Bקצרה: עם עורך דין מיכאל שטרית

מיכאל שטרית. בן 38 ו-2 בנות. גדלתי במושב שדות מיכה, ומאז אני מתגורר בו. שירות צבאי מלא (וקבע) כלוחם וכמפקד פלגת לוחמים ביחידת "עוקץ", ילי בת השלוש.

איך הגעתי לתחום המשפטים

עוד בהיותי תלמיד התעניינתי בתחום זה מתוך סקרנות עמוקה להכיר את צפונותיו. לכן אחרי שירותי הצבאי פניתי ללימוד משפטים במכללה למנהל בראשון לציון ובשנת 2012 סיימתי את הלימודים והוסמכתי לעורך דין בשנת 2013 אחרי התמחות במשרד עו”ד  “דן גור וצפניה” בחדרה.

משרדי

לפני כ- 8 שנים בחרתי לפתוח את המשרד בעיר בית שמש מתוך ראיה עתידית כי העיר עומדת בפני התפתחות רצינית ונוכח מיקומה הנוח והנגיש בין הערים ירושלים לתל אביב. המשרד מונה כ- 9 עובדים ( 6 עורכי דין, יועץ מימון וכלכלת משפחה, מנהלת משרד וטרום מתמחה). כמשרד עורכי דין אנו מעניקים שירותים משפטיים לאלפי לקוחות בזירה הארצית בתחומי הנדלן (ליווים ברכישת ומכירת נכסים), נזקי גוף (תאונות דרכים, תאונות רחוב, תאונות עבודה, ביטוח לאומי ותאונות תלמידים) משפחה (גירושין, מזונות, משמורת, פירוקי שיתוף, צוואות והסכמי ממון) ועבודה (ייצוג עובדים ומעבידים). המשרד מקפיד על כך שעורכי הדין במשרד יהיו בעלי התמחות ייחודית וזאת על מנת לייצר מומחיות משפטית בתחום העיסוק. מעבר לכך, בשנים האחרונות שילבנו במשרדנו יועץ מימון אשר מסייע ללקוחות משרדנו בנושאי משכנתא, איחוד הלוואות ומימון חוץ בנקאי.

איך הגעתי לאזור בית שמש:

כל המושבים באזור המועצה האזורית מטה יהודה מקושרים לעיר בית שמש המספקת את כל השירותים החברתיים והציבוריים לכל האזור. חבריי לספסל הלימודים בתיכון הם תושבים בבית שמש, כך שבאופן טבעי הפכה העיר למקום המרכזי לפעולתי ולמעשי היום-יום שלי ושל רעייתי אשר עובדת בבנק “מזרחי” בעיר.

מה לא יודעים עליי:

אמנם מוכר אני ברבים כעורך דין, ברם בשנים האחרונות אני מנהל את תחום הנדל”ן במכללת פסגות מעביר הרצאות רבות בתחום ומלווה משקיעים בעסקאות נדל”ן מעבר לים.

איפה ילדיי מתחנכים

בת הארבע לומדת בגן “לבונה” ובת השלוש לומדת בגן  “איילת השחר”.

עסקים בעיר

על פי ראות עיניי, ברוך העסקים בעיר פורחים, ובעליהם נהנים מפירות עבודתם. ואולם עדיין יש מחסור בתחומים רבים אשר מצויים בערים כמו ירושלים ותל אביב ועוד, אשר מאלצים את תושבי העיר לנוד ולהיטלטל כדי להשיג את מבוקשם.

הייתי משנה בבית שמש

דגש גדול יותר לנגישות, כבישים, שבילים ומדרכות. העיר מתפתחת ומשגשגת אך מנגד הכבישים בעיר הוותיקה מוזנחים וכתוצאה מכך התושבים סובלים מעומס רב ופקקים.

חסר לי בבית שמש

תרבות ובניה בעיר הוותיקה. אומנם בשנים האחרונות נחנך “היכל התרבות” אך יחד עם זאת יש חוסר גדול מאוד במקומות בילוי, מסעדות, בתי קולנוע ואטרקציות מקומיות אשר ישפרו וינעימו את אורח החיים של תושבי העיר. בנוסף, יש חוסר משווע בבנייה חדשה בעיר הוותיקה מה שמוביל לגל הגירה שלילית של תושבים אשר צמחו התחנכו וגדלו בעיר הזו.

 

בן אדם שאני מעריך:

לא מעט אנשים, אשר פגשתי בתחנות שונות בחיי, מוערכים על ידי בהיבטים שונים, ואולם מעל כולם בולט עו”ד דוד לוק, אשר עובד יחד עימי במשרדי. בצעירותי דוד היה המורה שלי ואילו בשנים האחרונות עובד יחד עימי כעורך דין מוביל במשרד.

דמות בעיר בית שמש שאני מעריך

אף כאן מעריך אני לא מעט אנשים שהם לקוחות של המשרד או פרטנרים או עמיתים למקצוע או חבריי וידידיי, ואולם ח”כ משה אבוטבול, אשר התחיל אף הוא בעולם החינוך, הנהיג את העיר להצלחות כראש עיר וכיום מייצג אותנו נאמנה מעל בימת הכנסת ושבעזרת ה אני מאחל לו שיתמנה לשר בממשלה הבאה.

סיפור מרגש מהעבודה

אירוע קבוע שמארגן המשרד כל שנה הוא חלוקת סלי מזון בחג פורים (לקראת חג הפסח) למאת נזקקים, ניצולי שואה ולקשישים בעיר. אל מבצע חלוקת סלי המזון מצטרפים אל עובדי המשרד מתנדבים מתוך לקוחות המשרד אשר מביאים באופן אישי אל בתיהם של הנזקקים, הקשישים וניצולי השואה את השי. אירוע זה הוא בעיניי אחד מהמעשים החשובים ביותר של המשרד הגורם לי ולחבריי השראה וסיפוק שאין דומים לו.

איפה אתה בעוד עשור בע”ה

קשה לנבא. הכול בידי שמיים, אך משער אני כי המשרד יתפתח ויגדל לא רק בבית שמש אלא אף מחוצה לו.

שנת תשפ”ב שחלפה, והשנה החדשה

שנת תשפ”ב הייתה שנה של שגשוג למשרד. בנינו משרד חדש לתפארת, הרחבנו את השירותים המשפטיים לציבור, ואני מקווה שמגמה זו תלך ותתעצם לקראת שנת תשפ”ג.

 

אסוציאציות:

עליזה בלוך

אישה מיוחדת במינה. מחנכת דגולה.

עורך דין: מקצוע מורכב ופעמים אף קשה. ה

בית שמש:  עיר מיוחדת בעלת מאפיינים מאוד פרטיקולריים.

בית משפט: תחום זה מרתק כל פעם מחדש

סנגור:כל מקרה ומאפייניו, כל מקרה ואמצעיו ודרכי הפעולה בו.

פרקליטות  תמיד אתגר.

משפחה : אשתי ובנותיי הן הדלק ובבת עיניי.

 

 

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן