Bקצרה עם בת עמי בלסן

בת-עמי בלסן, בת 39 אם לארבעה, מתגוררת ברמת בית שמש א', נולדה וגדלה בשכונת נחלאות בירושלים, למדה בנעם ובאולפנת צביה. עשתה שנת שירות בקריית מלאכי, ושירות לאומי כמדריכת טיולים בעיר צפת. עבדה כמחנכת בברנרו וייס, לאחר 13 שנים יצאה לשבתון הקימה וניהלה את shecodes (מרכז תכנות חינם לנשים). לפני שלוש שנים החלה את עבודתה בעיריית בית שמש כמנהלת המחלקה לצמצום פערים בחינוך. בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בייעוץ חינוכי.

המקום האהוב עליי בבית שמש

נמצא דווקא מחוץ לה ביער צרעה, בנקודה גבוהה שמכונה גם המרפסת, נקודה נפלאה שמשקיפה על העיר ומזכירה לי שאנחנו חיים בעיר יפיפיה אחת, ויש בה מקום לכולם, האחריות וההזדמנות לשגשג ולייצר חיים משותפים מיטיבים היא שלנו.

אם לא הייתי גרה בעיר, הייתי גרה ב…?

הייתי גרה בעיר הזו. אין מקום אחר.

בן אדם שאני מעריכה

ההורים שלי שמואל ודינה ישראל שנייברג, שכל מי שאני, נולד וצמח מהם, ובעלי, השותף האמיתי שלי, נפתלי בלסן, שבזכותו ובעזרתו אני בעשייה מתמדת.

משהו שלא יודעים עליי

שאני יוצרת ומציירת

דמות בעיר שאני מעריכה

ראש העיר דר’ עליזה בלוך, אשת חינוך ועשייה ללא גבולות, חדורת אמונה ומטרה. “פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה”.

אני גרה בבית שמש מזה..

כ-14 שנה

הגעתי לעיר בעקבות?

עבודתי החינוכית.

הייתי משנה בבית שמש את?

לעולם לא הייתי משנה בבית שמש את הרב תרבותיות והגיוון הדתי, העדתי, החברתי והתרבותי. מאתגר אך מאוד מעניין כאן! במסגרת תחביב שפתחתי במקום עבודתי אני אוצרת תערוכות של אמנים תושבי העיר בלובי העירייה, בזכות המגוון התרבותי אין תערוכה שדומה לחברתה, נתון שמייצר סקרנות, השתאות ופליאה. סביב כל תערוכה נוצר עניין רב והמפגש עם האמנים המגוונים- חרדיים, דתיים, חילוניים, צעירים, מבוגרים, עולים וותיקים מרגש ומרתק ומלמד אותנו על ההון האנושי המופלא שהוא מנת חלקנו כעיר וכתושבים.

חסר לי בעיר…

נקודת המבט שלי פחות מופנית לחיסרון כזה או אחר, מפני שאני בידיעה ובתחושה שאנחנו בדרך ונעשים מאמצים כבירים לספק את צרכי העיר הזו: פארקים, ברכות, מגרשי ספורט, בתי ספר וחידוש תשתיות ועוד. במסגרת העבודה שלי בעירייה אני חשופה למאמצים מתמידים לגיוס משאבים ושותפה בעצמי לחלקם. אנחנו בדרך, ובכיוון של צמיחה, גם אם מרגיש שזה לוקח מעט זמן זה לא יורד משולחן העבודה שלנו או מסדר היום שלנו כארגון שמטרתו לתת שרות. עם זאת ברור שזה לא תמיד מספיק או מהיר ובאופן אישי רוצים ומשתדלים מאוד להשתפר.

אם הייתה לך פגישה אחת בלבד עם ראש העיר מה היית אומרת לה?

אם לא הייתי בתפקידי בעירייה אלא תושבת העיר והייתה לי פגישה אחת עם ראש העיר הייתי אומרת לה שהתחום החשוב ביותר בעיר הוא תחום החינוך. השקעה בחינוך היא השקעה בעתודות האנושיות של העיר הזו. השקעה לדורות.

איפה את בעוד עשור?
בעוד עשור אני בשיא העשייה הציבורית, תורמת מקדמת וגם מתקדמת.

אסיצואציות

בית שמש

הזדמנות גדולה שתלויה בכל אחד ואחת מאיתנו

מחלקה לצמצום פערים בחינוך

חובה מוסרית ומקצועית שלנו כחברה להוות כתובת חינוכית ומקצועית לתלמידים מתקשים לא מטופלים ולא מאובחנים.

עליזה בלוך

מנהיגה

עיריית בית שמש

שירות לציבור

פרויקט מתחשבים

לא משאירים אף תלמיד מאחור.

האקתון

חגיגה עירונית לפיתוח אחריות קהילתית.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן