הושק מרכז המבקרים הסביבתי במכון לטיהור שפכים

עיריית בית שמש והיחידה האזורית לאיכות הסביבה-שורק קיימה הבוקר (ג’) טקס חגיגי להשקת מרכז המבקרים הסביבתי במכון לטיהור שפכים שמשון.

באירוע השתתפו ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, ראש המועצה המקומית אבו גוש סלים ג’אבר, סגן ומ”מ ראש העיר משה שטרית, חבר המועצה ויו”ר היחידה האזורית לאיכות הסביבה צבי ווליצקי, נציגים מטעם המשרד להגנת הסביבה, ראש מינהל תפעול דודו ג’מו, ראש אגף אירועים וספורט איציק קניזו, מבקר העירייה יעקב דהן, מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה ד”ר אבי ברכה ומכובדים נוספים.

את האירוע הנחה חבר המועצה צבי ווליצקי ובמהלכו נחשף לראשונה חדר בריחה סביבתי ולימודי, אליו יגיעו תלמידים שיעברו הדרכה בכיתות וקבוצות תיירותיות.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “זה סמלי שכמה ימים לפני סוף השנה כל הערכים של יצירתיות ושותפות עם השכנים שלנו באים כאן לידי ביטוי. אנחנו דרך עולם המיחזור והקיימות יוצרים כאן חיים משותפים פנימה בעיר ועם השותפים שלנו. צבי הוא שותף גדול בתחום גיוס התרומות וקשרי החוץ של עיריית בית שמש. החנוכה כאן היא יריית הפתיחה לתהליך של חיים משותפים ובריאים ואני מודה לצבי על הובלת התהליך. תודה גם כן לראש מינהל תפעול דודו ג’מו בכל הקשור לעולם המחזור, הניקיון והשמירה על הסביבה ולד”ר אבי ברכה על הובלת היחידה להצלחות חשובות בתחום. מאחלת שנהיה ראויים לדור הבא, שיוכלו לראות את הפעילות שעשינו יחד למען העתיד. מאחלת לכולם שנה טובה ומתוקה”.

חבר המועצה ויו”ר היחידה האזורית לאיכות הסביבה צבי ווליצקי: “ארץ ישראל היא לא כמו כל הארצות. ישראל לא מקבלת מים באופן טבעי. אנחנו אמורים להתפלל למים. הערך הזה עובר בכל התפילות שלנו. המסר הוא השמירה של מה שניתן לנו. משאבי טבע הם מתנה אלוקית. מבחינתי בין המצוות השייכות לעולם הקיימות זה ואהבת לרעך כמוך וגם בל תשחית.

אני רוצה להודות למי שהייתה אז השרה להגנת הסביבה גילה גמילאל. אני מבקש לכל מי שתרם וקידם את העשייה כאן. מדהים לראות את חדר בריחה חדש שפתחנו כאן שמחדד ומדייק את התוכן הערכי במרכז. בהצלחה לכולנו ושנה טובה”.

ראש המועצה המקומית וחבר הנהלת היחידה האזורית לאיכות הסביבה אבו גוש סלים ג’באר ברך את המשתתפים ואת כל אזרחי ישראל בברכת חג שמח ושנה טובה והודה על שיתוף הפעולה בין המועצה לעירייה בנושא קידום השמירה על איכות הסביבה. ראש המועצה שיתף בהיסטוריה המפוארת של אבו גוש שמובילה לשיתופי פעולה ייחודיים לטובת קידום מדינת ישראל.

יואב גואל סגן מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה: “שמחים מאוד לסייע במימון ובהקמת מרכז המבקרים ואנחנו מצפים ומתרגשים לראות את הקבוצות שיגיעו וילמדו על איכות הסביבה במקום. מאחלים המון הצלחה בהמשך הדרך”.

מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה ד”ר אבי ברכה: “אני מודה לכל הצוותים שפעלו וממשיכים לפעול על מנת לפתח את עולם איכות הסביבה כאן בעיר. במרכז נוכל להשריש את הידע והכלים כדי להמשיך ולשמור על הסביבה של כולנו. תודה לחברי ההנהלה, לחבר המועצה צבי ווליצקי ולראש העיר על התמיכה הגדולה”.

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן