ישעיה ויסמן הביא בפתח דבריו את התנצלותו של חה”כ הרב ישראל אייכלר שהיה כבר בדרכו לכנס אך נאלץ בשל צרכי ציבור לחזור לירושלים, וביקש להעביר את התנצלותו לכלל ראשי הקהילות בבית שמש. בדבריו הביא הרב ויסמן מפרשת השבוע את סיפורו של האריה שבעט בנח, ‘וישאר אך נח’, ואמר כי נח היה עסקן הציבור הראשון שאנחנו רואים, פעל שנים רבות בכדי לבנות את התיבה ולהציל את האנושות, אך בסופו של דבר בשביל אריה אחד שאיחר לתת לו את מאכלו, קיבל בעיטה כואבת, ויצא כואב וגונח. זהו מסר לנציגי ציבור, חשוב לדעת שזה היה מעולם, הנציגים יכולים לפעול, את כל בית שמש החרדית הם הקימו, שכונות על גבי שכונות, אבל אם יש משהו קטן בשוליים כבר יוצאים כנגדם בלי לראות את כל התמונה. אדרבה, בימים אלו אדרבה מתוך תחושה של הכרת הטוב, עלינו לחזק את נציגי אגו”י בכנסת, ולהגדיל את הכוח החרדי.

חבר מועצת העיר הרב אברהם נחמן פרנקל אמר בדבריו כי חשוב להזכיר לציבור כי בבחירות יש את הקריאה של – מי לה’ אלי! למי אתה שייך, יכולות להיות טענות, אך בסופו של יום כולם יודעים כי בכל נושא מגיעים לעסקנים שלנו והם מתגייסים לעזור, ולכן הקריאה היא ברורה, צריך לחזק את הכוח של הנציגות החרדית. בכלל צריך לדעת כי בבחירות בודקים אח”כ כמה חרדים יש, האם החרדים מתחזקים, האם הם עולים או חלילה יורדים, וכל חיזוק שכזה גורם לקידוש שם שמים, ובוודאי כל אחד רוצה לקחת חלק להיות בין מקדשי שם שמים.

הכנס ננהל מתוך התגייסות של הנציגים לפעול ולהפעיל, ולהגביר את הכוח של יהדות התורה כהוראת גדולי ישראל שליט”א.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן