גבאי הקהילות התכנסו לקראת השנה החדשה

עריית בית שמש קיימה השבוע כנס גבאים בהובלת המחלקה לתרבות תורנית. בכנס נכחו ראש העיר ד”ר עליזה בלוך, סגנית ראש העיר רינה הולנדר, חבר מועצת העיר אלישיב גוטמן, ממונה המועצה הדתית אתי מאיר ומנהל המחלקה לתרבות תורנית הרב מרדכי חיאיוב.

הכנס התקיים בבית הכנסת “קיבוץ גלויות” בעיר ובמהלכו הופיע הפייטן ר’ מאיר אלפסי. במהלך הכנס ברכו חברי המועצה גוטמן והולנדר וסיכמה ראש העיר ד”ר עליזה בלוך.

חבר המועצה אליישיב גוטמן :”מברך את הקהילות והגבאים בברכת שנה טובה ומתוקה, ישר כח לגבאים הנפלאים שעושים עבודת קודש במשך כל השנה ולוקחים על עצמם בהתנדבות את כל ניהול הבתי הכנסת, הקב”ה ישלם שכרם.
ואני אישית שמח להיות שותף בחיבור של הקהילות והגבאים ואמשיך לעזור כמה שאפשר.”

סגנית ראש העיר רינה הולנדר: “עבודת הגבאי היא עבודה של שירות ציבור בהתנדבות, לעיתים זו עבודה כפויית טובה, אך זו זכות גדולה לשרת ציבור בדברים שבקדושה. מאחורי כל גבאי עומדת משפחה שמאפשרת לגבאי לשרת את הציבור ועל כך יש להודות לבנות הזוג ולילדים של כל אחד ואחד מכם. תפקידנו לסייע לגבאים הגיבוש הקהילות השונות בעיר. שיתוף הפעולה של העיריה עם המועצה הדתית מאפשר לנו להקל על עבודת הגבאי, ועל כך תודתנו לצוות המועה”ד ולממונה אתי מאיר אשר פועלים יחד איתנו כדי להעצים את בתי הכנסת ואת הפעילות התורנית המוצעת לציבור בעיר. בעז”ה נאחל שכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה, הקב”ה ישלם שכרם”.

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך: “גבאים וראשי הקהילות אלו אנשים יקרים שלוקחים אחריות ומבקשים יחד עמנו לעצב את מרחב החיים הדתיים בעיר בית שמש לטובת כל תושבי העיר. אני מבקשת להודות לגבאי העיר שיודעים לגשר ולהביא בפני העירייה את צרכי הקהילות. אני מבקשת לאחל שנה טובה לכל גבאי העיר וציבור המתפללים שנזכה בשנה זו להגדיל תורה, רוחניות בעיר בית שמש ולהאדירה”.

מרחבי האתר
מחוץ לבית שמש

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
מחוץ לבית שמש

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן